וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ליווי משפטי מקצועי במקרה של תאונת עבודה מקצר ומייעל תהליכים"

בשיתוף zap משפטי

19.9.2022 / 7:24

"דיני נזיקין באים להשיב את המצב לקדמותו אך לעתים הדבר אינו אפשרי. לכן, פיצויים נותנים שקט כלכלי ומאפשרים לאדם להתרכז בהחלמה ובשיקום", אומרת עו"ד שרונה בירנבוים העוסקת בדיני נזיקין, דיני עבודה וביטוח לאומי

תאונת עבודה. ShutterStock
"ביטוח לאומי וחברות ביטוח הם לא גופים שקל להתמודד איתם ורצוי ואף הכרחי להיות מלווים בעורך דין"/ShutterStock

א', בן 52, עבד כמחסנאי במשך שנתיים. במסגרת תפקידו היה מקבל סחורה ומסדר אותה במקום. באחד הימים, בעקבות עומס לא שגרתי בעבודה, שבמסגרתו נאלץ להעביר לבד תכולת מחסן ולסחוב ארגזים כבדים ורבים, היה עליו להתאמץ מעל ליכולתו. אותו בוקר במקום עבודתו הוא חש בכאב בחזה וקושי בנשימה. א' פונה מיד לבית החולים ושם אובחן כסובל מאירוע לבבי קשה שבעקבותיו אף צונתר. "א' פנה אליי מספר ימים לאחר קרות האירוע", מספרת עו"ד שרונה בירנבוים העוסקת בדיני נזיקין, דיני עבודה וביטוח לאומי. "פניתי מייד לביטוח הלאומי, שם חקרו את התיק על מנת לוודא שיש אירוע מכונן שתחום בזמן ובמקום ושקרה בקשר ישיר לעבודה. ברגע שהוכחתי את הקשר הסיבתי הישיר של סחיבת התכולה לאירוע הלבבי, א' קיבל מענק כספי גבוה מהביטוח הלאומי ואף נקבעה לו קצבת נכות".

בשלב הבא פנתה עו"ד בירנבוים למעסיק ופתחה במו"מ איתו לטובת פיצויים ל-א'. "הבהרתי לו כי היה עליו להביא כוח עזר ולא היה סביר להטיל את כל העברת התכולה על א' והמלצתי לו להגיע להסדר על מנת לייתר את התביעה של חבות מעסיק. חשוב היה לי להגיע להסדר משום שבין הלקוח העובד לבין מעסיקו שררו יחסים טובים ומדובר במעסיק טוב, ורציתי לסיים את העסקתו ברוח טובה. בסופו של יום הגענו לפשרה ללא תביעה, והמעסיק העביר לו סכום נכבד עבור פיצויים".

בנוסף פנתה בירנבוים לחברת הביטוח הפניקס על מנת שא' יקבל קצבת אובדן כושר עבודה, "משום שגם כיום, כחצי שנה לאחר קרות האירוע, רופא תעסוקתי קבע כי אינו כשיר לשוב למעגל העבודה, כושר השתכרותו נפגע כליל ועל אף שהוא רחוק כ-20 שנה מגיל הפנסיה המקובל לגברים, בעתיד הנראה לעין הוא לא יוכל לעבוד".

הודות לליווי המשפטי והטיפול בתביעה, א' זכה לקבל פיצויים בסך 200,000 שקל וזאת למרות שלא צבר ותק במקום העבודה ומשכורתו לא היתה גבוהה כיוון שלא היה עובד מקצועי. בנוסף, הוא מקבל עד הפנסיה קיצבה חודשית של 5,700 שקל מהביטוח הלאומי ו-5,700 שקל נוספים מחברת הביטוח הפניקס בשל אובדן כושר עבודה.

עו"ד בירנבוים מדגישה את החשיבות של פנייה מיידית לייעוץ וליווי משפטי. "לעתים נפגעים מנסים לפעול לבד כדי לחסוך את הכסף, ממלאים טפסים ולא כותבים את הדברים כמו שצריך. עורכת דין מקצועית תדע בדיוק אילו טפסים למלא ואיזה הליך לתקוף. ליווי משפטי נכון מקצר ומייעל תהליכים. לרוב", היא אומרת, "אני לא מערבת מומחים חיצוניים על מנת להימנע מהפעלת חבויות כספיות על מי שעבר אירוע. אני יודעת מה הביטוח הלאומי רוצה לראות ובהתאם לזה אני מבקשת את המסמכים מרופאים בקהילה או מבית החולים".

בנוסף, מדגישה עו"ד בירנבוים, "חשוב לי לקיים מו"מ עם המעסיק, כמו במקרה הנוכחי. גם אם לכאורה קל יותר להגיש תביעה ולהתחיל מלחמות, בסופו של דבר מדובר בזמן ובעלויות, וחשוב לי שהיחסים יסתיימו בצורה יפה ומכבדת ולא בטריקת דלתות וכעס. חשוב לפנות לייעוץ משפטי מקצועי מיד לאחר הטיפול המיידי בפגיעה ולא להתמהמה עם הפנייה מאחר שלתקן טעויות יותר קשה מאשר לפעול נכון מלכתחילה, מה גם שלא בטוח שיתאפשר למצות את כל הזכויות. חלק מהתיקים שלי היו של נפגעים שניסו לטפל בענייניהם לבד ולאחר מכן נוצר חוסר אמון מצד המערכת. חשוב לזכור כי ביטוח לאומי וחברות ביטוח הם לא גופים שקל להתמודד איתם ורצוי ואף הכרחי להיות מלווים בעורך דין", מסכמת עו"ד בירנבוים.

לפרטים נוספים וליצירת קשר עם עו"ד שרונה ברנבוים ניתן לפנות בטלפון - 053-6007614

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully