וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפגעתם בתאונות דרכים שהיא תאונת עבודה? מגיע לכם פיצוי משמעותי

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 19.9.2022 / 14:16

אם נפגעתם בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, אתם יכולים לצפות לפיצוי שיהיה גבוה משמעותית מתאונה רגילה. זה מה שקרה לא' שנפגע בתאונה וזכה לפיצוי של חצי מיליון שקל

תאונת דרכים. ShutterStock
יווי צמוד של עורך דין יאפשר לכם לדעת מתי לנקוט בכל אחד מההליכים/ShutterStock

תאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה עשויה להקנות לכם פיצוי גבוה מאוד. זה מה שקרה לא', צעיר ירושלמי בשנות העשרים לחייו, שסיים יום עבודה שגרתי במקום עבודתו.

א' עלה על אופניו והחל לרכוב עליהם בדרך הביתה, כאשר לפתע, תוך כדי רכיבה, הוא נפל מאופניו. בלי לשים לב, פגע א' בהולך רגל שעבר במעבר החצייה וכתוצאה מכך עף מהאופניים. ואולם, לרוע מזלו של א', זה לא נגמר כאן. רכב פרטי שעבר בכביש פגע בא' ונעלם מן המקום. בטרם נעלם, נהג הרכב הפוגע הזמין לזירת התאונה אמבולנס. א' נותר על הכביש מדמם וכאוב וסבל משבר חמור שהצריך ניתוח.

הטעות של א' - פנה בעצמו לביטוח לאומי

כמי שרגיל להיות עצמאי בשטח ולפעול תמיד בכוחות עצמו, א' לא השתהה יותר מדי, וזמן קצר לאחר התאונה הוא פנה למוסד לביטוח לאומי. כיוון שהתאונה התרחשה בדרך חזרה מעבודה, טען א' כי האירוע הינו תאונת עבודה ודרש לשלם לו את הפיצוי המגיע לו.

בעקבות פנייתו לביטוח הלאומי, נקבע לא' נכות של 10% בלבד בגין השבר שממנו סבל. "בשלב זה, אנחנו נכנסנו לתמונה", מספר עו"ד ידידיה בלויגרונד, המתמחה בתאונות דרכים וייצג את א'. "הגשנו בשמו ערר לביטוח לאומי ובו טענו כי החבלה שנגרמה לא' בפועל היא חמורה משמעותית מהנכות שנקבעה לו".

לאחר שעו"ד בלויגרונד ליווה את א' לוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי ועמד בהן על זכויותיו, נקבעה לא' נכות מוגדלת של 19% שבאה לידי ביטוי במענק חד פעמי של כמה מאות אלפי שקלים. "מאוחר יותר", ממשיך בלויגרונד, "הגשנו בשמו של א' תביעה ל'קרנית' - הקרן שהוקמה כדי להבטיח פיצוי לנפגעי תאונות דרכים שאינם יכולים לקבל פיצוי מחברת הביטוח. במקרה זה, נדרשה הגשת תביעה ל'קרנית' כיוון שלא היה ידוע מי הנהג הפוגע והוא כאמור נמלט מזירת התאונה".

פיצוי של חצי מיליון שקל מ"קרנית"

בבית המשפט התנערה "קרנית" מאחריות. לטענתה, א' כלל לא נפגע בתאונת דרכים, היות שעיקר הפגיעה שאירעה לו נבעה מהנפילה שנגרמה כאשר פגע בהולך רגל ולא מהפגיעה של רכב נוסף, ומכאן שאין להכיר באירוע כתאונת דרכים והיא לא אחראית לפיצוי.

"אנחנו לא התרשמנו מכך, ולאחר שחקרנו את המקרה לעומק הצלחנו להוכיח בבית המשפט כי אופי הפגיעה שנגרמה לא' - חבלת מעיכה בקרסול - נגרמה כתוצאה מכך שהוא נדרס על ידי רכב ולא עקב הנפילה מהאופניים", אומר עו"ד בלויגרונד. "בעקבות זאת, א' קיבל פיצוי של למעלה מחצי מיליון שקל".
לדברי עו"ד בלויגרונד, ניתן ללמוד מהאירוע כמה דברים חשובים ביחס לתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה: ראשית, לא מומלץ לפנות לבד לביטוח הלאומי אלא באמצעות עורך דין מקצועי ומנוסה שמכיר את המטריה הרפואית והמשפטית, אחרת הפונה עלול לאבד את זכויותיו.

שנית, יש לדעת כי כאשר אתם מעורבים בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה - בין אם התאונה מתרחשת בזמן העבודה או שהיא קורית כאשר אתם בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה - אתם זכאים לפיצוי מוגדל. כלומר, לא רק לקבל פיצוי מביטוח לאומי, אלא גם לקבל פיצוי עקב תאונת הדרכים. אם לא מדובר בתאונת דרכים, ייתכן שמדובר באירוע נזיקי שגם בגינו אתם יכולים להגיש תביעה.
במקרה שבו מדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה, עליכם לפעול באופן שונה מתאונה סטנדרטית. יש לנהל הליך למיצוי הזכויות שלכם מול הביטוח הלאומי ובמקביל להגיש תביעה בגין תאונת הדרכים.

ליווי צמוד של עורך דין יאפשר לכם לדעת מתי לנקוט בכל אחד מההליכים, אילו ראיות עליכם לאסוף וכיצד כדאי לכם להתנהל. מידע זה הינו יקר ערך ועשוי להוביל לחיסכון כספי עצום.

נפגעתם בתאונת דרכים? נגרם לכם נזק גוף ואתם רוצים לבחון כיצד למצות את זכויותיכם? פנו כאן לעו"ד ידידיה בלויגרונד, והוא יסייע לכם ויבדוק אם מגיע לכם פיצוי

טלפון - 053-9374956

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully