וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיסוי קריפטו - כיצד להתמודד עם חוסר הוודאות?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 19.10.2022 / 9:08

על האתגרים העומדים בפני מי שמעוניין לסחור במטבעות וירטואליים או להקים חברה בתחום הקריפטו בישראל, סוגיות המיסוי בתחום כה חדש ודינאמי וחשיבות הייעוץ מול רשויות המס. שיחה מחכימה עם עו"ד רו"ח נעמה שואן, לשעבר אחראית מדיניות רשות המסים בתחום הקריפטו

ביטקוין. ShutterStock
לאור העובדה שהתחום נמצא בחיתוליו, מתעוררים חילוקי דעות רבים/ShutterStock

עולם הקריפטו נחשב לדינאמי במיוחד - פרויקטים חדשים צצים חדשות לבקרים ומציבים אתגרים משמעותיים בפני הרגולטור. כתוצאה מכך, תחום מיסוי המטבעות הוירטואליים אינו מוסדר במדינת ישראל בחקיקה ראשית, דבר המביא לחוסר ודאות משמעותי שפוגע בתעשיה. בשנת 2018 הוציאה רשות המסים חוזר העוסק מטבעות וירטואליים שבמסגרתו נקבע לראשונה כי רווחים הנובעים מעסקאות בקריפטו הם ברי מיסוי. לכן, על אנשים שמעוניינים לסחור במטבעות וירטואליים או ליזום פרויקטים בתחום הקריפטו לדווח על כך לרשויות המס. לאור העובדה שהתחום נמצא בחיתוליו, מתעוררים חילוקי דעות רבים בין פקידי השומה לנישומים, שמצריכים ייעוץ שוטף עם גורמי מקצוע המעודכנים בשינויים התכופים בענף.

שוחחנו עם עו"ד רו"ח נעמה שואן, שותפה במשרד נועם פז פתרונות מיסוי, על מנת שתסביר לנו על אודות האתגרים בתחום מיסוי הקריפטו והפתרונות המעשיים שמקנים ודאות לעוסקים בתחום.

מה הם הקשיים שניצבים בפני אדם שמעוניין לסחור במטבעות וירטואליים או להקים חברה בתחום הקריפטו?

"תחום הקריפטו הוא תחום חדש יחסית, וככזה הוא טרם הוסדר בחקיקה ראשית. כתוצאה מכך מתעוררות שאלות רבות - מהם מועדי הדיווח למס הכנסה, מהם שיעורי המס וכיוצא באלה. בנוסף, מדובר בשוק דינאמי במיוחד, אולי אף הדינאמי ביותר בעולם. טכנולוגיות ומכשירים חדשים בתחום הם דבר שבשגרה, ורשות המסים לא יכולה להדביק את הקצב כי מתעוררות מדי יום סוגיות חדשות בתחום המיסוי".

עו"ד רו"ח שואן החלה את תפקידה במשרד נועם פז פתרונות מיסוי לפני כתשעה חודשים, לאחר שעבדה שש עשרה שנים ברשות המסים. בין היתר, כיהנה שואן כמנהלת מחלקת שוק ההון בחטיבה המקצועית של רשות המסים ושימשה כסגנית מנהלת משרד רשות המסים אזור השרון.

על אילו נושאים יש לתת את הדעת לפני כניסה לעולם הקריפטו?

"כאמור, ענף הקריפטו מוסדר כיום על ידי החלטות מיסוי (Rulings) וחוזרים של מס הכנסה. לכן, לפני הקמת מיזם או חברה בתחום חשוב לבצע הסדרים מול מס הכנסה ולזכות במידת מה של ודאות. הדרך המרכזית לעשות זאת היא באמצעות החלטות מיסוי מקדמיות (Pre Rulings). במסגרת זו, יש להגיש בקשה להחלטת מיסוי מנומקת ומפורטת ולהציגה בפני רשויות המס, על מנת להבטיח שהחלטת המיסוי תשרת את המטרות ואת הצרכים של החברה".

במסגרת תפקידה כמנהלת מחלקת שוק ההון בחטיבה המקצועית של רשות המסים, שימשה עו"ד רו"ח שואן כאחראית מדיניות רשות המסים בתחום הקריפטו. כמו כן, שימשה שואן כחברה בצוות להסדרה רגולטורית של נכסים קריפטוגרפיים שהוקמה על ידי בנק ישראל בשיתוף רגולטורים פיננסיים נוספים. כיום, חברה שואן בוועדה לאסדרה של ענף הקריפטו.

מדוע כדאי לפנות למשרד רו"ח נועם פז?

"גזרת המס היא חלק מרכזי במיוחד בחישוב הכדאיות של כל מיזם. הניסיון שרכשנו בתחום הרגולציה של ענף הקריפטו מאפשר לנו להעניק ללקוח ודאות. אנחנו פועלים במספר מישורים: אנו פונים לרשויות המס על מנת לקבל פרה-רולינג, מנהלים דיונים מול פקידי שומה, דואגים שלקוחותינו יזכו להפחתות משמעותיות בשיעורי המס בהתאם לחוק עידוד השקעות הון וכן הלאה. בנוסף, אנחנו מייצגים כמה מהחברות והקרנות המשמעותיות ביותר בענף. במסגרת זו, אנחנו מעניקים ליווי צמוד לחברות שמעוניינות לבצע הנפקה של אסימונים מבוזרים, להקים מיזמים חדשניים בתחום הבלוקצ'יין וכיוצא באלה".

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 077-2713986

לעמוד המשרד באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • קריפטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully