וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילו צעדים ניתן לנקוט לפני פנייה לחדלות פירעון?

בשיתוף zap משפטי

5.12.2022 / 13:50

חייבים רבים מעוניינים להימנע ממעמד של פושטי רגל ומכניסה להליכי חדלות פירעון. עו"ד אייצ'ולתם מסלה, המתמחה בדיני חדלות פירעון, שיקום כלכלי והסדרי חובות, מציע לחייבים לשקול מסלול של הסדר נושים ומסביר את יתרונותיו

מסמכים. ShutterStock
חייבים רבים מעוניינים להימנע מכניסה להליכי חדלות פירעון ממגוון רחב של סיבות/ShutterStock

בספטמבר 2019 נכנס לתוקפו חוק המסדיר הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, או כפי שנקראו בעבר - הליכי פשיטת רגל. מטרתו המרכזית של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי היא להציב בראש סדר העדיפויות את השיקום הכלכלי של החייבים, להרחיב את הסכומים שהנושים יזכו לקבל ולחסוך בהליכים ביורוקרטיים. במסגרת חוק זה, הוגבלה בצורה משמעותית האפשרות לבצע איחוד תיקים בהוצאה לפועל, שמאפשרת לחייב לזכות בהכרה כחייב מוגבל באמצעים.

אף על פי כן, חייבים רבים מעוניינים להימנע מכניסה להליכי חדלות פירעון ממגוון רחב של סיבות. תחילה, ישנם בעלי מקצוע שפשיטת רגל עלולה לפגוע משמעותית בעתידם המקצועי. כך לדוגמה, עורכי דין, מתווכים ורואי חשבון שהוכרזו כפושטי רגל לא יוכלו להמשיך לעסוק במקצוע שלהם. שנית, חייבים רבים מעוניינים להימנע ממימוש נכסיהם כתוצאה מהליכי חדלות פירעון, ומעדיפים לגייס כספים להשבת חובותיהם ממקורות אחרים. אחד מהפתרונות הפופולריים ביותר עבור חייבים שמעוניינים להימנע מכניסה להליכי חדלות פירעון הוא הסדר נושים.

יתרונות הסדר נושים

במסגרת הסדר נושים, רשאים חייבים אשר מצויים בהליכי חדלות פירעון להציע לנושים השונים סכום כסף המיועד להסדרת חובותיהם כלפיהם במסגרת פשרה. היתרון המשמעותי ביותר עבור החייבים במסגרת הליך הסדר נושים טמון בעובדה שהוא מאפשר להם להיפטר מחובותיהם מבלי לנהל הליכי חדלות פירעון על כל המשתמע מהם. לרוב, הסדר נושים הוא הדרך המהירה והיעילה ביותר להביא הליך חדלות פירעון לסיומו.

אחד מהשחקנים הבולטים בזירה המשפטית בתחום הסדר החובות הוא משרד עורכי דין מסלה, אשר הוקם בשנת 2015 על ידי עורך דין אייצ'ולתם מסלה. המשרד מתמחה בדיני חדלות פירעון, שיקום כלכלי והסדרי חובות. כמו כן, למשרד מחלקת נדל"ן העוסקת, בין השאר, בעסקאות מכר דירות. פרט לסניפי המשרד באשדוד וברמת גן, בשנת 2018 נחנך סניף אף באתיופיה, העוסק בליווי חברות ישראליות בתחום התשתיות, הבנייה והחקלאות.

במסגרת פעילותו, מציע משרד עורכי דין מסלה פתרון רב שלבי עבור לקוחות שסך חובותיהם אינם עולים על 150 אלף שקל ואינם מעוניינים להיקלע לפשיטת רגל. בשלב הראשון של התהליך, בוחן צוות המשרד את סך חובותיו של הלקוח ומסייע לו לאתר אפיקים לגיוס הסכום הנדרש לצורך הצעת הסדר. קרוב ל-30% מהתיקים שמנהל המשרד מסתיימים בצורה זו, עוד לפני הפנייה הראשונית להליך חדלות פירעון.

דרכי מילוט מפשיטת רגל

יחד עם זאת, ראוי להדגיש כי המאמצים אינם מסתיימים אף אם חלק מהנושים אינם מסכימים להצעת ההסדר. במצב כזה, פונה צוות המשרד להצעת הסדר נושים באמצעות בית המשפט. האתגרים בהליך הסדר נושים הנערך בבית המשפט טמונים בתלותו של החייב בנושים. תלות זו נוצרת מפני שאישור בית המשפט כפוף להשגת רוב מניין (קרי, רוב מקרב הנושים) ורוב ערך (קרי, סכום הכסף שאותו הלקוח חייב) של 75%. במידה שיושג הרוב הנדרש, בית המשפט לא יתערב בהסכמת הנושים ולא צפויה כל התנגדות מצד הממונה.

לסיכום, על רקע חקיקתו של חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, חייבים רבים מחפשים דרכי מילוט חדשות מפשיטת רגל. משרד עורכי דין מסלה מעניק מעטפת של שירותים שמאפשרת ללקוח להסדיר את חובותיו ולהימנע ממימוש הנכסים שלו.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 053-9387292

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully