וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדלתות לקבלת אזרחות גרמנית נפתחו בפני מאות אלפי ישראלים

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 12:20

השינוי העדכני בחוק הגרמני פתח חלון הזדמנויות עבור ישראלים רבים | איך עובד ההליך לקבלת אזרחות גרמנית והאם הוא יוקשח בקרוב? ד"ר עו"ד יובל חן, מומחה בתחום, מסביר בהרחבה

בווידאו: עו"ד יובל חן עם כל מה שצריך לדעת על ההליך לקבלת אזרחות גרמנית/עריכה: גלעד מן מנהיים

בשנה האחרונה הביקוש לדרכון גרמני זינק בצורה משמעותית. אילו דלתות יכול לפתוח הדרכון הגרמני וכיצד מתנהל הליך קבלת האזרחות? עו"ד ד"ר יובל חן, מומחה בתחום, ושרה חייקיס, הגיעו לאולפן וואלה! כדי להסביר על הנושא בהרחבה:

עו"ד חן, האם יש עדיין ביקוש גדול לדרכון גרמני בקרב אזרחים ישראלים?

"כן, הביקוש הוא עצום, מכל רחבי העולם. צאצאי ה'יקים' מבינים שמדובר כעת על חלון הזדמנויות. בקיץ 2021 הגרמנים שינו את החוק והקלו על ההליכים לקבלת אזרחות גרמנית. לא נדרש כבר להוכיח אזרחות גרמנית, אלא נדרשות הוכחות של אדם שהיה חי בגרמניה, שנרדף בגרמניה, קשר דם עם אותו נרדף וכן שאותו נרדף היה יכול לקבל אזרחות גרמנית אילולא הנאצים עלו לשלטון ב- 1933. המשמעות היא פתיחת הדלתות למאות אלפי ישראלים או יהודים מכל רחבי העולם לקבלת דרכון גרמני. העומס של התביעות לקבלת אזרחות גרמנית מביא להנחה שהגרמנים יקשיחו את התנאים בעתיד הקרוב".

מה הם היתרונות של החזקת דרכון גרמני?

"האזרחות הגרמנית מאפשרת ליהנות מכל מה שגרמניה מציעה, מה שהאיחוד האירופאי מציע ומהאמנות שיש רק לגרמניה עם הארצות האנגלו-סקסיות כמו ארה"ב. למשל, פטור מויזה ואישור שהייה בארה"ב, לימודים חינם בגרמניה או קבלת מלגות בגרמניה, אישורי שהייה בכל אירופה, פתיחת עסקים, עבודה. הרי במאי 2023 כל אזרח ישראלי יידרש לאשרת כניסה לאירופה".

לדברי ד"ר עו"ד חן, אשר למד משפטים בגרמניה והשלים שם דוקטורט, לצורך הגשת בקשה לקבלת אזרחות גרמנית עדיף שלא לפנות לשגרירות הגרמנית אלא ישירות לגוף האחראי על כך במדינה.

"ההליך לקבלת אזרחות הוא הליך משפטי ולכן מומלץ להיעזר בעו"ד ולא במכאער. יחד עם זאת עורך הדין צריך להיות בקיא בחוק הגרמני. כלומר, אדם שלמד משפטים בגרמניה, בחוקי אזרחות גרמנית. כמו שעורך דין בגרמניה לא יכול להגיש תביעה בישראל, אני בספק אם עורך דין בישראל, שלא למד משפטים בגרמניה, יכול להגיש שם תביעה לאזרחות גרמנית".

שרה חייקיס היא אחת מהאזרחיות הישראליות שקיבלו לאחרונה אזרחות גרמנית, דבר שאף פורסם בעמוד הפייסבוק של שגרירות גרמניה בישראל.

שרה, ספרי על ההליך שעברת עד לקבלת אזרחות גרמנית?

"אני למעשה התחלתי את ההליך מול עורכת דין ושום דבר לא קרה. פניתי לד"ר עו"ד יובל חן ותוך חצי שעה הוא ענה לי במייל שיש סיכוי סביר שאנחנו נקבל את האזרחות. ארגנתי 47 נפשות מבני משפחתי - בני דודים, ילדיהם ונכדיהם - והגשנו את הבקשה לעו"ד חן. התהליך היה מאוד מאוד זריז. מה שנדרש מאיתנו זה פשוט לקבץ מסמכים וקיבלנו רשימה מדויקת מה עלינו להביא. רוב המסמכים הם ממשרד הפנים. קצת לרוץ לרבנות להביא תעודות נישואין, ומעבר לכך שום דבר".

לדבריה, "לא היינו צריכים להתעסק עם תרגומים ולא עם נוטריונים. הכל היה בשירות המשרד, תחת קורת גג אחת. המחיר היה המחיר שנקבע. לא היו הפתעות. אחרי חודשיים וחצי קיבלנו הודעה מעו"ד חן שהאזרחות אושרה לכולנו ואחרי ארבעה חודשים קיבלנו תשובה רשמית מגרמניה".

דרכון גרמני. ShutterStock
"צאצאי ה'יקים' מבינים שמדובר כעת על חלון הזדמנויות"/ShutterStock

כיצד אזרחות גרמנית תועיל לילדים ולנכדים שלך?

"אחד מבני, מהצעירים, נמצא בהליך של הרשמה ללימודים בגרמניה. אחד שעכשיו התגייס כבר מתכנן בתום הגיוס להירשם ללימודים בגרמניה. חלק מבני המשפחה מתחילים להכין את עצמם ללמוד גרמנית, והכל פתוח בפנינו".

עו"ד חן מספר שמשרדו היה הראשון להגיש תביעה לאזרחות גרמנית עבור לקוח ישראלי תחת החוק החדש. אותו לקוח, שתביעתו נדחתה בעבר, קיבל את האזרחות המיוחלת ולאחריו הגיע שטף של אנשים שקיבלו את האזרחות.

עו"ד חן, מה פרק הזמן הנדרש להליך הוצאת אזרחות גרמנית?

"פרק הזמן הוא פונקציה של מספר אלמנטים. הראשון הוא העומס על גרמניה, והאלמנטים הנוספים הם עד כמה התביעה ממוקדת ועד כמה ההיבטים בתביעה מוכחים על סמך מסמכים היסטוריים. צריך ממש 'ללעוס' לגרמניה את ההיבטים המשפטיים של התביעה כדי שלא יהיה להם ספק שכל הנתונים מתקיימים".

עו"ד חן מסכם: "העבודה האמיתית היא לפני הגשת התביעה. יש לרדת לרמת רזולוציה של איפה אותו נרדף התגורר בגרמניה, מה היו נסיבות חייו וכן הלאה. צריך להתאמץ וללקט מסמכים ברחבי גרמניה, במוסדות השונים, כדי להוכיח כל נקודה בתביעה".

עו"ד ד"ר יובל חן טיפל מאז שנת 1997 באלפי בקשות לקבלת דרכון גרמני. הוא סיים לימודי משפטים בגרמניה ודוקטורט בפקולטה למשפטים של אוניברסיטת פרנקפורט ובקיא בכל הליכי קבלת אזרחות גרמנית.

לבדיקת זכאות לדרכון גרמני

עו"ד ד"ר יובל חן באתר משפטי

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטל': 053-9374954

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully