וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטבות המס שכל בעל חברה צריך להכיר

בשיתוף zap משפטי

23.10.2022 / 13:12

עיון בפקודת מס הכנסה עשוי להיות מתיש ומשעמם. אף על פי כן, הפרק בפקודה העוסק במיזוגים ופיצולים מכיל שלל הטבות מס שיכולות לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים. רו"ח נועם פז מסביר כיצד ניתן לנצל את ההטבות הללו

החזרי מס. ShutterStock
החזרי מס/ShutterStock

פקודת מס הכנסה מסדירה את תחום המיזוגים והפיצולים. ככלל, פעולות הכוללות העברת זכויות ונכסים בין חברות נחשבות לאירועי מימוש החייבים במס. אף על פי כן, לאור חשיבותן של פעולות אלו למשק הישראלי, נחקק פרק המיזוגים והפיצולים בפקודת מס הכנסה, שמעניק הטבות מס שונות בגין פעולות מסוג זה.

לפני מספר שנים תוקן פרק המיזוגים והפיצולים על מנת להסיר הגבלות שונות שהקשו על בעלי המניות לקבל את הטבות המס האמורות. פרט להגמשתן של אותן הגבלות, נועד התיקון להקל על כניסת משקיעים לחברות לאחר ביצוע שינוי מבנה ולממש זכויות בעלי מניות לפני שינוי המבנה.

ואכן, אותו תיקון הביא להסרת חסמים שהיו מצויים בפקודה, כך שכיום יכולות קבוצות חברות לערוך שינויי מבנה כמו מיזוגים, פיצולים והעברות נכסים, מבלי שייווצר אירוע מס. שוחחנו עם רואה חשבון נועם פז, שמסביר אילו יתרונות גלומים בתיקון החקיקה וכיצד ניתן לנצלם:

"לשם המחשה", אומר פז, "ניקח שתי חברות נפרדות העוסקות בתחום פעילות זהה. במידה שחברה א' מפסידה לצורך מס ואילו החברה השנייה רווחית ומשלמת מס כתוצאה מכך, תוכלנה שתי החברות להתמזג בתנאים של פטור ממס וכך לא רק לקזז את הרווחים השוטפים, אלא אף את ההפסדים שהצטברו אצל החברה המפסידה. כך, החברות יחסכו מסים בראייה קבוצתית".

אילו יתרונות נוספים ניתן להפיק מתיקון הפקודה?

"דוגמה נוספת לשינוי מבנה שהתיקון לפקודה מאפשר היא פיצול חברות על מנת להכניס משקיע אסטרטגי. כך, חברות אשר מעוניינות להכניס משקיעים נוספים עבור חלק מפעילותן תוכלנה להעביר חלק מהפעילויות שלהן לחברות אחרות ולהקצות לאותם משקיעים עד 75% מזכויותיהן בחברה. עד שתוקנה, כללה הפקודה חסמים רבים שהקשו על כניסת משקיעים ועל מכירת מניות לאורך שנתיים ממועד שינוי המבנה. הסרת החסמים שהביא עימו תיקון הפקודה מאפשרת להקצות ואף למכור מניות מיד לאחר ביצוע שינוי המבנה".

פז מצין כי בנוסף, התיקון מאפשר לחברות בסדרי גודל שונים להתמזג אלו עם אלו. "אם לפני התיקון, שווי השוק של חברה שמשתתפת במיזוג יכול היה להיות עד פי ארבעה משווי שאר החברות, כיום יוכל שווי השוק של החברות שמשתתפות במיזוג להיות עד פי תשעה משוויין של החברות האחרות".

מעטפת שירותים בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי

משרד נועם פז פתרונות מיסוי בע"מ הוקם על ידי רו"ח נועם פז בשנת 2010 ומספק ללקוחותיו מעטפת שירותים בתחום המיסוי הישראלי והבינלאומי, מיזוגים ופיצולים, אופציות לעובדים, שוק ההון ומטבעות וירטואליים.

נועם פז הוא רואה חשבון ומשפטן בעל תואר שני במנהל עסקים. לאורך השנים מילא פז שורה של תפקידים בכירים במחלקת מיזוגים ופיצולים ברשות המסים, ואף שימש כרפרנט מקצועי לפקידי שומה וכרכז קורס מפקחי מס הכנסה. פז פרש מרשות המסים בשנת 2010 על מנת להקים משרד עצמאי לייעוץ מס.

פרט לפעילותו במשרד נועם פז פתרונות מיסוי בע"מ, מכהן פז כחבר סגל בכיר בבית הספר הגבוה לטכנולוגיה וכחבר ועדת הקשר עם רשות המסים בלשכת רואי החשבון, משמש כמרצה למסים במכללה למנהל וכן כמרצה בכנסים וקורסים של לשכת רואי החשבון.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 077-2713986

לעמוד המשרד באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • הטבת מס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully