וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפכה רמלה-לוד ליעד חם של השקעות נדל"ן?

בשיתוף zap משפטי

25.8.2022 / 13:31

שוק הנדל"ן הרותח לא מפסיק לעלות ולספק חלופות השקעה למי שרוצה לשים את הכסף במקום בטוח עם פוטנציאל לעליית ערך. אחד האזורים החמים של השנה האחרונה הוא רמלה-לוד. יניב כהן ממשרד פיור נדל"ן מסביר למה זה קורה ומה חשוב לדעת על השקעות בעיר

נדל"ן פרטי, קרקע, בנייה. ShutterStock
כיום עליות המחירים מורגשות בצורה אינטנסיבית בכל הארץ, מרכז עד פריפריה/ShutterStock

גם כשנראה שמחירי הנדל"ן הגיעו לשיא, הם ממשיכים לשבור תקרות. אם בעבר מגמת עליית המחירים המהירה היתה בעיקר נחלתו של אזור המרכז, ובעיקר גוש דן, היום עליות המחירים מורגשות בצורה אינטנסיבית בכל הארץ, מרכז עד פריפריה, ואנחנו רחוקים מלראות את הסוף.

המצב הזה, יחד עם גידול אוכלוסיה מתמיד ומחסור מורגש בדירות מחד ותשואות שליליות מתמשכות בשווקים מאידך, מוביל יותר ויותר משקיעים למהר ולקפוץ על הרכבת הדוהרת של שוק הנדל"ן הישראלי כדי להשקיע בו.

אחד האזורים שבו מורגשת עלייה גדולה בהשקעות נדל"ן הוא רמלה-לוד, או כפי שמעיד יניב כהן ממשרד פיור נדל"ן: "הלחץ הגדול שנוצר כאן מצד משקיעים לא מפתיע אותי בכלל. המשרד שלנו קיים כאן 12 שנה ואנחנו מרגישים בבירור את המגמה. יש כאן יתרונות עצומים: המיקום הגיאוגרפי מאוד מרכזי. יש כאן שתי רכבות, גישה נוחה לכבישים ראשיים לכל הארץ, ומתוכננים כאן פרויקטים אדירים בכל העיר, חלקם כבר בבנייה".

עליית מחירי הנדל"ן גורמת לזליגה גוברת של אוכלוסיות ממרכז הארץ החוצה, דבר שמעלה את המחירים בכל הארץ, אבל קודם בטבעות שעוטפות את המרכז וקרובות אליו. עם זאת, יניב מסביר שלמרות שרמלה-לוד נחשבת למרכזית מבחינה גיאוגרפית, עליות המחירים עדיין לא מורגשות בה באופן מלא, אך הצפי הבלתי נמנע הוא לעליות משמעותיות ביותר, ולכן משקיעים רבים מזדרזים להיכנס להשקעות באזור.

"העובדה שרמלה-לוד נמצאת במרכז היא מתכונת ברורה לעליית מחירים, בטח כשיש כל כך הרבה תכניות להתחדשות עירונית וכאשר הניסיון בכל הארץ מראה שתכניות כאלו מעלות את המחירים", אומר יניב. "כאן המחירים כבר התחילו לעלות אבל לא ברמה דרסטית כמו בערים השכנות, ולכן פוטנציאל הרווח מהשקעה הוא עצום. כיום, דירה שנמכרת במודיעין ב-2.3 מילון שקל, באור יהודה ב-1.9 מיליון שקל ובראשון לציון או בבאר יעקב ביותר מ-2 מיליון שקל, נמכרת היום במחיר של בין 900 אלף שקל ל-1.3 מיליון שקל ברמלה-לוד. המחירים עדיין נמוכים אך בעלייה".

איך אפשר לדעת שהמחירים יעלו?

"מעבר למחסור הכללי בדירות שמשפיע על המחירים, עליית המחירים בכל הארץ ובעיקר במרכז גורמת לדחיפה של תושבים החוצה, ובלוד כבר מרגישים את התנועה הזאת. באופן טבעי, עוד מעט יתחילו להרגיש גם כאן את עליית המחירים, העיר כבר מושפעת מהמחירים בסביבה ורואים את זה בפרויקטים החדשים בלוד, שם חלק מהבתים כבר נמכרים ב-1.5 ואפילו ב-1.6 מיליון שקל לשלושה חדרים".

המשקיעים החדשים

אל הערים רמלה-לוד מגיעים משקיעים חדשים, רבים מהם אינם בני האזור וללא כל היכרות איתו. אולם, ביצוע עסקאות נדל"ן יקרות בערים שעד לא מזמן לא נחשבו יעד להשקעה ושעומדות בפני שינויים גדולים הוא טריקי, ולכן יניב ממליץ שלא לעשות זאת ללא ייעוץ והכוונה מאנשי מקצוע שמגיעים מעומק השטח. "לא סתם התעקשתי שכל הסוכנים במשרד שלנו יהיו ילידי העיר, עם היכרות עמוקה עם כל פינה וכל סמטה, עם התרבות, ההיסטוריה והמשמעויות של כל דבר כאן", אומר יניב. "אני באמת מאמין שזה הכרחי כדי לדעת לבצע כאן עיסקה טובה ולא להסתבך".

נקודות שחשוב לוודא בעת בחירת סוכנות נדל"ן

1. חשוב לוודא שהסוכן מכיר את כל התהליכים בעיר ויודע מה עומד לקרות היכן ובעוד כמה שנים. כך הוא יכול למקם את המשקיע במקום סחיר בנקודה גיאוגרפית שתבטיח תשואות טובות גם בעתיד, כאשר תכנית ההתחדשות העירונית באותה נקודה תצא לפועל.

2. על הסוכן להכיר לעומק את המחירים הריאליים ההגיוניים בכל שכונה, ולדעת לשערך את פוטנציאל עליית הערך. לפעמים נכון לשלם יותר עבור מקום בעל פוטנציאל, אך לעתים הפוטנציאל לא באמת קיים וקונה שישלם יותר - יפסיד. מובן שהסוכן חייב להכיר את מגמת עליית המחירים בכל שכונה ושכונה.

3. סוכן שמכיר היטב את העיר יידע לענות נכונה על שאלות ספציפיות כמו רמת בתי הספר, נתוני פשיעה, ביטחון אישי, חיי קהילה ועוד. מקובל לחשוב ששאלות כאלו רלוונטיות רק כאשר רוכשים דירה למגורים, אך הן רלוונטיות ביותר גם עבור משקיעים, שכן הנתונים האלה משפיעים באופן ישיר על תשואה עתידית מהשכרה או ממכירה.

4. ברמלה-לוד ייתכנו פרוצדורות רישום סבוכות יותר בחלק מהמקרים, שכן חלק מהבתים רשומים בטאבו, חלק ברשם המשכונות, חלק בעמידר ועוד. חשוב לכן שסוכן הנדל"ן יידע לטפל גם ברישום הנכס כדי למנוע בעיות משפטיות והסתבכויות ביורוקרטיות.

ליצירת קשר עם פיור נדל"ן ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 053-6211869

לאתר הבית של פיור נדל"ן

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully