וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב השוורים הוכרע: בית המשפט השתכנע שהשוטרים היכו את התלמיד הבדואי

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 7:25

"אולם בית המשפט דומה לעתים לזירה של מלחמת שוורים", אומר עו"ד דורון רז, שנזכר כיצד הוביל נער בדואי שסבל מפיגור קל לניצחון משפטי מפואר על השוטרים שהיכו אותו בבית הספר

ניידת משטרה. ShutterStock
"בידיים הנכונות, גם תיק שנראה לכאורה אבוד יכול לפרוח וללבלב"/ShutterStock

עורכי דין העוסקים בליטיגציה אוהבים לעתים לדמות את אולם בית המשפט לזירת אגרוף שבה מתגוששים הצדדים בקרב משפטי רווי יצרים עד לנוקאאוט. עו"ד דורון רז, המתמחה במשפט אזרחי, מעדיף להשתמש בדימוי מעט שונה כאשר הוא נזכר באחד מתיקי המפתח שלו. באותו תיק הוביל עו"ד רז נער בדואי הסובל מפיגור קל לניצחון מפואר על המערכת ועל השוטרים שהיכו אותו.

"זה קרה לפני מספר שנים", הוא נזכר. "ייצגתי תלמיד בדואי מהצפון שהגיש תביעה אזרחית על אלימות בין כותלי בית הספר. התלמיד טען באופן יוצא דופן כי מי שהיכו אותו היו שוטרים שהגיעו למקום. אם לא די בכך, לטענת התלמיד הוא הוכה בחדר המנהלת".

"המשטרה ביקשה מהתלמיד להודות לשוטרים"

לדברי עו"ד רז, התלמיד הגיע אליו בלוויית הוריו עם תיעוד רפואי של החבלות שנגרמו בגופו. "הסברתי להורים את הקשיים בניהול תביעה כזאת נגד שוטרים, שמבקרים בבתי משפט כמעט מדי יום ויודעים איך להתנהל בו".

זמן קצר לאחר הפגישה שלח עו"ד רז מכתבי התראה טרם הגשת התביעה למשטרה ולבית הספר. "המשטרה הכחישה את טענות התלמיד, ולא הסתפקה בכך אלא ביקשה ממנו להודות לשוטרים על עצם נוכחותם בבית הספר. "גם תגובת המנהלת היתה צפויה", ממשיך עו"ד רז. "היא פשוט הכחישה את כל האירוע ולא הוסיפה דבר".

בעקבות זאת הגיש עו"ד רז בשם התלמיד תביעה כנגד השוטרים וכנגד בית הספר. בכתבי ההגנה שהוגשו לאחר מכן המשיכו השוטרים ובית הספר להכחיש את קרות האירוע. "מיד בתחילת הטיפול בתיק ביקשתי לקבל את התיקים המשמעתיים של השוטרים כדי לדעת אם הם מתנהלים באלימות באופן סדרתי. לאחר התדיינות לא פשוטה, קיבלתי תמצית של גליונות ההרשעות שלהם, שלא ממש הועילו לי".

"למנהלת היו ייסורי מצפון, זיהיתי נקודת תורפה"

בשלב זה עוצר רגע עו"ד רז את שטף דיבורו ומסביר: "אני אוהב לדמות את ניהול המשפט למלחמת שוורים, שבסופה מוחדרות לעורפו של השור האומלל בתנועה אלגנטית שתי החרבות הקוטלות אותו. כך התנהלה שמיעת ההוכחות בתיק זה".

לדבריו, "תחילה נשמעו העדים מטעמי, ולאחר מכן נשמע סיפורו של התלמיד והעדויות על חבלותיו", אך בכך לא היה די בהיעדר הוכחה לייחוס האלימות לשוטרים נוכח ההכחשות הנמרצות שלהם והכחשת המנהלת בתצהירים השונים שעליהם חתמו.

"דווקא ההכחשה הטוטאלית עזרה", ממשיך עו"ד רז. "גירסת המנהלת היתה כי הילד אכן נקרא לחדרה בשל השתוללות, ומאחר שלא היתה זו הפעם הראשונה שבה התנהג באלימות, הוזמנו למקום השוטרים. המנהלת טענה כי במהלך תשאולו של הילד על ידי השוטרים, היא היתה צריכה לצאת מחדרה לכמה רגעים, ולא ראתה שום אלימות", מתאר עו"ד רז. "לדבריה, השוטרים התנהגו למופת, והם עצמם העידו שלא היתה במקום כל אלימות, פרט לזו שהפגין התלמיד".

נקודת התורפה שהוא זיהה היתה בדברי המנהלת. "השוטרים היו מנוסים בחקירה, ושיערתי שלמנהלת היו ייסורי מצפון בשל הסכמתה לעזוב את החדר כאשר השוטרים שהו בו לבדם עם התלמיד. חקרתי אותה לאורך ולרוחב, ובמקביל לתצהיר שלה הזמנתי אותה לאשר את כל מה שנכתב בו, שורה שורה", הוא מספר.

לקראת סוף החקירה, הפנה עו"ד רז למנהלת שאלה ערמומית. "במקום לשאול אותה, 'האם התלמיד סיפר לך שהוכה', שאלתי: 'מתי התלמיד סיפר לך בפעם הראשונה שהוכה?', והיא השיבה בלי לחשוב פעמיים: 'לפני שעלה לאוטובוס'". באותו רגע הבין עו"ד רז שה"השור הוכרע. הבנתי מיד שהאמירה הזאת תספיק כדי להכריע את התיק. ראיתי את פניו של הפרקליט שייצג את משרד החינוך ואת בית הספר. הוא הבין מיד את משמעות התשובה".

לדברי עו"ד רז, גם השופט בתיק הבין שהכל נגמר. "הסיכומים נשמעו בעל-פה, ולאחר ימים בודדים ניתן פסק הדין שבו חויבו המשטרה ובית הספר לשלם לתלמיד פיצויים." המשטרה אף חויבה בהוצאות עונשיות, והמנהלת ננזפה על כך שהשאירה את התלמיד עם השוטרים ללא השגחה.

"התיק היה כמעט חסר סיכוי", מסכם עו"ד רז, "אבל המסקנה העולה מממנו היא שבידיים הנכונות, גם תיק שנראה לכאורה אבוד יכול לפרוח וללבלב".

הוגשה נגדכם תביעה? זקוקים לסיוע בתחום האזרחי? פנו לעו"ד דורון רז, פרקליט בעל ניסיון של עשרות שנים בענפי המשפט האזרחי, שרשם לאורך השנים שורה ארוכה של הצלחות בתיקים יוצאי דופן

טלפון - 053-6330806

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • משטרה
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully