וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדים בעולם הבנייה? אתם חייבים לצפות בכתבה הזו

בשיתוף zap משפטי

29.8.2022 / 13:50

כל קבלן חייב להחזיק ברישיון קבלן בתוקף במדינת ישראל. אז איך מקבלים את הרישוי והאם כל שיפוצניק מחויב ברישיון? עו"ד תומר סופר עם כל התשובות

בווידאו: עו"ד תומר סופר עם כל מה שצריך לדעת על רישוי קבלנים/עריכה: דינה מחפוץ

במדינת ישראל קיים חוק לפיו על כל קבלן להחזיק ברישיון קבלן בתוקף. איך מקבלים את הרישוי, מה בנוגע לדרגות הסיווג והאם כל שיפוצניק חייב להחזיק ברישיון שכזה? עו"ד תומר סופר הגיע לאולפן וואלה! כדי להסביר על הנושא בהרחבה.

מהו רישום קבלנים וכיצד מתבצע התהליך?

בישראל, כל קבלן או שיפוצניק שרוצה לבנות בניין או לשפץ, צריך לעשות להחזיק ברישיון. "כדי לקבל רישיון שכזה, על הקבלן לעמוד בתנאים של רשם הקבלנים. אם זה אפשרי, אני מגיש בקשה לרשם הקבלנים, שבוחן זאת ומעביר לוועדה מטעמו"", מציין עו"ד סופר.

מה היתרונות בלהיות קבלן רשום?

לא כל שיפוצניק צריך להוציא רישיון. אם מדובר על שיפוצניק שמבצע עבודות קטנות, הוא לא מחויב בראשון, אלא רק מעל סכום עבודה של כ-50 אלף ש"ח. בנוגע לקבלנים, הסכום גדל ועומד על 90 אלף ש"ח. עו"ד סופר אומר כי "קבלן שמחזיק ברישיון עובד על פי חוק, וזה היתרון הגדול ביותר. בנוסף הרישיון מאפשר לגשת למכרזים ולקבל היתרים לעובדים פלסטינים".

מהן הדרגות הקיימות והאם ניתן להוציא רישיון באופן עצמאי?

קבלנים שמוציאים רישיון קבלן מתחילים מהדרגה הראשונה, ועם הזמן ניתן לבצע העלאת סיווג קבלני, שמתייחסות לגודל הפרויקטים במ"ר או לעלות כספית. "כל אדם יכול להגיש בקשה לבד, אבל זה לא חכם. הרישיון הזה משפיע על כל העתיד ולכן חשוב להתייעץ עם עו"ד", מציין עו"ד סופר בנושא. "במקרים רבים, רשם הקבלנים מסרב לבקשה, ואז עו"ד יודע איך לטעון".

אילו עוד שירותים מציע המשרד שלך?

עו"ד סופר מסכם: "אנחנו נותנים שירותים מקיפים, מספקים היתרים לעובדים פלסטינים ועוד. אם למשל קבלן רוצה לרכוש חברה קבלנית, צריך במקרים רבים להסתכל על זה בצורה נכונה. יש המון דברים שהמשרד שלנו נותן לקבלנים, כדי שאותו קבלן יקבל את כל מה שהוא צריך אצלנו במשרד".

לעמוד המשרד באתר משפטי

טלפון - 077-8037056

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • קבלן
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully