וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך תתנהלו בצורה נכונה במהלך חקירה פלילית

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 3.11.2022 / 13:39

האם כדאי לשמור על זכות השתיקה ואיך פועלים אם הוגש נגדי כתב אישום? עו"ד תומר בנישתי מנתח

בווידאו: תומר בנישתי על התנהלות נכונה במהלך חקירה פלילית/עריכה: דינה מחפוץ

באילו מקרים כדאי לשמור על שתיקה במהלך חקירה פלילית, כיצד ניתן לסגור תיק פלילי ומה עושים במקרה שהוגש נגדי כתב אישום? עו"ד תומר בנישתי הגיע לאולפן וואלה! כדי להסביר על הנושא בהרחבה.

אבל רגע לפני שבכלל מדברים על איך צריך להתנהג בחקירה, חשוב להכיר את כלל הברזל, שאומר שאסור לגשת לחקירה פלילית מבלי להתייעץ עם עו"ד פלילי לפני כן, ולא משנה באילו חשדות מדובר. חקירה פלילית אינה דבר נעים, וככל שתדעו מה מצפה לכם, תוכלו לצלוח אותה בצורה טובה יותר.

עו"ד בנישתי הסביר על ארבעה כללים שתקפים לכלל סוגי העבירות הפליליות. "הכלל הראשון הוא זכות ההיוועצות בעוד שהשני מדבר על שיחות המסדרון - ברגע שהגעתי לתחנת המשטרה אני מוסר את הגרסה שלי רק בחדר החקירות, ולא מדבר במסדרון או באף מקום אחר. הכלל השלישי מדבר על התשובות שאני צריך לתת במהלך חקירה - הן צריכות להיות ממוקדות וספציפיות, והכלל הרביעי מדבר על סיום החקירה, כאשר מתבקשים לחתום על פרוטוקול החקירה. ההמלצה שלי היא לקרוא בעיון רב את תוכן הדברים, לפחות פעם או פעמיים, ואם יש תיקונים לדרוש לבצע אותם.

האם עדיף לשמור על זכות השתיקה?

עו"ד בנישתי סבור כי "התשובה לשאלה הזו עשויה להשתנות ממקרה למקרה. צריך לקחת בחשבון שאם בוחרים לממש את הזכות הזו, יש לה מחיר ראייתי עתידי; אם אני בוחר לשתוק בחקירה הדבר יכול לחזק את הראיות נגדי".

האם ניתן לסגור תיק פלילי לאחר חקירה?

חקירה פלילית לא מסתיימת לאחר היציאה מחדר החקירות ובהחלט ניתן לסגור תיק פלילי גם לאחר חקירה. "הדבר הכי גרוע הוא לא לעשות כלום", מסביר עו"ד בנישתי. "חשוב להיות עם יד על הדופק, לבדוק את הסטטוס של התיק מעת לעת והכי חשוב, לבדוק מתי הוא מגיע למי מגורמי התביעה. חוק העונשין מחלק את העבירות לשלוש קבוצות - חטא, עוון ופשע. בעבירות פשע יש זכות שימוע, שהוא הליך מקדמי שלם שהמטרה שלו לשכנע את יחידת התביעות או הפרקליטות מדוע יש לסגור את התיק".

אם הוחלט להגיש נגדי כתב אישום, מה עליי לעשות?

"הגשת כתב אישום מסמנת את תחילתו של ההליך הפלילי בבית המשפט ומומלץ לפנות כמה שיותר מהר לעו"ד פלילי במקרה שכזה", מסכם עו"ד בנישתי.

הוגש נגדכם כתב אישום? זקוקים לסיוע בתחום הפלילי? פנו כאן למשרד עורכי הדין פינטו - בנישתי או בטלפון - 072-2596616

לעמוד המשרד באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully