וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסדר חוב - המדריך המלא

בשיתוף zap משפטי

27.11.2022 / 13:50

ללא כל התראה מוקדמת מתקשר הפקיד מהבנק ומוסר לכם כי לא תוכלו לקחת הלוואות נוספות. מכאן, הדרך למטה מובטחת: ארגונים, חברות ועסקים שהתחייבתם להעביר אליהם תשלומים מתחילים ללחוץ, והחוב הולך ותופח. עו"ד אייצ'לותם מסלה מסביר כיצד ניתן לצאת מהסחרור ולהתחיל מחדש

מסמכים. ShutterStock
אנשים מכל קשת האוכלוסיה נקלעים לחובות, לרבות בעלי חברות, מנכ"לים, עורכי דין וכיוצא באלה/ShutterStock

על פי מספר מחקרים, קרוב ל-90% מהאוכלוסיה בישראל צפויים להיקלע לחובות בימי חייהם. ראוי להדגיש כי אנשים מכל קשת האוכלוסיה נקלעים לחובות, לרבות בעלי חברות, מנכ"לים, עורכי דין וכיוצא באלה.

הסיבה לכך ברורה. מציאות החיים המודרנית מעלה על נס אורח חיים צרכני שמתמרץ שימוש מופרז באשראי ומצמצם את יכולתם של משקי הבית בישראל לחסוך כסף לטווח הארוך. זאת, בצירוף יוקר המחיה המאמיר, שמקשה על משפחות רבות לסגור את החודש.

לנושים יש מספר כלים שבהם הם יכולים לנקוט על מנת להתמודד עם מצבים שבהם החייב נמצא על סף חדלות פירעון. במידה שהנושים פונים לבית המשפט או להוצאה לפועל, הם מייצרים מספר סנקציות חמורות המושתות על החייב, לרבות עיקול נכסים, עיקול חשבון בנק, איסור על ביצוען של פעולות בבנק ואף הוצאת צו עיכוב יציאה מן הארץ.

הסדר חובות - משא ומתן שבסופו פשרה וחזרה לשגרה

לאור ההבנה ששיקומם של חייבים הוא צעד הכרחי לקיומה של כלכלה מתפקדת, ישנם הסדרים אלטרנטיביים שמאפשרים לחייבים להימנע מהיקלעות למצב של חדלות פירעון. הכלי המרכזי ביותר מכונה הסדר חוב. בעבר היה נהוג הסדר שנקרא איחוד חובות, שבמסגרתו כלל החובות היו מאוחדים והחייבים היו משלמים מדי חודש תשלום אחיד לגורם שלישי, שהיה מטפל בחובותיהם בתמורה לדמי תיווך. עם זאת, חוק חדלות פירעון צמצם את האפשרות לאיחוד חובות, וכיום הדרך היעילה ביותר לנהל החזרי חוב מבלי להיקלע לחדלות פירעון היא הסדר חובות.

במסגרת הסדר החוב מנהלים החייב והנושים משא ומתן שבסופו מגיעים לפשרה, שבמסגרתה מחליטים על סכום מופחת שהחייב ישלם לנושיו, בתנאי תשלום נוחים וגמישים יותר. הסיבה לכך טמונה בעובדה שחייבים שצברו חובות עתק לא יוכלו לפרוע אותם לעולם, ושיקומם הכלכלי מחייב הגעה לפשרה כלשהי.

הסדר חוב מיועד הן לאנשים פרטיים והן לחברות ותאגידים שנקלעו למצוקה פיננסית רחבת היקף. ההסדר מאפשר להם לדון מחדש בתנאים השונים להחזר חובותיהם. במילים פשוטות, הסדר החוב מאפשר לחייבים לשפר את מצבם הפיננסי ולשוב לשגרת חייהם.

לאור מורכבותו הפיננסית והמשפטית של הנושא, הסדר חוב נערך בתיווכו של עורך דין מוסמך שיסייע לחייב ליצור הסכם שיעלה בקנה אחד עם האינטרסים הכלכליים שלו. במקרה שבו הנושים מתנגדים להסדר, ניתן להגיע לבית המשפט ולכפות את הסכמתם של הנושים שסירבו להסכם.

על אודות משרד עורכי דין מסלה

משרד עורכי דין מסלה הוקם בשנת 2015 על ידי עו"ד אייצ'לותם מסלה והפך במהרה למשרד מוביל בתחומי חדלות פירעון, שיקום כלכלי, הסדרי חובות ועוד. למשרד מחלקת נדל"ן המתמחה בייצוג וליווי עסקאות מכר דירות. למשרד שני סניפים בישראל, האחד באשדוד והשני ברמת גן. בנוסף לכך, בשנת 2018 נחנך הסניף השלישי במספר אשר שוכן באתיופיה. הסניף מתמחה בליווי חברות ישראליות בתחום הבנייה, החקלאות והתשתיות, והפך בשנים האחרונות לאחד ממשרדי עורכי הדין המובילים באתיופיה.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 053-9387292

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • הסדר חוב
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully