וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריך: כך תגדילו את הסיכוי שלכם לקבלת פיצוי בעקבות תאונת עבודה

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 21.11.2022 / 7:47

לדווח בהזדמנות הראשונה, להודיע למעסיק בכתב ולפרט מגבלות ולא רק כאבים - כך תתנהלו מול ביטוח לאומי לאחר תאונת עבודה ותגדילו באופן משמעותי את הסיכוי שלכם לקבלת פיצוי

גבר פצוע על ספה עם קביים. ShutterStock
"אסור להתמהמה וצריך להעביר למעסיק דיווח בזמן אמת על התאונה"/ShutterStock

תאונת עבודה היא תאונה המתרחשת במקום העבודה, בדרך אליו או בחזרה ממנו. תאונות עבודה מתרחשות למרבה הצער כל יום, אבל כאשר הן כבר קורות, הן תופסות בדרך כלל את העובד הנפגע במצב מבולבל מאוד, מה שמקשה עליו לפעול ולקבל את ההחלטות הנכונות בזמן אמת.

הלך הרוח הזה עלול להשליך באופן ישיר על הפיצוי שהעובד עשוי לקבל ולפגוע מאוד ביכולת שלו למצות את זכויותיו. לכן, בשורות הקרובות נבקש בעזרת עו"ד אסף ברק, המתמחה בייצוג נפגעי עבודה מול הביטוח הלאומי, לברר כיצד צריך להתנהל נכון בסיטואציה המורכבת.

1. דווחו שמדובר בתאונת עבודה מיד בקופת חולים

"כדי שהביטוח הלאומי יוכל להכיר בתאונה שנגרמה לכם כתאונת עבודה, יש חשיבות רבה לציין זאת באופן ברור בשלב מוקדם ככל האפשר", אומר עו"ד ברק. לדבריו, הכוונה היא שכבר בהזדמנות הראשונה שבה פונים לקופת חולים או למד"א לאחר התאונה, על העובד לעמוד על כך שבסיכום הרפואי יהיה כתוב שמדובר בתאונת עבודה שהתרחשה במקום העבודה, בדרך אליו או בחזרה ממנו.

"מטרת הדיווח היא לא רק לפשט את הטיפול בתביעה, אלא גם שיהיה תיעוד מסודר, ובשלב מאוחר יותר לא ניתן יהיה להעלות טענות על כך שהעובד לא דיווח בזמן אמת על תאונת העבודה ו'נזכר' בכך רק בשלב מאוחר יותר כשרצה לקבל פיצוי", אומר עו"ד ברק.

2. הודיעו למעסיק בכתב על התאונה בזמן אמת

טיפ חשוב נוסף של עו"ד ברק הוא לדווח למעסיק על תאונת העבודה מיד לאחר שנגרמה. "אסור להתמהמה וצריך להעביר למעסיק דיווח בזמן אמת על התאונה". לדבריו, יש להשתדל שהדיווח למעסיק יהיה באמצעות הודעה כתובה, ולא בדיווח טלפוני. "שוב, המטרה היא להקפיד על תיעוד. הכל כדי למנוע תקלות לא רצויות לאחר מכן, שיקשו עליכם למצות את הזכויות המגיעות לכם".

3. אל תזניחו את המצב הרפואי והקפידו על רצף טיפולי

עו"ד ברק מסביר כי כדי לקבל פיצוי מהביטוח הלאומי, הנפגע צריך לפנות לרופא בתוך זמן סביר לאחר התאונה. "מי שהזניח את הטיפול הרפואי ופנה לרופא שבועות ארוכים לאחר התאונה שנגרמה לו יתקשה להסביר לאחר מכן לביטוח לאומי למה מגיע לו פיצוי".

ההקפדה הזאת על פנייה מסודרת לקבלת טיפול חשובה גם בהמשך. "חשוב מאוד להראות שהקפדתם לבחון את מצבכם כל הזמן, וכן ששמרתם על רצף טיפולי כדי שלא ניתן יהיה לטעון נגדכם בשלב מאוחר יותר שלמעשה החלמתם משום שלא דיווחתם על מצבכם".

4. תארו את מגבלות התנועה שלכם ולא רק כאב

עניין נוסף שיש להקפיד עליו הוא לדווח לא רק על הכאב הנקודתי שממנו אתם סובלים באותו רגע, אלא על כל מגבלות התנועה שלכם. "אם תדווחו למשל על כאב בגב ומאוחר יותר יתברר שמקור הפגיעה המשמעותית הוא בכתפיים שמקרינות על הגב, זה עלול להיות בעייתי", אומר עו"ד ברק. "לכן, חשוב לפרט את כל מגבלות התנועה שלכם ולא להתמקד רק בכאב ספציפי", הוא מוסיף. "בכל מקרה הייתי מציע לכל מי שנושא זה אינו ברור לו מספיק, להתייעץ על כך עם עורך דין משום שמדובר במוקש שעלול לעלות ביוקר בהמשך הדרך".

עו"ד ברק מדגיש כי יש לדווח על כל מגבלה שממנה אתם סובלים. "אל תתעלמו מכאבים שנראים לכם זניחים באותו רגע כיוון שייתכן שהם יחמירו לאחר מכן. דיווח מאוחר על כאבים עלול להיתפס על ידי המוסד לביטוח לאומי כניסיון ל'מקצה שיפורים' מצידכם".

5. הקפידו על מילוי מדויק של הטפסים הרלוונטיים

"הביטוח הלאומי הוא גוף טכני וביורוקרטי מאוד וצריך להבין את זה כאשר מתנהלים מולו", מסביר עו"ד ברק. לדבריו, כאשר אדם מגיש תביעה על תאונת עבודה, עליו להקפיד למלא במסגרת ההליך לא מעט טפסים ויש למלא אותם בצורה הנכונה.

הכוונה היא, בין היתר, לטופס 250 (המכונה גם "טופס תאונת עבודה"). זהו טופס המיועד לעובדים שכירים שנפצעו בתאונת עבודה. ואולם, כדי שהטופס יהיה תקף בקופת חולים, יש צורך שהמעסיק יחתום עליו. "חשוב מאוד שהמעסיק יחתום על הטופס ויכיר בכך שמדובר בתאונת עבודה", מדגיש עו"ד ברק.

טופס חשוב נוסף, שעליו נדרש המעסיק לחתום הוא טופס 211 (טופס תביעה לתשלום דמי פגיעה). "זהו טופס מעט ארוך יותר, שהתיאור בו צריך להיות מדויק", מסביר עו"ד ברק וממליץ לנפגעים למלא את הטופס בעצמם, רצוי בעזרת עורך דין, ולהגיש אותו למעסיק לחתימה. "המעסיקים ברוב המקרים מודעים לכך שייתכן שתוגש נגדם תביעת רשלנות על התאונה בהמשך, ולכן מנסים למלא את הטופס מבלי להודות ברשלנות".

נפגעתם בתאונת עבודה? זקוקים לייצוג מקצועי ומדויק מול ביטוח לאומי? פנו כאן לייעוץ ראשוני אצל עו"ד אסף ברק או בטלפון - 077-2303946

*אין באמור במאמר כדי להוות ייעוץ משפטי קונקרטי; יש להתייעץ עם עו"ד המתמחה בטיפול בנפגעי תאונות עבודה בהתייחס לכל תאונה ולפעול בהתאם להמלצותיו לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully