וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חושדים בבגידה? עשו ואל תעשו ברגעי האמת

בשיתוף zap משפטי

18.9.2022 / 13:31

כאשר בן או בת הזוג אינם מתנהגים כתמול שלשום ומשהו "מריח" לא תקין, אנחנו רוצים לגלות מיד את האמת, כאן ועכשיו. אבל לפעולות אימפולסיביות יש מחיר. מה נכון לעשות ומה אסור בתכלית במקרה של חשד לבגידה? החוקר הפרטי יהודה ראובני מסביר

חוקר פרטי. ShutterStock
לבגידה עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על המשך היחסים/ShutterStock

בגידה של בן או בת זוג היא אחד הדברים הקשים והמערערים ביותר שיכול אדם לחוות. כשאנחנו חושדים שבן/בת הזוג אינם נאמנים לנו, קשה מאוד לישון בלילה. הלב דופק, המחשבות לא מרפות, וכל מה שאנחנו רוצים לעשות הוא לגלות מיד, כאן ועכשיו, האם החשד שלנו נכון. או אז נדמה לנו שכל האמצעים כשרים.

התחושות מובנות, אבל יש כמה דברים שחשוב לדעת: לבגידה עלולות להיות השלכות מרחיקות לכת על המשך היחסים, מבנה המשפחה ואפילו על העתיד הכלכלי שלנו, ולכן בדיוק ברגע שאנחנו רוצים לשבור את הכלים ברעש חזק, הדבר הנכון לעשות הוא בדיוק ההפך - לנשום עמוק ולחשוב בשקט, ואז לפעול בצורה נכונה שתמזער את הפגיעה בנו ותועיל לנו הכי הרבה.

לפני שניגש לדרך הנכונה לחקור בגידה, כדאי לבדוק אם הכיוון הוא נכון, האם החשדות שלנו מוצדקים ומה הן ההתנהגויות שבאמת צריכות לעורר את החשד שלנו. "הסימן הכי חזק לבגידה הוא פשוט מאוד - תחושת הבטן שלנו", אומר החוקר הפרטי יהודה ראובני ממשרד החקירות "אור חקירות". "תחושת הבטן הזאת עולה כשבן או בת הזוג לא מתנהגים כתמול שלשום. לא מדובר במשהו ספציפי, וזה דבר שקשה לשים עליו את האצבע כי כאמור מדובר בתחושה, אבל אם היא שם - אין שום היגיון להתעלם ממנה".

תחושת בטן יכולה לקבוע שיש בגידה?

"מובן שלא. תחושת הבטן היא רק ההתחלה, אבל זה לא מספיק. תחושת הבטן צריכה להיות מגובה בהתנהגות לא סבירה. למשל, ריבים ופיוסים תכופים, ויכוחים מרובים, קוצר רוח, שימת לב למראה החיצוני יותר מהרגיל, יותר בילויים מהרגיל עם חברים וחברות - אלה הם הסימנים הראשונים ואליהם נוספות התנהגויות כמו התעסקות תכופה בטלפון, הישארות בעבודה עד מאוחר, משיכות כספים לא מוסברות מהכספומט, דברים חריגים שקורים והתרחקות כללית של בן או בת הזוג".

נניח שכל זה קרה ועולה החשד. מה עכשיו?

"זה הזמן לפעול נכון, ולא בצורה אימפולסיבית. מאחר שאי אפשר באמת לשמור את התחושות הקשות בבטן, אני כן ממליץ לערוך לבן או בת הזוג שיחת הבהרה, לשאול אם משהו קורה, אבל לא לעשות דבר מעבר לזה מבלי שמתייעצים עם חוקר פרטי, כי לכל צעד שייעשה מעתה יש השלכות".

ההשלכות, מסביר ראובני, עלולות להיות משפחתיות, כלכליות ואפילו פליליות, והכי חשוב - הן עלולות להשפיע על תוצאות הגירושין במידה שנפנה לאפיק הזה, ולכן קריטי לדעת מה מותר ורצוי לעשות ומה אסור".

חושדים בבגידה? אלה הדברים שאסור לעשות

למרות שאולי הפעולה הזאת מתבקשת, ראובני מדגיש שאסור כל פעולה הכרוכה בחדירה לפרטיות של בן או בת הזוג. זה לא חוקי ויש לכך השלכות רציניות שעלולות להגיע עד לתביעות על חדירה לפרטיות, צווי הרחקה והשלכות לעתיד על אופי הגירושין.

חדירה אסורה לפרטיות כוללת שימוש בטכנולוגיות המשוכללות של ציטוט, צילום ומעקב. אסור להצמיד ג'י.פי.אס לרכב, אסור להחביא מכשיר האזנה בחדר השינה, בטלפון, באוטו או בכל מקום אחר. אסור להשתמש בתוכנות שיודעות להתחקות אחרי הפעולות המבוצעות במחשב, אסור לפרוץ סיסמאות.

"מאוד מפתה להשתמש בטכנולוגיות האלו, כי הן יכולות לאמת את החשד", אומר ראובני. "הבעיה איתן, מעבר לפן הפלילי, היא שמאחר שהן לא חוקיות, אי אפשר יהיה להציג אותן כראיות בבית המשפט, ואז למעשה איבדנו את הקלפים שהיו בידינו. מראש צריך להשיג אותן ראיות בצורה חוקית".

דבר נוסף שרבים לא יודעים הוא שאסור לאדם שאינו חוקר פרטי מוסמך לבצע מעקב, גם כשמדובר בבן או בת הזוג. אם הם יגלו כי היוו מטרה למעקב לא חוקי, הם יכולים להוציא צווי הרחקה ולפנות לתביעות. לכן, כאשר רוצים לבצע מעקב יש לפנות לחוקר פרטי מוסמך.

לבסוף, ראובני ממליץ לפנות בשלב הראשוני לחוקר פרטי, ובסיום החקירה הפרטית וקבלת כל התוצאות, לקבוע את המשך הדרך. "הרבה אנשים שמתחילים את תהליך החקירה לא יודעים לענות על השאלה - מה תעשו אם תתאמת בגידה - תתגרשו? תדברו? תלכו לטיפול זוגי? לכן, לפני שפונים לעורך דין צריך לדעת מהי המטרה. ברגע שהחוקר מאמת את החשדות וברגע שיש דעה מגובשת על דרכי הפעולה בהמשך, אפשר ורצוי לפנות לעורך דין".

חושדים בבגידה? זה מה שתעשו

אז מה כן צריך ואפשר לעשות? עבור כל אחד ואחת ההמלצות יהיו מעט שונות והן יוגדרו בפגישת ייעוץ אישית עם החוקר הפרטי, אך לרוב יינתנו, בין היתר, ההמלצות הבאות:

מעקב (חוקי) לפי מסגרת שעות מוסכמת - "מאחר שאי אפשר לעקוב כל היום, אני ממליץ על מעקב בשעות מועדות לפורענות", אומר ראובני. "בשעות הצהריים נרצה לראות עם מי יוצאים מהעבודה ולאן. אחרי העבודה נבדוק האם ישנן הפסקות בדרך וכן בעת בילויים בערב עם חברים או יציאה ליום כיף מהעבודה".

חקירה כלכלית - "כשמישהו בוגד, בתוך ליבו הוא יודע שזה כנראה ייגמר לא טוב, ופעמים רבות הוא עושה צעדים מקדימים לגירושין", אומר ראובני. "לכן, אני מאוד ממליץ לבצע חקירה כלכלית, כמובן באופן חוקי על ידי חוקר פרטי, שתחשוף האם לצד השני יש רכוש נוסף שהצד הנבגד לא יודע עליו. האם הוא מעלים כספים? האם הוא ביצע הקטנת משכורת כדי להגיע למשפט עם משכורת מינימום ולשלם מעט מזונות?".

שורה תחתונה: בגידות הן עניין אמוציונלי שכמעט בלתי אפשרי לשמור בבטן, ולכן ההמלצה היא כן לבצע שיחת הבהרה עם בן או בת הזוג. מעבר לכך, בשלב הזה חשוב ביותר לא לחשוף בפני הצד השני מה אנחנו יודעים. מעבר לשיחת ההבהרה, כל מידע שתגלו צריך להישאר אצלכם, על מנת שהצד השני לא יעשה מהלכים זריזים כמו העלמת ראיות או רכוש וימחק את ההישגים שהושגו בחקירה הפרטית.

זקוקים לביצוע חקירות ומעקבים על ידי חוקר פרטי מנוסה? פנו כאן לאור חקירות לייעוץ ראשוני או בטלפון - 077-8049798

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • חוקר פרטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully