וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוי על נפילה ליד מכולת: כמעט 100 אלף שקל

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 6.9.2022 / 7:29

אישה שהלכה לקנות חלב במכולת נחבלה בקרסול לאחר שהחליקה על שיפוע. בעקבות תביעה שהגישה היא זכתה לפיצוי משמעותי

משרד עורכי דין שטרייכמן – גלפנד. אדוה שלהבת ברזילאי,
משרד עורכי דין שטרייכמן – גלפנד/אדוה שלהבת ברזילאי

אישה שסיימה להסתפר במרכז מסחרי בבאר שבע והלכה לקנות חלב במכולת סמוכה, החליקה על שיפוע שהיה במקום ונחבלה בקרסולה. בעקבות תביעה שהגישה האישה לבית משפט השלום בבאר שבע, נפסק לה פיצוי של כמעט 100 אלף שקל (ת"א 417710-10-17).

"מדובר בהישג משמעותי, לאור נקודות המחלוקת הרבות שהיו בתיק ביחס לנסיבות האירוע", אומרים עורכי הדין עמית שטרייכמן ולירן גלפנד, שייצגו את האישה. "בין היתר, היתה מחלוקת מי הגורם שאחראי למפגע והאם האישה נושאת באשם תורם".

בעלי המכולת טען שהאישה רצה על נעלי עקב

התאונה אירעה בחודש אוגוסט 2014. האישה (51) הגיעה להסתפר במספרה הממוקמת במרכז המסחרי יחד עם בנה הקטין המאובחן על הרצף האוטיסטי. לאחר שסיימה להסתפר, ביקשה האישה לרכוש חלב במכולת סמוכה הנמצאת במקום.

כדי שלא לטרטר את בנה, היא הותירה אותו במספרה תחת השגחת הספר ויצאה למכולת. ואולם, בדרך לשם היא החליקה על שיפוע בטון שהוקם על ידי הבעלים של המכולת, בין משטח המעבר שליד המכולת לבין המדרכה הציבורית הסמוכה.

בעקבות התאונה נגרם לאישה שבר והיא נאלצה לעבור ניתוח בבית החולים. כתוצאה מהאירוע, נגרם נזק לקרסולה של האישה, שאותו היא התקשתה להניע והופיעה אצלה צלקת.

בתביעה שהגישה האישה נגד העירייה וחברת הביטוח שלה היא טענה לרשלנות של העירייה, שלא הסירה את המפגע מהמקום. מאוחר יותר צורף להליך גם בעלי המכולת, שהיה זה שהקים את השיפוע.

במסגרת ההליך ניסו העירייה ובעלי המכולת לגלגל את האחריות זה על זה. הבעלים של המכולת טען כי הוא ואשתו, שבעת התאונה נכחו בסמוך למקום, חזו באישה נופלת במעבר הציבורי שנמצא בחזקת העירייה ולא בחזקתו. עוד טען כי האישה נושאת באשם תורם כיוון שהיא רצה לחנות בנעלי עקב.

בית המשפט הטיל אחריות גם על העירייה

בית המשפט דחה את טענות בעלי המכולת, הטיל ספק בגרסתו והאמין לגרסת האישה באשר למקום נפילתה וכן לטענתה, לפיה היא צעדה לעבר המכולת בנעליים שטוחות ולא רצה למקום בנעלי עקב. לפיכך, לא הוטל על האישה אשם תורם בגין האירוע.

בפסק הדין נקבע כי בעלי המכולת שיצר את המפגע הוא האחראי העיקרי לתאונה. בין היתר צוין בפסק הדין כי השיפוע שהקים באמצעות הקבלן "הכי זול שיש" נבנה ללא היתר.

עם זאת פסק השופט כי גם לעירייה יש אחריות לאירוע כיוון שהיא ידעה על המפגע במקום במשך שנים רבות ולא טיפלה בו, על אף שמדובר בשטח פרטי. לפיכך, חולקה האחריות בין בעלי המכולת לעירייה, כשהוא נושא ב-80% מהאחריות והעירייה ב-20%.

"ראוי לציין כי בפסק הדין נקבע לאישה פיצוי גבוה למרות שהיא לא עבדה במשך כמה שנים לפני התאונה בשל רצונה לטפל בילדיה", אומרים עורכי הדין שטרייכמן וגלפנד.

בית המשפט פסק לאישה הפסדי השתכרות עתידיים של 35 אלף שקל, פיצוי של 35 אלף שקל על כאב וסבל וכן 25 אלף שקל על עזרת צד ג', הוצאות רפואיות והוצאות נסיעה (מכלל הסכום נוכו דמי הפגיעה שקיבלה האישה מהביטוח הלאומי). בסך הכל נפסקו לאישה 90 אלף שקל, לצד שכר טרחה והוצאות.

רוצים למצות את זכויותיכם עקב נזק גוף שנגרם לכם? זקוקים לייצוג משפטי בעקבות תאונה שבה הייתם מעורבים? פנו למשרד עורכי הדין שטרייכמן גלפנד ושות' לצורך ייעוץ ראשוני

טלפון - 077-2317516

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • תאונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully