וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם אתם טובעים בחובות כבדים, יש עבורכם דרך לצאת מהבור"

בשיתוף zap משפטי

8.11.2022 / 13:12

מה משותף לזוג מהנדסים שהיו חייבים 800 אלף שקל ולצעירה שהתגרשה עם חובות של 200 אלף שקל? בזכות ליווי צמוד של עו"ד אילנה אלישקוב כולם הצליחו לצאת מהבור ונפטרו מהעול הכבד

חלוקת חובות בהליך גירושין. ShutterStock
לעו"ד אלישקוב יש שלל דוגמאות ללקוחות שהגיעו למצבים כלכליים כמעט בלתי אפשריים, אך הצליחו להיחלץ מהם בזכות ליווי משפטי צמוד/ShutterStock

"מגיעים אלי לא מעט חייבים שבטוחים שהכל אבוד, שאין להם שום סיכוי לצאת מהבור", אומרת עו"ד אילנה אלישקוב, המתמחה בדיני חדלות פירעון. "אבל אחרי שאני יושבת איתם ומבינה את תמונת המצב שלהם במלואה, אנחנו בונים יחד תכנית איך לצאת לדרך חדשה".

מדוע לחייבים אסור להתייאש? לעו"ד אלישקוב יש שלל דוגמאות ללקוחות שהגיעו למצבים כלכליים כמעט בלתי אפשריים, אך הצליחו להיחלץ מהם בזכות ליווי משפטי צמוד והחלטות כלכליות נכונות. "עם כל החייבים נשארתי בקשר גם אחר כך והם מודים לי עד היום", היא אומרת.

הצעירה הסתבכה עם חוב של 200 אלף שקל לבנק

עו"ד אלישקוב מספרת למשל על א', צעירה בשנות ה-30 לחייה, שהתגרשה ונקלעה לחובות כבדים. "לאחר הגירושין, א' שעבדה כאחות לקחה כמה הלוואות וקנתה כמה דברים, אבל פתאום גילתה שהיא נכנסת ללופ ולא מצליחה לצאת ממנו", היא נזכרת.

כדור השלג הלך והתגלגל עד שלבסוף מצאה את עצמה א' עם חוב של 200 אלף שקל. "א' פנתה לבנק בתקווה להגיע להסדר כלשהו ולפריסה של חובותיה, אבל שם פשוט לא רצו לשמוע ממנה", מספרת עו"ד אלישקוב. "היא לא ידעה שבלי ייצוג משפטי, אין לה סיכוי ולא יטפלו בה".

א' התקשתה לעמוד בחובות שהלכו וטפחו בקצב רצחני של 17% בשנה. "היא התגלגלה כך במשך חודשים, ואז התחילו להגיע גם העיקולים", ממשיכה עו"ד אלישקוב. "היא לא יכלה להפקיד את המשכורת שלה, התחילו לנחות עליה הגבלות, והחיים שלה הפכו קשים מנשוא".

בשלב הזה פנתה א' לעו"ד אלישקוב וביקשה גלגל הצלה. "כבר בהתחלה היא אמרה לי שהיא לא רוצה לפנות לחדלות פירעון כי היא לא רוצה את הכתם הכלכלי הזה בחיים שלה", מספרת עו"ד אלישקוב. "בעקבות זאת, החלטנו בהחלטה אסטרטגית להגיש בקשה לחדלות פירעון, אבל במקביל לפנות לבנק ולומר לו, או שיגיע להסדר עם א' על תשלום מופחת, או שנמשיך עם חדלות הפירעון והם יקבלו ממנה הרבה פחות כסף ולאורך שנים".

האסטרטגיה הזאת התבררה כמוצלחת ובתוך זמן קצר הגיע הבנק להסדר עם א', שבמסגרתו התכווץ החוב מ-200 אלף שקל ל-50 אלף שקל בלבד. "א' התקשתה להאמין שעשינו את זה", נזכרת עו"ד אלישקוב. "זה היה עבורה הישג ענק, בטח ביחס לכושר ההשתכרות שלה ולמצבה".

זוג המהנדסים נותר עם חוב ענק בגלל קריסת הלקוח

גם המקרה של ד' ור', זוג מהנדסים מצפון הארץ שנעזרו בעו"ד אלישקוב, נראה בהתחלה חסר תקווה. "ד' ור' נקלעו לחובות ענק של 800 אלף שקל", היא מספרת. "הם ניהלו עסק מצליח עד שחברה קבלנית שהם העניקו לה שירותים קרסה והכניסה אותם לבור".

בבעלות בני הזוג היה בית מגורים, ובעקבות החובות שאליהם הם נקלעו הם חששו כי ביתם יילקח מהם. "בסופו של דבר הצלחתי להגיע עם הבנק להסדר שבמסגרתו נקבעה לבני הזוג תכנית פירעון של 120 אלף שקל בלבד. הצלחתי להציל אותם מבחינה פיננסית, והבית נותר בבעלותם".

לדברי עו"ד אלישקוב, סיפורים אלה ושל חייבים רבים אחרים שלהם סייעה להיחלץ ממצבים כלכליים קשים מלמדים ש"יש דרך להילחץ מהבור. אם עושים את זה נכון ובעזרת עורך הדין המתאים, אפשר בהחלט לצאת לדרך חדשה ולמחוק חובות גדולים בפרק זמן סביר", היא אומרת.

אחד הטיפים שנותנת עו"ד אלישקוב לחייבים הוא לא להזניח חובות ובמקרים המתאימים לנסות להגיע להסדר חוב עם הבנק עוד לפני שנכנסים להליך חדלות פירעון. "מדובר בהליך דורשני וקשה, הליך קיצוני שלא מתאים לכולם. בעזרת פעולות נכונות, אפשר להגיע להסדרים מול הנושים עוד קודם לכן בצורה מתוחכמת ואסטרטגית", היא מסכמת.

עומדים בפני פשיטת רגל? זקוקים לליווי צמוד בדרך למחיקת חובות ענק? פנו כאן לעו"ד אילנה אלישקוב, המלווה חייבים רבים

טלפון - 053-9380290

לעמוד המשרד באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • חובות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully