וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"גירושים יכול להיות תהליך כואב, אבל עם ליווי נכון - גם תהליך של צמיחה"

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 3.10.2022 / 11:50

מדוע כדאי לפנות לעו"ד כבר בשלבים הראשונים של הליך הגירושים, ממה כדאי להימנע ומה לגבי רצון הילדים? עו"ד לביא נעים מנתח

בווידאו: עו"ד לביא נעים על הליך גירושים/עריכה: דינה מחפוץ

גירושים הוא תהליך משפטי שכיח שבסופו נערך הסכם בהסכמת הצדדים או נקבע בהחלטה שיפוטית. מהם הדברים שחשוב לשים אליהם לב, ממה להימנע ומהם הגורמים היכולים להשפיע על התהליך ותוצאותיו? עו"ד לביא נעים העוסק בדיני משפחה מסביר.

יש לא מעט אפשרויות שעומדות בפני זוגות שהחליטו להתגרש, כמו למשל פנייה לעו"ד או מגשר. לא משנה באיזו אפשרות בחרתם, חשוב עד מאוד לעשות זאת בצורה מושכלת ומחושבת, כפי שמסביר עו"ד נעים: "זוגות שהחליטו להתגרש יכולים לבחור בכמה כיוונים; הם יכולים לעשות זאת לבד, עם מגשר או עם עו"ד שיעזור להם. הם יכולים גם לא להסכים, אך מי שלא מסכים מגיע לבית משפט או לבית הדין הרבני".

האם הסיבות שהובילו לגירושים יכולות להשפיע על התיק?

"משפטית, ברוב המקרים, הן לא אמורות להפריע, גם אם מדובר על בגידה או אלימות", אומר עו"ד נעים. "בגידה למשל היא לא שיקול כשזה נוגע לחלוקת רכוש, אך היא בהחלט יכולה לכוון את האסטרטגיה הכללית במשפט".

עד כמה חשוב לפנות לעו"ד שזהו תחום עיסוקו?

בניגוד לתחומים אחרים, בדיני משפחה יש סוג של מרוץ סמכויות - מי שמגיש ראשון, מקבל יתרון שילווה אותו לכל אורך התהליך. "זה לא אומר שצריך מיד לרוץ למשפט", מתייחס לנושא עו"ד נעים. "מי שיתייעץ יזכה ליתרון וכמו בכל תחום אחר, מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע. גירושים היא אחת ההחלטות הכי חשובות בחיים, וחשוב להתייעץ מהשנייה הראשונה".

באיזה שלב כדאי לפנות לעו"ד?

כשזה מגיע לגירושים, מומלץ לפנות לעו"ד שזהו תחום עיסוקו כבר בשלבים הראשוניים. "מי שלא מתייעץ מהרגע הראשון לוקח את הסיכון שבן או בת הזוג יתייעץ מהרגע הראשון ויפעל בצורה נכונה יותר", מציין עו"ד נעים. "אנחנו לא פועלים מהבטן או מעכשיו לעכשיו, אלא בונים אסטרטגיה. מהלך שעשינו בתחילת הדרך, יקבל ביטוי בשלב מאוחר יותר".

מה לגבי שלב ההוכחות?

"את ההוכחות אפשר להציג אותן בכל נקודה", אומר עו"ד נעים בנושא. "זה עניין של מחשבה ותכנון, כשכל מקרה לגופו וזו בדיוק הסיבה שצריך לבנות את התיק בצורה נכונה כבר מההתחלה".

האם ישנה חשיבות לרצון הילדים?

ילדים הם מרכז המשפחה וטובתם היא תמיד השיקול המנחה של בתי המשפט. ככל שהילד בוגר יותר, כך לרצון שלו יש יותר משמעות. "אי אפשר להשוות רצון של ילד בן שלוש לילד בן 16", מציין עו"ד נעים בנושא.

לסיום, תוכל לתת כמה טיפים לזוגות שעומדים בפני הליך גירושים?

עו"ד נעים מסכם: "הכי חשוב זה לנשום עמוק. אנשים שעומדים בפני הליך גירושים נמצאים במקום מאוד כואב, והמטרה להסתכל למעלה, לעלות ולהשתפר. כדאי לחשוב איך אנחנו משתמשים בנקודת המשבר הזו כדי להוביל את החיים שלנו לכיוון חיובי ולבנות משם קדימה. זה יכול להיות תהליך כואב, אבל גם תהליך של צמיחה עם ליווי נכון ומחשבה נכונה".

ליצרת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 072-3211446

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully