וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצעתם בתאונת עבודה? כך תקבלו פיצוי הולם

בשיתוף zap משפטי

15.8.2022 / 7:24

הדבר החשוב ביותר לעשות לאחר מעורבות בתאונת עבודה הוא לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, שיידע להנחות אתכם בזמן אמת, לבנות את התיק ולתעד את הראיות הרלוונטיות הנוגעות לאירוע ולנזקים, ובדרך זו להשיג עבורכם את הפיצויים המקסימליים

תאונת עבודה. ShutterStock
נפגעתם בתאונת עבודה? פנייה לייצוג משפטי בשלב מאוחר מדי עלולה לפגוע בתביעה/ShutterStock

לא כדאי לדחות את הפנייה לעורך דין לאחר שנפגעתם בתאונת עבודה. פנייה לייצוג משפטי בשלב מאוחר מדי עלולה לפגוע בתביעה וייתכן שלא תקבלו את הפיצוי המגיע לכם, אומר בפתח הדברים עו"ד דניאל רווח. הדבר החשוב ביותר לעשות לאחר מעורבות באירוע תאונתי - מלבד קבלת טיפול רפואי - הוא לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין מקצועי, מיומן ומנוסה בתחום, שיידע להנחות אתכם בזמן אמת, לבנות את התיק ולתעד את הראיות הרלוונטיות הנוגעות לנסיבות האירוע ולנזקים, ובדרך זו להשיג עבורכם את הפיצויים המקסימליים המגיעים לכם, מסביר עו"ד דניאל רווח ומציג בשורות הבאות את התשובות לכל השאלות בנושא.

נפגעתי בתאונת עבודה, מה הדבר הראשון שעלי לעשות?

"יש ליצור קשר עם עורך דין בסמוך לקרות התאונה, שכן להתנהלות הראשונית חשיבות עצומה להמשך ניהול התיק מבחינת ההכרה בתאונה, תיאור הפגיעה וההתנהלות בבדיקות עצמן''.

מה הן הזכויות שלי לאחר פציעה במקום העבודה?

"בשלב ראשון תובעים את ביטוח לאומי. במסגרת התביעה הנפגע רשאי בהתאם למצבו לשהות ב-91 ימי אי כושר עבודה (ימי מחלה) ולקבל מביטוח לאומי פיצוי בשיעור של 75% מהשכר, לפי ממוצע השכר של שלושת החודשים הקודמים לתאונה.

"לאחר מכן ניתן להגיש תביעה לנכות מביטוח לאומי, כאשר נכות צמיתה (קבועה) מ-9.75% ועד 19% מזכה במענק חד פעמי (תלוי בהכנסה ובאחוזי נכות) ונכות צמיתה של 20% ומעלה מזכה בקיצבה חודשית לכל החיים.

"לאחר סיום התביעה מול ביטוח לאומי, צריך לשקול הגשת תביעה מול המעסיק או מול גורם הנזק או מול ביטוח חובה, במקרה של תאונת דרכים. במקביל להתנהלות המפורטת כאן, ניתן גם לתבוע במקרים מסוימים ביטוחים פרטיים ככל שקיימים וכן את קרן הפנסיה בתביעה לפנסיית נכות (אובדן כושר עבודה)".

אני עצמאי ונפצעתי בדרך לפגישת עבודה - מה עושים במקרה כזה?

"לעצמאי חשוב כפליים לפנות לעורך דין כבר בסמוך לתאונה, שכן בשונה מעובד שכיר שהמעסיק מעיד או מדווח על הפציעה, שכיר מדווח על עצמו ולכן נבחן על ידי ביטוח לאומי בזהירות רבה. גם במקרה של עצמאי ניתן לתבוע נכות מביטוח לאומי ותביעות המשך לאחריו".

הרבה אנשים לא מכירים את הזכויות שלהם ומסתפקים במינימום - איך אפשר למנוע את זה ולקבל יותר?

"בתחום של ביטוח ונזיקין, ברוב המקרים, עורך הדין עובד על שכר טרחה באחוזים מההצלחה, כך שהאינטרס שלו הוא להוציא ללקוח את הפיצוי המקסימלי ולממש את מלוא הזכויות שלו, על הצד הטוב ביותר, שכן פיצוי גבוה ללקוח מבטיח שכר מתאים לעורך דין".

איך אוכל לדעת מה גובה הפיצוי המגיע לי על פי מקרה ספציפי שקרה לי?

"בתחילת הטיפול לא ניתן להעריך את שווי הפיצוי, כיוון שהרבה תלוי בהתנהלות הלקוח ובהכוונה נכונה. מה גם שגוף האדם הוא דבר דינמי, לפעמים יש שיפור במצב ולפעמים החמרה. בכל מקרה, תקופת הזמן המקובלת עד לגיבוש הנזק (נכות/ מגבלה שניתן להעריך שלא תשתפר יותר) היא שנה ממועד התאונה, אז ניתן להעריך את שווי התיק".

האם ניתן להבטיח שהפיצוי יהיה מהיר ולא משהו שעלול להיגרר שנים רבות?

"תביעה שמתנהלת בצורה נכונה לא אמורה להימשך שנים רבות. תביעה לנזקי גוף היא תהליך שבכל שלב ניתן לממש זכויות אחרות, כך שבכל מקרה אורך חיי תיק סטנדרטי יכול להימשך שנה וחצי עד שנתיים, תלוי גם בגורמים הנוספים שמעורבים (בית משפט, נתבע)".

חברות הביטוח לא ששות לשלם - מה צריך לעשות כדי לא להיכנע להחלטותיהן?

"קבלת מכתב דחייה מחברת הביטוח אינה סוף פסוק, שכן ידוע שחברות הביטוח פועלות למטרות רווח, כך שאין להן אינטרס לשלם בקלות. במקרים כאלה ניתן להגיש תביעה או לפנות להליך גישור ולדרוש פיצוי מתאים. יש לשים לב שהתיישנות תביעה בביטוח הינה שלוש שנים, כך שלא כדי להתמהמה בפנייה לעורך דין מנוסה''.

מה קורה אם הפיצוי שקיבלתי נמוך מהצפוי - האם אפשר לערער וכיצד?

''זכות ערעור קיימת כמעט בכל הליך שקיים בדין, ולעניינינו גם בביטוח לאומי, חברות ביטוח ותביעות בבית משפט".

מהו שכר הטרחה שעלי לשלם לעורך דין במקרה של תאונת עבודה?

''שכר הטרחה בתביעה לנפגעי עבודה מול ביטוח לאומי מוגבל בחוק, כך שעורך דין אינו יכול לגבות תשלום אחר". להסבר המלא - לחצו כאן.

לסיכום, לזכות משרדו של עו''ד דניאל רווח הישגים נאים בתחומי המשפט אשר נצברו במשך השנים, זאת לצד ריבוי התיקים, הלקוחות וההופעות בבתי המשפט השונים בארץ. מאחורי עו"ד רווח ישנם אינספור סיפורי הצלחה ולקוחות רבים מרוצים, אשר הביעו את שביעות רצונם מטיפולו המשפטי, מהיחס האדיב ומהתוצאות המשפטיות הטובות שהושגו עבורם.

לפרטים נוספים וליצירת קשר ניתן לפנות בטלפון - 077-2314208 או במייל - office@dr-law.net

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully