וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב האנשים לא מודעים לכך שמגיע להם כסף ממס הכנסה

בשיתוף zap משפטי

25.10.2022 / 13:12

התנהלות פיננסית נכונה היא אחד הגורמים לחיי רווחה, אך רוב משקי הבית בישראל נכנסים למינוס ואינם יודעים להתנהל כלכלית. אלי אדרי וקרין נפתלייב, מייסדים ובעלים של "דניאל פיננסים", מסבירים כיצד תוכלו מצד אחד לחסוך כסף ומצד שני להרוויח את המגיע לכם

מס הכנסה. ShutterStock
למרבית השכירים בישראל מגיעים החזרי מס בגובה אלפי שקלים בממוצע/ShutterStock

לאחר שאלי אדרי וקרין נפתלייב למדו על רזי עולם הביטוח, הם החליטו לפני קרוב לארבע שנים לפתוח חברה משלהם בשם "דניאל פיננסים", הנותנת שירותי ייעוץ פיננסי לשכירים וגם לעצמאים וכן עוסקת בהחזרי מס והלוואות. החברה מונה כעשרה עובדים, ביניהם יועצי מס ואנשי מכירות.

למרבית השכירים בישראל מגיעים החזרי מס בגובה אלפי שקלים בממוצע. מס הכנסה מאפשר לקבל החזרי מס עבור שש השנים האחרונות. כמה מהטבות המס אינן מנוצלות באופן מלא, והמשמעות היא שמרבית השכירים שילמו מס מיותר שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים. הבעיה היא שרוב האנשים אינם מודעים לכך ובנוסף, כדי להגיש בקשה להחזר מס, אנשים נדרשים למלא טפסים ולהתנהל מול הביורוקרטיה המייגעת של מס הכנסה.

"כל לקוח שמגיע אלינו לכל מטרה, בין אם מדובר בהלוואה או בייעוץ פנסיוני, אנו עושים לו 'על הדרך' ובאותה הזדמנות בדיקת זכאות להחזרי ממס הכנסה, וזאת ללא עלות", אומר אדרי. "במידה שיש לו החזרים בשש השנים האחרונות, הוא משלם לנו עמלה על ניהול התיק. החזר מס בנוי על שאלון, בין היתר, אם פדה כספים מפנסיה או מכר נכס ושילם מס שבח. אנו עושים את כל הבדיקות, מגישים את תביעת ההחזרים למס הכנסה ובסוף התהליך מעבירים ללקוח כסף, שלמעשה ישב והמתין לו ברשות המסים".

אחד השירותים הנוספים הניתנים ב"דניאל פיננסים" הוא הלוואות לכל מטרה עד גובה של 150,000 שקל. "אנחנו החברה היחידה באזור הצפון והמרכז שנותנת שירות הלוואות ללא עלות דמי פתיחת תיק, אלא רק בסוף, אחרי שהלקוח מקבל את הכסף", אומר אדרי. הוא מוסיף שלאחר פניית הלקוח, חברת דניאל פיננסים בודקת מול המסלקה הפנסיונית הממשלתית של משרד האוצר וכן מול חברות הביטוח היכן מצויים כספי הפנסיה והגמל, וברגע שניתן אישור מחברות הביטוח, בנק ישראל או חברות האשראי, ההלוואה יוצאת לדרך.

מדוע כדאי יותר לקחת הלוואה באמצעות "דניאל פיננסים"?

"לא מעט אנשים אינם יודעים לפנות לגופים הנכונים ולהתמקח על המגיע להם. ברגע שההלוואה נעשית דרכנו, הריביות נמוכות יותר וכך נחסכים להם כספים רבים. למי שכבר יש הלוואות פתוחות, אנחנו מאחדים את ההלוואות עבורו על מנת להוריד את לחץ הריביות".

באילו תנאים יש לעמוד כדי לקחת הלוואה?

"גובה משכורתו כשכיר של המבקש נבחן על מנת לוודא שהוא אכן יוכל להחזיר את ההלוואה. לצורך העניין, אנשים שחיים מקצבאות לא יוכלו לקחת הלוואה".

אחד הלקוחות של "דניאל פיננסים", אדם כבן 50, שכיר, עובד ותיק באחת מהרשויות המקומיות, הסתבך בהימורים. "במהלך 30 שנות עבודתו הוא צבר סכום גבוה בפנסיה שהגיע למיליון שקל, אך לצד זאת הוא הסתבך עם הלוואות מהבנקים ועם הלוואות מהשוק האפור. מצבו היה כה חמור שהוא היה משלם ריבית שנתית בגובה 12% לבנקים ו-10% ריבית חודשית לשוק האפור. כשפנה אלינו ולאחר בדיקות שערכנו, הצלחנו להוציא לו הלוואה גדולה מחברת הביטוח בגובה 600,000 כנגד הפנסיה. סכום זה סגר את כל ההלוואות מהבנקים ומהשוק האפור. אם קודם לכן היה עליו לשלם 40,000 שקל בחודש לסגירת חובות לבנקים ולשוק האפור, אנו הבאנו אותו למצב שעליו לשלם רק 5000 שקל בחודש וכך הוא יכל לנשום לרווחה ולהתחיל בחיים חדשים", מספר אדרי.

לקוח נוסף של "דניאל פיננסים" הוא עורך דין עצמאי שהתנהל לא נכון מבחינה כלכלית, פשט את הרגל והפך שכיר במשרד עורכי דין. "עורך הדין ובת זוגו נאלצו לחיות ממשכורת מינימום. לאחר שערכנו בדיקה להחזרי מס הכנסה, גילינו שיש להם לא מעט נקודות המזכות אותם בהחזרי מס והצלחנו להחזיר להם 110,000 שקל ממס הכנסה", אומר אדרי.

אדרי מדגיש כי חברת "דניאל פיננסים" צברה ניסיון רב של אלפי ייעוצים פנסיוניים ללקוחות פרטיים ומעסיקים, ניסיון המאפשר לתת את השירות המיטבי ללקוחות.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 053-6231845

לעמוד המשרד באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • מס הכנסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully