וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבר שגם תושבי חוץ יכולים לקבל משכנתא בישראל. אלו התנאים

בשיתוף zap משפטי

30.8.2022 / 13:31

האם כל אחד יכול לרכוש בית בארץ, מה ההבדלים בין משכנתא של אזרח לזו של תושב חוץ ומה עמדת הבנקים בנושא? מומחה המשכנתאות מרטין בוקסדורף עם כל התשובות החשובות

בווידאו: משכנתא לתושבי חוץ/עריכה: דינה מחפוץ

יהודים רבים שגרים ברחבי העולם ומעוניינים לקנות דירה בישראל נתקלים בהמון קשיים מול המערכת הבנקאית. מרטין בוקסדורף המתמחה בנושא הגיע לאולפן וואלה! כדי לדבר על הנושא בהרחבה.

האם תושבי חוץ יכולים לקחת משכנתא בישראל?

כל אחד יכול לקנות בית בישראל, אלא שהמערכת הבנקאית מטילה המון מגבלות על כך. "גם כאלו שאין להם תעודת זהות ישראלית אבל יכולים להוכיח זיקה לישראל, יכולים לקחת משכנתא בארץ, אבל זה קצת יותר מורכב, כי צריך להוכיח זיקה", מחדד מרטין בוקסדורף.

מה ההבדל בין משכנתא של אזרח רגיל למשכנתא של תושב חוץ?

מרטין בוקסדורף טוען כי "יש הבדלים גדולים. בתור אדם רגיל, כשאתה קונה דירה ראשונה, מותר לקחת 75 אחוז משכנתא. משכנתא לתושבי חוץ שלא גרים בישראל מוגבלת ל-50 אחוז ממחיר הבית, מכיוון שהבנקים פחות סומכים על אנשים שלא גרים בארץ".

יש מדינות שמהן מגיעים אזרחים שאולי הבנקים לא יאשרו להם משכנתא?

מדינות כמו הפיליפינים, סין או מדינות אפריקה למשל, יהיה יותר קשה לאזרחים שמגיעים משם לקבל משכנתא. הבנק מחפש מדינות מסודרות יותר.

האם יש בנקים שלא נותנים משכנתא לתושבי חוץ?

"כל הבנקים מעוניינים, אבל לא כולם יכולים וכיום בעיקר הבנקים הגדולים עוסקים בזה. "אלו דברים שמצריכים מומחה שיודע להניע את הדברים האלו. זה לא דברים שעושים לבד", מסכם מרטין בוקסדורף.

מרטין בוקסדורף הוא מומחה משכנתאות למסורבים. לפודקסט הכלכלי של מרטין.

פרטים נוספים באתר האינטרנט של מרטין בוקסדורף ובטלפון - 053-9382060

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully