וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: עד איזה גיל צריך לשלם מזונות ומהו הסכום המקובל?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 4.8.2022 / 7:02

כיצד משפיעים הסדרי השהות על דמי המזונות, האם רק האב נושא בתשלום ומהו פסק הדין התקדימי שהפך ושינה סדרי עולם? עו"ד ומגשרת ענבל כספי גאון מסבירה על הנושא בהרחבה

בווידאו: עו"ד ומגשרת ענבל כספי גאון עם כל מה שצריך לדעת על דמי מזונות/מערכת וואלה!

כשזוג מחליט להתגרש במדינת ישראל, נושא תשלום המזונות נכנס לתמונה. אבל מהו הסכום המקובל, איך קובעים אותו ועד איזה גיל צריך לשלם אותו? עו"ד ומגשרת ענבל כספי גאון עושה סדר.

לדמי המזונות אין סכום מקובל; ישנו סכום מינימום שאותו קובע בית המשפט, והוא אינו כולל הוצאות של דמי שכירות או משכנתא, מחציות חינוך, בריאות ועוד. "הסכום עומד על אזור 1,700-1,800 ש"ח לפני הוצאות נוספות, אך הנושא הזה כרוך בהמון פרמטרים כמו זמני שהות, השתכרויות שני הצדדים וכדומה", מציינת עו"ד ומגשרת כספי גאון בנושא.

דמי מזונות נקבעים בהתאם למכלול הנתונים במסגרת הסכם או במסגרת פסק דין בבית המשפט. אם בעבר דמי המזונות היו מוכלים אך ורק על האב, כיום על שני ההורים יכולים להיות מוטלים דמי המזונות, זאת בהתאם לנתונים שונים, כפי שמסבירה עו"ד כספי גאון: "חשוב לציין את פסק הדין התקדימי שהפך ושינה סדרי עולם; אם עד לפני מספר שנים היינו מורגלים לכך שדמי המזונות מוכלים על האב באופן אבסולוטי עד גיל 15, היום דמי המזונות מגיל 6 עד גיל 15 נקבעים בהתאם להכנסות של שני ההורים, ובהתאם לנסיבות הספציפיות של כל מקרה ומקרה".

את דמי המזונות אמנם ניתן לקבוע גם בבית המשפט, אך עו"ד כספי גאון ממליצה לנסות לפתור את הנושא באמצעות פשרה. "תמיד אמליץ להגיע להסכם שירצה את שני הצדדים", היא מסבירה. "בטח כשמדובר על מזונות וקטינים - חשוב שטובת הילדים תהיה מעל הכול".

לסיום, התייחסה עו"ד כספי גאון להשפעה של קצבת נכות על תשלום המזונות כשהסבירה כי היא "יכולה להשפיע באופן כזה שהיא מכסה את כלל ההוצאות עבור הקטין, ויכול להיות שתהיה השלמה מצד אחד ההורים שצריך לשלם את דמי המזונות".

לעמוד המשרד באתר משפטי

טלפון - 053-9380382

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • מזונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully