וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים אזרחות רומנית? זה הדבר שהכי חשוב לדעת

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 11:50

דרכון רומני הוא אחד המבוקשים ביותר בקרב ישראלים, אך לא כל הבקשות נענות ולעתים התהליך ארוך מאוד. על מנת לקצר את הזמן ולצלוח את הדרך, יש משהו אחד שחשוב לשים לב אליו. עו"ד ונוטריון דניאל הרשקו מסביר

דרכון רומני. ShutterStock
הפך לאחד המבוקשים ביותר, שכן הוא מעניק יתרונות עצומים למחזיקים בו. דרכון רומני/ShutterStock

הוצאת אזרחות זרה היא אחת הזכויות שישראלים אוהבים לממש, ומסיבות טובות. דרכון אירופאי נותן למחזיקים בו שלל הטבות כמו מעבר חופשי בין 27 המדינות החברות באיחוד האירופאי, מגורים ועבודה ללא הגבלה בשטחי האיחוד, אפשרויות מימון טובות, הקלה בפתיחת עסקים בינלאומיים, או פשוט עוד אזרחות כ"תעודת ביטוח" שישראלים רבים אוהבים שיש להם לכל מקרה שלא יבוא.

כל דרכון שונה במקצת ממשנהו ומעניק זכויות אחרות. הדרכון הרומני הפך לאחד המבוקשים ביותר, שכן הוא מעניק יתרונות עצומים למחזיקים בו. מעבר לכך שהוא מאפשר לגור ולעבוד בכל אחת ממדינות האיחוד האירופאי, הוא מאפשר תנאי מימון מצוינים ברכישות נדל"ן והשקעות, סבסוד משמעותי בלימודים והטבות נוספות.

אולם, חשוב לדעת שאזרחות רומנית לא ניתנת באופן אוטומטי לכל מי שהוריו או סביו נולדו בשטח רומניה. תהליך קבלת האזרחות סבוך ומדוקדק, וכאשר הוא אינו מתבצע תוך תשומת לב מוקפדת לכל הדקויות, הוא עלול להידחות ולהתארך על פני זמן רב ולעתים אף להיכשל.

ביקשנו מעו"ד ונוטריון דניאל הרשקו, שמתמחה בהוצאת דרכונים רומניים, למנות את הנושאים שצריך לדעת כאשר ניגשים לתהליך בקשת הדרכון הרומני. מנסיונו, יש סעיף אחד שחשוב להקפיד עליו יותר מכל: לבחור משרד עם התמחות ספציפית בדרכונים רומניים.

"בשנים האחרונות צצו משרדים רבים שמטפלים בהפקת שלל אזרחויות", אומר עו"ד הרשקו. "אבל כל אחת מהאזרחויות השונות דורשת ידע כל כך מדוקדק וספציפי, שלא באמת אפשרי להתמחות בכולן. מה שקורה בפועל במשרד כזה, הוא שנציגי המשרד, שברובם כלל אינם עורכי דין, לוקחים את מי שמבקש להתאזרח כלקוח שלהם ומעבירים את התיק הלאה לגורם שלישי להמשך הטיפול, במקום שיעשו זאת בעצמם - פשוט כי הם לא יודעים איך לעשות זאת".

למה בעצם זו בעיה?

"הבעיות והתקלות שצצות לאורך תהליכי התאזרחות הן רבות, וכשהתיק מועבר לגורם שלישי, כזה שהלקוח לא בחר בו, אובדת השליטה. הלקוח לא יכול לקבל תשובות ישירות, שכן הנציג שמולו כלל לא מטפל בתיק. גם כשמתקבלות תשובות, פעמים רבות אלה הם ריקושטים ודחיות של הבקשה, שנובעות מחוסר ידע ומקצועיות מספקת של הגורם השלישי. אני יכול להעיד מניסיון רב שנים כמה התהליך הזה מלחיץ וכמה שאלות אני מקבל מלקוחותיי בנוגע לסטטוס שלהם. להיות מסוגל לענות להם מיד, כי אני זה שמטפל בהכל, זה סיפוק עבורי ושקט גדול עבורם".

מהן הבעיות הנפוצות בתהליך, אלו הדורשות פתרונות של מומחה?

"יכולות להיות המון בעיות. למשל, איותים לא נכונים של שמות, חוסר התאמה ברישומים בין ישראל לרומניה, תרגום לא נכון או לא מדויק, בעיות משפטיות שונות שעולות ואין להן פתרון ממי שלא עוסק בליטיגציה (ניהול תביעות בבית משפט), קל וחומר כאשר המטפל בתיק אינו עורך דין. כעורך דין שנולד ברומניה, דובר וכותב רומנית, שמתמחה בליטיגציה ועובד עם שותפים ברומניה - ברור שהפתרונות שיכולים להינתן הם ברמה אחרת והם יינתנו עוד לפני שהבעיות יצוצו בכלל".

איך אתה יכול לפתור בעיות מראש?

"אחת הבעיות הכי שכיחות היא חוסר התאמה בין הרישומים במשרד הפנים הישראלי לבין הרישומים במסמכי המקור ברומניה. לכן, עוד לפני שאני בכלל מחתים לקוח על יפוי כוח ומכניס אותו להוצאות, אני באופן אישי בודק ביסודיות, ברמת האות, את כל הפרטים. יש הרבה טעויות באיות השמות, בתאריכים, בשמות שהתחלפו עם השנים ולפעמים בשמות ש'נעלמו' בעלייה ארצה. אנחנו מוודאים מראש שהכל מאוית נכון כפי שרשום ברומנית, שכל המסמכים תואמים, וכשאין התאמה אנחנו מגישים מראש תביעה לבית המשפט בישראל למתן סעד הצהרתי. זה משהו שקורה הרבה, ומשרד שלא מתמחה בליטיגציה, או כאשר המשרד המטפל אינו משרד עורכי דין, הלקוח ימצא את עצמו מול שוקת שבורה, ללא מענה ובתהליך תקוע".

שלושה דברים שחשוב לוודא לפני שבוחרים עו"ד מייצג

שפה, ידע ובהירות - עו"ד שמתמחה ספציפית באזרחות רומנית יידע לבדוק מראש האם בכלל מגיעה ללקוח אזרחות, יכוון אותו להבאת כל המסמכים הנכונים ויתרגם אותם באופן שלא ישאיר סתירות או אי בהירות. לכן, על עורך הדין להכיר את השפה הרומנית על בוריה ולהיות בעל ותק וניסיון ניכרים בתהליכי האזרוח.

ליטיגציה - כאשר ישנם הבדלי רישומים בין הארץ לבין רומניה, למשל בין השמות הרשומים בתעודת הלידה הרומנית לבין השמות הרשומים במשרד הפנים בישראל והאדם נפטר (מצב שכיח למדי), ולא ניתן לפתור את הבעיה בעזרת תרגומים נוטריוניים, יש צורך בהתערבות בית המשפט, ולכן חשוב לבחור עורך דין שמתמחה גם בליטיגציה.

פעולה בשלבים הנכונים - על מנת לסיים את התהליך בזמן הקצר ביותר, ללא דחיות ועיכובים, חשוב להכיר את השלבים הנכונים ולהתאים אותם ספציפית לכל מקרה. חשוב לבחור עורך דין עם יכולת מוכחת לצפות מראש איפה יצוצו הבעיות, וכך להגיש את בקשת האזרוח באופן הנכון ללקוח הספציפי. עורך דין שמציע לשלוח את המסמכים ולתקן דברים על הדרך אם יצוצו - מדליק נורת אזהרה. מוטב לקחת את הזמן הדרוש על מנת לסדר ולפתור מראש כל בעיה שאנחנו צופים שעלולה לצוץ, כדי שהמשך התהליך יהיה חלק וכמה שיותר מהיר, עד לקבלת האזרחות המיוחלת.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים לחצו כאן או בטלפון - 053-2704953

לאתר>>

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully