וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פושט רגל יכול לקבל משכנתא מהבנק?

בשיתוף zap משפטי

1.9.2022 / 13:31

לקיחת משכנתא אחרי הליך של פשיטת רגל נחשב למורכב למדי, אך בהחלט אפשרי. איך עושים זאת בצורה נכונה ומה חשוב לדעת לפני שמתחילים בהליך? מומחה המשכנתאות מרטין בוקסדורף עושה סדר

בווידאו: האם פושט רגל יכול לקבל משכנתא מהבנק?/עריכה: דינה מחפוץ

אחד הדברים הכי מורכבים שקיימים כיום בעולם הפיננסי הוא לקיחת משכנתא אחרי הליך של פשיטת רגל. אבל האם בכלל זה אפשרי ומהם הקריטריונים לקבלת משכנתא למסורבים? מרטין בוקסדורף הגיע לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא.

פושט רגל יכול בכלל לקחת משכנתא?

"התשובה הקצרה היא כן", אומר מרטין בוקסדורף. "הדבר הראשון שצריך לדבר עליו הוא המושג פושט רגל. נגיד שאנחנו הבנק, ומגיע אלינו אדם שאומר שעבר פשיטת רגל לפני שנה-שנתיים. מה אנחנו רוצים לראות אצל אותו אדם בשביל שנאשר לו משכנתא? הדבר הראשון הוא מהפך - אם לאדם היה עסק מסוים והוא פשט רגל, אנחנו רוצים לראות שאותו אדם לא פתח שוב את אותו העסק, כי אין בזה היגיון. בדרך כלל הבנקים מעדיפים אדם שהיה לו עסק, פשוט רגל והתחיל להיות שכיר".

האם ניתן לפנות לבנק אחר כדי לקבל משכנתא או שאין בכלל טעם?

דו"ח נתוני אשראי הוא דו"ח אישי שמונפק לכל אחד, המראה נתונים של כל מה שהיה בשנים האחרונות - האם חזרו צ'קים, הוראות קבע, הוצאה לפועל, עיכולים וכו'. "כל בנק שאפנה אליו לקבל משכנתא לאחר פשיטת רגל, מוציא באופן אוטומטי את הדו"ח הזה. כלומר כל הבנקים חשופים לאותם נתונים", מציין מרטין בוקסדורף.

יש קריטריונים מסוימים לקבלת משכנתא במקרה של פשיטת רגל?

על כך אמר מרטין בוקסדורף: "הבנקים רוצים לראות מהפך, כפי שציינתי והתנהלות תקינה בסיסית - שהמשכורת מופקדת בחשבון בצורה מסודרת, שיש חשבון בנק על שמי ובגדול התנהלות מסודרת כמו של כל אדם רגיל בעולם".

מהו מקלט פיננסי?

ישנו מושג שנקרא מקלט פיננסי, שאומר שאנשים שעוברים הליך של פשיטת רגל, במיוחד הליך ארוך, מתרגלים להתנהלות במזומן. ברגע שמתנהלים בצורה הזו, לא יהיו נתונים בדו"ח נתוני האשראי, מה שעלול להדליק נורה אדומה אצל הבנקים. "הדבר החשוב ביותר הוא לבנות התנהלות בנקאית סבירה", מציין מרטין בוקסדורף.

למה כדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות במקרים אלו?

מרטין בוקסדורף סיכם: "קשה מאוד לפתור את הנושא מול בנקאי, זה לא מצליח. כל המערכות כיום בבנק ישראל הן כאלה, שאי אפשר כמעט לעשות דבר ללא ייצוג, בטח שמדובר על מקרים של פשיטת רגל.

מרטין בוקסדורף הוא מומחה משכנתאות למסורבים. לפודקסט הכלכלי של מרטין.

פרטים נוספים באתר האינטרנט של מרטין בוקסדורף ובטלפון - 053-9382060

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • משכנתאות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully