וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: האם אפשר לבטל נקודות תעבורה?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 3.10.2022 / 13:55

מהן נקודות תעבורה ולמה חשוב להתייעץ עם עו"ד לפני שמנסים לבטלן? עו"ד גלעד משולם ועו"ד דור משולם עם כל מה שצריך לדעת על הנושא

בווידאו: עו"ד גלעד משולם ועו"ד דור משולם מסבירים על תעבורה/עריכה: דינה מחפוץ

עבירות תנועה שונות עלולות לגרור איתן בנוסף לקנס כספי גם נקודות חובה. אבל מה אומרות אותן נקודות, האם יש דרך לבטל אותן ועד כמה חשוב להתייעץ עם עורך דין לפני שמתחילים בהליך. עו"ד גלעד משולם ועו"ד דור משולם ממשרד עו"ד משולם-גלעד לענייני תעבורה, מסבירים בהרחבה.

מה משמעותן של הנקודות?

החוק מפרט בדיוק כמה נקודות מקבלים על כל עבירה, אך לא אומר כלום על ביטולן. על כך אמרו עו"ד גלעד משולם ועו"ד דור משולם: "אנשים לא יודעים שניתן לבטל את הנקודות, והם פשוט משלמים את הקנס ומקבלים את הנקודות. זו שיטה מאוד מסובכת וקשה להבין אותה. הנקודות יכולות להימחק עם הזמן, אבל יש עוד דרך למחוק נקודות, זאת באמצעות אמצעי תיקון כמו קורס נהיגה נכונה או נהיגה מתקדמת".

אז איך מבטלים את הנקודות?

ישנן שלוש דרכים עיקריות לביטול הנקודות, כפי שמסבירים עו"ד גלעד משולם ועו"ד דור משולם. "הראשונה היא מציאת פגמים טכנים בדו"ח. השנייה היא זיכוי מול שופט אחרי הגשת בקשה להישפט או מחיקת הדו"ח והשלישית, שהיא הדרך שבה אנחנו בדרך כלל פועלים, היא למצוא כשלים בעבודות השוטר או המערכת ולא חסרים כאלו".

למה כדאי לפנות לעו"ד לענייני תעבורה אם קיבלתי דו"ח?

"קיימת לכל אדם הזכות לפנות לבית משפט בפני עצמו ולהסביר את המצב", מציינים עו"ד גלעד משולם ועו"ד דור משולם. "אנחנו רואים את אותם נהגים מגיעים כל יום לבית משפט, וברוב המקרים הנהג לא יודעי איזה כשלים לחפש, מה לטעון ולמעשה הוא מסבך את עצמו. הוא אפילו יכול בטעות למסור גירסה מפלילה".

מה סיכויי ההצלחה של הליך לביטול נקודות ועל מה כדאי לשים דגש?

"אנחנו יודעים לשים לב לניואנסים הקטנים ולמצוא טעויות כאלו ואחרות, שעומדות לזכותו של הנאשם", הם אומרים. "דבר ראשון - לפנות לעו"ד לענייני תעבורה. אל תמסרו גירסאות, לא לשוטר ולא למשטרה. אין טעם להישפט לבד או להתנצל לבד. בסופו של דבר, קיבלת דו"ח תנועה, פנה אלינו".

ליצרת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 077-8054771

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • תעבורה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully