וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין גירושים לעסקים: מה ההבדל בין בוררות לגישור?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 17.8.2022 / 8:26

צפו: מתי כדאי לפנות לבוררות ומה היתרונות של הליך זה? עו"ד ומגשרת ענבל כספי גאון מסבירה בהרחבה

בווידאו: כל מה שצריך לדעת על הליך בוררות/עריכה: דינה מחפוץ

לא מעט אזרחים בישראל נקלעים למצב של הליך בוררות, מבלי להבין בכלל במה מדובר. במה הוא שונה מהליך גישור והאם קיימים סוגים שונים של בוררויות? עו"ד ומגשרת ענבל כספי גאון, הגיעה לאולפן וואלה! כדי להסביר על הנושא בהרחבה.

ההבדלים בין בוררות לגישור

בוררות היא הליך אלטרנטיבי לפיתרון סכסוכים בצורה יעילה, גמישה, פרקטית וזריזה, שמגיעה במקום בית משפט או גישור. "ההבדל המהותי בין גישור לבוררות הוא שגישור הוא הליך נייטרלי", מסבירה כספי גאון. "אם אני מגשרת, אני לא יכולה להתערב במה שהצדדים בעצמם הגיעו. לעומת זאת, בורר הוא סוג של שופט, שמכריע בין הצדדים. בשעה הקשה הזו כשהצדדים נמצאים בה, אני חוסכת מהם את הקושי, עוזרת ומסייעת להם להגיע לפיתרון הטוב ביותר בזמן הקצר ביותר, בכלל העניינים שהמשפט מכיר".

לאילו תהליכים מתאימה בוררות?

במקרים מסוימים, הליך בוררות יהיה עדיף על הליך בבית משפט. כספי גאון מסבירה: "בוררות יכולה להיות בענייני גירושין, למשל. אנחנו רגילים מבתי המשפט ומכל מיני גורמים שמעבירים אותנו ישירות לגישור. אנשים מכירים את המילה הזו, אבל פחות את עולם הבוררות, ואנחנו צריכים לעודד יותר בורריות כדי לייעל את המערכת שלנו ולעשות לעצמנו חיים טובים".

איך בכלל מגיעים להליך של בוררות?

מתעניינים בהליך בוררות? כדאי לדעת שבית המשפט לא מציע לפנות להליך זה, ולכן יש לבקש זאת במיוחד. "יש אפשרות להגיע לבוררות בתחילתו של הליך משפטי, כשאנחנו נמצאים בקדימון. חשוב לדעת שבארגז הכלים של בית המשפט יש אפשרות לשלוח אותנו לבוררות ולשנות סדרי עולם", מציינת כספי גאון.

מה היתרונות של הליכי הבוררות לעומת הליך בבית משפט?

כספי גאון מסכמת: "את הליך הבוררות אנחנו יכולים לתחום בזמן מאוד קצר ובהתאם למה שהצדדים יחליטו. אנחנו יכולים לייעל - במקום להיות בבית המשפט שנה-שנתיים, ניתן למצוא את עצמנו בהליכים פרקטיים".

לעמוד המשרד באתר משפטי

טלפון - 053-9380382

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • בוררות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully