וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה למשטרה: הראיה המרכזית בתיק על נהיגה תחת השפעת סמים נעלמה

בשיתוף zap משפטי

22.11.2022 / 13:31

צעיר שנתפס בשתי הזדמנויות כשהוא נוהג תחת השפעת סמים קיבל עונש פסילה מינימלי. הסיבה: המשטרה איבדה את האופניים החשמליים שהיו אמורים להיות הראיה המרכזית בתיק

רכב משטרה. ShutterStock
"התקלה המשטרתית קיצרה מאוד את הדרך והקלה עלינו להגיע עימה להסדר טיעון מקל"/ShutterStock

צעיר שנתפס נוהג תחת השפעת כמות גדולה של סמים - בשתי הזדמנויות שונות - קיבל עונש פסילה מינימלי בבית המשפט. הסיבה: תקלה מוזרה של המשטרה, שאיבדה את הראיה המרכזית בתיק - האופניים החשמליים שעליהם, כביכול, נהג הצעיר כשהיה מסומם.

"התקלה המשטרתית קיצרה מאוד את הדרך והקלה עלינו להגיע עימה להסדר טיעון מקל", אומר עו"ד ראובן מלאך, שייצג את הצעיר בהליך המשפטי. "הצעיר קיבל עונש של 11 חודשי פסילה בלבד על שני תיקים, כשהמינימום שקבוע בחוק הוא שנתיים פסילה על כל תיק".

נתפס עם כמויות אדירות של סמים

הצעיר (18) מתגורר בצפון הארץ והינו בבחינת "שור מועד". בשתי הזדמנויות שונות הוא נתפס, כאמור, נוהג תחת השפעת סמים ובכמויות אדירות. בעקבות זאת, הגישה נגדו המשטרה שני כתבי אישום על נהיגה תחת השפעת סמים.

בכתב האישום הראשון שהוגש נגדו צוין כי במרץ 2019 הוא נתפס על ידי השוטרים כשהוא נוהג באופניים חשמליים תחת השפעת סמים מסוג קנביס כשבדגימת השתן שלו נמצאה כמות סמים של 2,225 ng/ml.

בכתב האישום השני צוין כי כמה ימים קודם לכן, בפברואר 2019, נתפס הצעיר נוהג עם אופנוע ימאהה, כאשר בבדיקת שתן שנערכה לו נמצא קנביס בריכוז הגדול מ-1,000 ng/ml. "הנאשם נהג באופנוע כשהתנהגותו היתה רדומה ועיניו היו רדומות למחצה", צוין בכתב האישום.

מארב של תצפיתנים על צעיר מבולבל

כדי לעצור את הצעיר המבולבל הפעילה המשטרה מאמץ מופרז. "השתמשו נגדו בשתי ניידות, שלושה-ארבעה שוטרים ותצפיתנים", אמר עו"ד מלאך בדיון בעניינו של הצעיר בבית המשפט. "מחפשים את הבחור הזה במקום להשקיע את המשאבים במקום אחר שיש בו נרצחים".

במהלך הדיון נחשפה תקלה משטרתית תמוהה: נציג המשטרה סיפר כי אין ביכולתו להציג בפני בית המשפט את האופניים החשמליים שעליהם רכב הצעיר כשהוא מסומם, כביכול. "האופניים הוחזרו", טען נציג המשטרה, אך לא הצליח להציג מסמך כלשהו המוכיח את טענתו.

עו"ד מלאך מיהר להגיב לעניין זה והדגיש כי "לאורך כל הדרך הצעיר טען כי הוא נהג באופניים עם פדלים ללא סוללה. לאופניים עם פדלים לא צריך רישיון". כלומר, כפי שהבהיר עו"ד מלאך, ללא הראיה המרכזית שלה, המשטרה נמצאת בבעיה ממשית.

בעקבות הכשל הזה של המשטרה הושג לבסוף הסדר טיעון עם הצעיר, במסגרתו הוא נחלץ עם עונש קל בהרבה מזה שהיה צפוי לו וקיבל רק 11 חודשי פסילה בגין שני התיקים (לצד עונשי מאסר על תנאי ופסילה על תנאי של 14 חודשים). אם לא די בכך, המשטרה סייגה את עונש הפסילה של הצעיר, כך שיוכל לנהוג ולהסיע את בנו בעל הצרכים המיוחדים לגן ואת אביו לטיפולים רפואיים בבית החולים.

נתפסתם מבצעים עבירת תנועה? זקוקים לייעוץ בהליך שנפתח נגדכם? פנו כאן לעו"ד ראובן מלאך, המתמחה בדיני תעבורה לצורך היוועצות ראשונית

טלפון - 077-6670430

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • משטרה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully