וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים כשיש BDI שלילי וכיצד מתמודדים?

בשיתוף zap משפטי

2.11.2022 / 13:12

מדי שנה מעדכנים הבנקים בישראל את אלפי לקוחותיהם על כך שיש להם בי.די.איי (BDI) שלילי ושאינם יכולים לקבל הלוואות, להוציא המחאות ולנהל חיים פיננסיים תקינים. אלי אדרי וקרין נפתלייב, מייסדים ובעלים של "דניאל פיננסים", מסבירים כיצד ניתן להתמודד עם הבעיה?

אדם חותם על מסמך. ShutterStock
"כשיש לאדם BDI שלילי הבנקים מסרבים ללוות להם כסף"/ShutterStock

דו"ח BDI פירושו דו"ח נתוני אשראי הכולל את ההיסטוריה הפיננסית והעסקית הבעייתית של הלקוח, כגון אם חזרו לו צ'קים, אם קיבל התרעות לפני נקיטת תהליכים מהבנק או מחברות אשראי, אם הוא נמצא בהליכים לפשיטת רגל וכל מידע שיכול להצביע על כך שהבנק יסתכן אם הוא ייתן לו הלוואה.
אנשים שמתמודדים עם BDI שלילי מנסים להלך בין הטיפות ובשל חוסר היכולת לשלם באשראי הם מוצאים עצמם מתנהלים כלכלית עם מזומן בלבד ונאלצים לקחת הלוואות מגורמים חוץ בנקאיים בריביות מאוד גבוהות.

"כשיש לאדם BDI שלילי הבנקים מסרבים ללוות להם כסף", אומרת קרין נפתלייב. "במקום להתמודד עם הלוואות מהשוק האפור, אנו בחברת דניאל פיננסים מפנים לפתרון אופטימלי: הלוואה מהפנסיה, שהיא הרבה יותר משתלמת, ולמרבה ההפתעה רוב האנשים לא יודעים שהם יכולים לקחת הלוואות דרך הפנסיה".

אחד הלקוחות שהגיעו לחברת דניאל פיננסים היה אדם שנטל הלוואה בגובה 300,000 שקל ממספר בנקים. "הוא שילם ריבית גבוהה לבנקים, כאשר כל בנק גבה שיעור ריבית שונה, ולא הצליח לצאת מהמינוס. לאחר שהגיע אלינו, עזרנו לו לאחד את ההלוואות ובמקום לשלם החזר חודשי של 10,000 שקל, הוא שילם 4,000 שקל בריבית נמוכה יותר (חיסכון של 6,000 שקל בחודש) ויכול היה לישון בשקט בלילה".

מדוע הלוואה מקרן הפנסיה משתלמת יותר?

"בהלוואה מהפנסיה, הריבית נמוכה יותר ויש יותר שיתוף פעולה של חברת הביטוח שבאה לקראת הלקוח".

מי יכול לקחת הלוואה מהפנסיה?

"אדם שיש לו 50,000 שקל ומעלה בקרן הפנסיה ומי שעבד כשכיר לפחות כמה שנים".

שירות נוסף שניתן בחברת דניאל פיננסים הוא החזרים ממס הכנסה. למרבית השכירים בישראל מגיעים החזרי מס בגובה אלפי שקלים בממוצע, אך הם אינם מודעים לכך ובנוסף, כדי להגיש בקשה להחזר מס, אנשים נדרשים להתמודד לבדם עם הסחבת של מס הכנסה.

למה השכירים אינם מקבלים באופן אוטומטי החזרים ממס הכנסה?

"משום שיש לא מעט אנשים שלא מגיע להם החזר מס. לאם חד הורית לדוגמה, לא מגיע החזר מס כי לא מורידים לה מס. או לקוחה שפנתה אלי לפני שבועיים, נשואה למישהו מהשטחים. כשביקשתי אמצעי זיהוי, ראיתי שיש לבעלה ת.ז ירוקה ולא מגיע לו החזר מס ולכן גם לה לא מגיע. גם לעולים חדשים לא מגיע החזר מס בשלוש השנים הראשונות לעלייתם".

איך אפשר לדעת אם מגיע לי החזר מס?

"רצוי לפנות לחברה כמו דניאל פיננסים שתעשה את הבירור. כשפונה אלי לקוח, אני מבקשת להציג בפני ת.ז, כולל ספח או דרכון או רישיון נהיגה, או ת.ז של אחד ההורים. מחלק מהלקוחות אני מבקשת תלוש שכר ומעבירה את המידע לרו"ח בחברה שלי. אני עוברת עם הלקוח על שאלון מובנה ומבררת אם במקרה יש לו נקודות זכות שבגינן יוכל לקבל החזרים, כמו לדוגמה האם לאחד מההורים יש נכות או מקבל קיצבת נכות, או האם ללקוח יש ילדים בוועדת השמה. כל אלה עולים כסף, ומשום שהמדינה לוקחת מהם כסף, מגיע להם בחזרה".

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 053-6231845

לעמוד המשרד באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • bdi

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully