וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאם נקבעו מזונות זמניים של 2,200 שקל בלבד לשני ילדיה

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 2.10.2022 / 15:30

בני זוג הנמצאים בהליך גירושין התכתשו בבית המשפט על חובת המזונות הזמניים לקטינים. האם דרשה כמעט 4,000 שקל, אך בית המשפט פסק את הרף המינימלי של מזונות

אמא עצובה עם שני ילדים. ShutterStock
"בית המשפט קבע שלא ניתן לקבל מזונות בלי להוכיח מה עומד מאחוריהם"/ShutterStock

בית המשפט לענייני משפחה פסק לאחרונה כי הגם שבעיקר האם היא זו הנושאת בנטל גידול שני ילדיה, היא תקבל מזונות זמניים בגובה של 2,200 שקל בלבד - הרף המינימלי של מזונות, זאת אף שבמקור ביקשה לקבל סכום כפול מכך.

בית המשפט הורה על המזונות לאחר שקבע כי האם לא פירטה את הוצאותיה כנדרש, הכנסותיה ואף לא את פוטנציאל השתכרותה. "מדובר בהחלטה חשובה", אומרת עו"ד נורית מעטוק, המייצגת את האב, "שכן בית המשפט קבע שלא ניתן לקבל מזונות בלי להוכיח מה עומד מאחוריהם".

האם טענה שהיא נושאת לבדה בנטל גידול הילדים

בני הזוג, שעלו לישראל מחו"ל, מתכתשים בבתי המשפט כבר חודשים ארוכים תוך טענות על התעללות מצד האם כלפי האב. בעבר טען האב כי לאשתו עבר פלילי עשיר, שכבר הוצג ברשויות על ידי האם כדי להסדיר את מעמדם של השניים.

בהיעדר ראיות ברורות על ההכנסות של האב והאם, קבע בית המשפט את פוטנציאל ההשתכרות של השניים על שכר המינימום. אף שהאב אמור לפגוש את ילדיו פעם בשבוע במרכז קשר, לטענתו מונעת ממנו האם את קיום המפגשים עימם בתירוצים שונים.

לצד שלל התביעות שהוגשו בפרשה, הגישה רק לאחרונה האם תביעה למזונות קטינים נגד האב, וכשבוע לאחר מכן הוגשה על ידה בקשה לפסיקת מזונות זמניים. האם דרשה עבור ילדיה מזונות בסך של 3,940 שקל וטענה כי מיום שהיא ובן זוגה נפרדו, היא נושאת לבדה בנטל גידול הילדים.

בית המשפט העמיד את המזונות על הרף המינימלי

האב התנגד נחרצות לגובה המזונות שדרשה בת זוגו לשעבר, שעימה הוא כבר לא מתגורר כיום. לטענתו, האם לא הוכיחה את יכולותיה הכלכליות ולא צירפה אסמכתאות לתמיכה בטענותיה בדבר צורכי הקטינים. עוד פירט כי האישה נטלה עימה סכום כסף בלתי מבוטל, עד כדי שהאב היה צריך להסדיר חוב מול הבנקים, שהוא עצמו לא היה מעורב בו.

זאת ועוד טען האב כי מהמידע שהעבירה האם בדבר ההכנסות וההוצאות שלה עולים סימני שאלה ביחס לסכום המזונות הגבוה הנדרש. בין היתר הצביע האב על העברות כספיות שביצעה האם לחו"ל ותהה האם המזונות ישמשו גם לשם כך.

בסופו של, קבעה השופטת כי על פי הפסיקה, הצרכים ההכרחיים של קטינים שאינם דורשים הבאת ראיות עומדים על 1,400-1,300 שקל, "ואולם, בית המשפט העמיד את המזונות הזמניים על רף מינימלי וקבע אותם על 2,200 שקל לשני הקטינים", אומרת עו"ד מעטוק. "הסכום כבר כולל את הוצאות המדור ואחזקתו, כך שהדבר תואם את הלכות בתי הדין הרבניים ובתי המשפט לענייני משפחה, אשר מהם ניתן ללמוד כי מזונות אינם משחק".

עומדים בפני הליך גירושין? זקוקים לליווי מקצועי ומדויק בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני? פנו לעו"ד נורית מעטוק לייעוץ ראשוני או בטלפון 053-9627782

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • מזונות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully