וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אולי גם אתם זכאים לדרכון רומני

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 11:50

מי זכאי לדרכון רומני, איך מתחילים בהליך והאם חייבים לפנות לייעוץ מקצועי? עו"ד דניאל הרשקו עושה סדר

בווידאו: עו"ד דניאל הרשקו מסביר על דרכון רומני/עריכה: דינה מחפוץ

בשנים האחרונות גבר הביקוש לדרכון רומני ואלו שמחזיקים בדרכון שכזה, נהנים מיתרונות רבים המגיעים רק לאזרחי האיחוד האירופי. אבל מי בכלל זכאי לדרכון רומני ואיך מתחילים בהליך? עו"ד דניאל הרשקו עם כל ההסברים.

"27 מדינות חברות באיחוד האירופי וביניהן גם רומניה", מתייחס הרשקו בפתיחת דבריו ליתרונות של הדרכון הרומני. "המשמעות היא שניתן לעבור באופן חופשי ממדינה למדינה, ניתן לעבוד בכל מדינה שחברה באיחוד ויש פטור מוויזה למדינות רבות. בנוסף, ניתן לרכוש נדל"ן באופן חוקי ולהיות בעלים של קרקע".

מי זכאי לדרכון רומני?

על הנייר, הזכאות לדרכון רומני היא לשלושה דורות. כלומר, גם אם הסבא או הסבתא נולדו ברומניה, יש סיכוי לא רע שאתם זכאים לאזרחות מקומית. ניתן כמובן להתחיל בהליך באופן עצמאי, אך מומלץ לפנות לאיש מקצוע שבקיא בפרטים הקטנים ויידע לכוון אתכם בצורה נכונה. על כך אמר עו"ד הרשקו: "במקרים רבים פונים אליי אנשים שאומרים לי שהם זכאים כי אחד ההורים נולד ברומניה, אבל לא תמיד מספיק שהאם או האב נולדו ברומניה; צריך לדעת בדיוק איפה הם נולדו כדי להוציא תעודת לידה. מה שכן, אין דבר כזה לא להצליח - אם מישהו מלווה אתכם ומכיר את התהליך, בסוף תהיה תוצאה".

במקרים רבים, אלו שעזבו את רומניה ועלו לישראל שינו את שמם, ולעתים הדבר לא תועד במשרד הפנים, מה שעלול להקשות על המלאכה. "חשוב מאוד לבדוק כבר בהתחלה את כל המסמכים, כולל את השמות, מקום הלידה, תאריך הלידה ועוד, כדי שההליך לקבלת דרכון יעבור בצורה חלקה יותר", אומר עו"ד הרשקו בנושא.

מה עושים אם אין שום מסמך?

"קודם כל צריך לדעת היכן האדם נולד, איך קוראים לו ומה תאריך הלידה שלו. אם הוא נולד בבוקרשט, פונים לעיריית בוקרשט ומאתרים את תעודת הלידה. מה שכן, זה טבעי שאין את כל המסמכים, זה טבעי שמאבדים ובשביל זה אנחנו כאן - כדי לחפש", מציין הרשקו.

מה לגבי אזרחים שנולדו בשטחים שהיום לא שייכים לרומניה?

שטחים מסוימים שהיו שייכים לרומניה בעבר, נמצאים כיום בשטחן של מדינות אחרות, אך גם אזרחים שנולדו בערים שלא נמצאות כיום בשטח המדינה, עשויים לקבל אזרחות רומנית. הרשקו מסביר: "המבחן האמיתי הוא האם האדם נולד בשטח שהיה שייך נולד לרומניה, אך הבעיה העיקרית שצריך לאתר את תעודות הלידה והנישואין, וזה מסובך יותר במדינות אחרות, שבשטחן נמצאות כיום אותן ערים. אבל מבחינתי אין דבר כזה לא להצליח. אם מכירים את כללי המשחק, בסוף תהיה תוצאה".

האם ניתן להוציא דרכון רומני באופן עצמאי?

"אפשרי, אבל מסובך. צריך ללכת למישהו שיודע את כללי המשחק ואיפה לחפש. לא מספיק לפנות למישהו שהוא עורך דין כי צריך מישהו שמכיר את התחום הספציפי הזה", סיכם עו"ד הרשקו.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים לחצו כאן או בטלפון - 053-2704953

לאתר>>

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully