וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד אחר צעד: המדריך המלא לרכישת דירה

בשיתוף zap משפטי

26.10.2022 / 13:12

מה הדבר הראשון שצריך לעשות כשמחליטים לרכוש דירה, מה ההבדלים בין דירות יד שנייה לדירות חדשות מקבלן וכמה כסף ניתן לחסוך בעזרת מו"מ נכון? עו"ד יונתן בן דוד, מומחה לעסקאות נדל"ן, עושה סדר

בווידאו: עו"ד יונתן בן דוד עם כל מה שצריך לדעת על רכישת דירה/עריכה: דינה מחפוץ

החלטתם לקנות דירה? בשעה טובה, אבל עוד לפני שתצאו לדרך הארוכה, יש כמה דברים שעליכם לעשות. עו"ד יונתן בן דוד, המתמחה בעסקאות נדל"ן, מסביר על השלבים בדרך לרכישת דירה.

"הטעות הראשונה שאנשים עושים היא שהם נכנסים ליד 2 והולכים לראות דירות בכל הארץ", מסביר עו"ד בן דוד. "זה מבלבל אותם, כי כל אחד אומר להם משהו אחר. לכן, חשוב לבצע תכנון עסקי, שצריך לכלול היבטים של מי אני כרוכש ואיפה אני רואה את עצמי בשנים הבאות. לאחר מכן, כדאי להבין מה היכולות הכלכליות שלי; כמה כסף יש לי ומה יכולת ההחזר שלי וסך יכולת חילוץ הכספים שיש לי. רק אז מתחילים לדבר על איזה נכס רוצים ואיזה אזור".

מה ההבדלים בין רכישת דירת יד שנייה לבין רכישת דירה חדשה מקבלן?

כשמדברים על רכישת דירה, ישנן שתי אופציות עיקריות: רכישת דירה יד שנייה ורכישת דירה חדשה מקבלן, כשלכל אחת מהאופציות יתרונות וחסרונות. עו"ד בן דוד התייחס לכך בהרחבה: "היתרון העיקרי של רכישת דירה יד שנייה הוא ברור - קונים את הדירה, נכנסים לדירה ומתחילים ליהנות ממנה. דירה מקבלן קונים בדרך כלל לעוד כמה שנים קדימה, ויכול להיות מצב שאין אפילו היתר. אבל, אם מוצאים פריסייל טוב אצל קבלן, יש את הדלתא שבין הזמן שנכנסים בפריסייל לבין הזמן שהדירה תהיה גמורה, ואז את עליית הרווח המשמעותית, ברווח ההוני, אתה תרוויח. יתרון נוסף הוא שניתן להיכנס עם תנאי מימון טובים עם 20 אחוז מהכסף, ליהנות מהשבחה ולקבל דירה מוכנה כאשר משלמים ולוקחים את המשכנתא רק בסוף".

מה חשוב לבדוק לפני שרוכשים דירה מקבלן?

כשרוכשים דירה, מומלץ לתכנן קדימה - היכן יקומו מרכזים מסחריים בעתיד, האם ישנה תחנה של הרכבת הקלה באזור ועוד. "נניח שיש לי ארבעה מיליון שקלים, ואני רוצה לקנות דירה בתל אביב", אומר עו"ד בן דוד. "איך אדע באיזה פרויקט לבחור מבין כל הפרויקטים? כמו שאמרתי קודם, הסוד טמון בתכנון ובבדיקה מקיפה של האזור, שכן משתנים אלו יכולים להשפיע על מחיר הנכס בצורה משמעותית בעתיד".

האם ניתן לנהל מו"מ בעת רכישת דירה מקבלן?

קבלנים ומשווקים של דירות חדשות, בדומה לאנשי מכירות, מנסים להלחיץ את הרוכשים הפוטנציאליים, ולצייר להם מצב שכאילו כל הדירות נחטפות ונותרו דירות בודדות, אבל חשוב מאוד שלא להילחץ ולנסות בכל זאת להתמקח על המחיר, כפי שמסביר עו"ד בן דוד: "שיש אפשרות לקבל הטבות של עשרות אלפי שקלים בהמון פרויקטים. מעבר לכך, כשיודעים לנהל מו"מ בצורה נכונה זה מתבטא לאו דווקא במחיר, אלא במפרט ובתוספות. מדובר במצב שהוא win win, שכן את השינויים במפרט מבצע הקבלן במחיר עלות, בעוד שלרוכש זה עולה עשרות אלפי שקלים. לכן, דווקא במו"מ מול קבלן אפשר להגיע להטבות משמעותיות".

מלבד דירות חדשות מקבלן, ניתן כמובן לנהל מו"מ גם בעת רכישת דירה יד שנייה, שם מתנהלים בדרך כלל מול אדם שמכירת דירות אינה תחום ההתמחות שלו.

מה חשוב שיכלול ליווי מקצועי?

"רבים מחפשים עורך דין בשלב מאוחר מדי, אחרי המו"מ המסחרי", אומר עו"ד בן דוד לסיום. "הדבר הנכון הוא הוא להתחיל את זה לפני כן; להתחיל להתייעץ עם איש מקצוע כבר בשלב התכנון העסקי המפורט".

ליצרת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 054-2102430

לעמוד המשרד באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully