וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגזור ולשמור: כך תדעו אם גם אתם נפלתם קורבן לרשלנות רפואית

בשיתוף zap משפטי

19.12.2022 / 13:31

איך מגדירים רשלנות רפואית, כיצד מתנהל התיק בפועל, את מי תובעים ומה הייחודיות של תחום רפואת השיניים? עו"ד לירן גלפנד, יו"ר משותף של ועדת רשלנות רפואית בלשכת עורכי הדין, מסביר בהרחבה

בווידאו: עו"ד לירן גלפנד עם כל מה שצריך לדעת על רשלנות רפואית/עריכה: דינה מחפוץ

רשלנות רפואית עלולה לגרום לנזקים כבדים למטופלים. אבל איך מגדירים רשלנות רפואית ומה חשוב לדעת על הנושא? כדי לענות על השאלות החשובות האלו הזמנו לאולפן וואלה! את עו"ד לירן גלפנד, יו"ר משותף של ועדת רשלנות רפואית בלשכת עורכי הדין.

מה בעצם ההגדרה לרשלנות רפואית?

רשלנות רפואית היא נגזרת של עוולת הרשלנות לפי פקודת הנזיקין. במסגרתה, בוחנים תחילה את ההתנהלות הרפואית בכללותה - האם היא הייתה בהתאם לפרקטיקה הרפואית המקובלת ובהמשך מוודאים קיומו של נזק בר קיימא. רק לאחר מכן בוחנים את הקשר הסיבתי שבין ההתנהלות הרפואית לבין הנזק שנגרם. "אני ממליץ לכל אדם שחש חלילה שנפל קורבן לרשלנות רפואית לפנות לעו"ד שמתמקצע בתחום ויש לו ניסיון בו", מציין עו"ד גלפנד. "הרשלנות הרפואית הוא תחום ההשקה בין תחום המשפט לבין תחום הרפואה, וחשוב מאוד לאסוף את כל התיעוד הרפואי מכל המוסדות הרפואיים הרלוונטיים שקשורים לתיק, לאחר מכן יש לפנות למומחה רלוונטי בתחום ואז לבנות, עקב בצד אגודל, את התיק - ביסודיות ומקצועיות רבה".

איך זה מתנהל בפועל?

"ראשית אנחנו פונים למוסדות הרפואיים הרלוונטיים או הגורמים המטפלים, ומוודאים שכל התיעוד הרפואי מצוי בידינו", אומר גלפנד, עו"ד לרשלנות רפואית. "לאחר ניתוח החומר אנחנו פונים למומחה רלוונטי בתחום, שבוחן את כל התיעוד והאם ניתן להניח את האצבע על אותו מקרה ספציפי שיכול לקשור לרשלנות רפואית, ואז עם חוות דעת אובייקטיבית שלו אנחנו מגישים את התביעה לבית המשפט".

מיהו הנתבע?

במקרים של רשלנות רפואית, הנתבע זה משתנה בהתאם לתיק; זה יכול להיות רופא ספציפי,מוסד רפואי וגם קופת חולים שמחזיקה בבית חולים ספציפי. על כך אומר עו"ד גלפנד: "בדרך כלל כל המוסדות הרפואיים מכוסים תחת אחריות מקצועית ואז יש גם חברת ביטוח בסיפור, מה שהופך את הדברים לפשוטים וקלים יותר".

איך אני יודע אם חוויתי מקרה של רשלנות רפואית?

עו"ד גלפנד מסביר: "יש מקום להתייעץ עם איש מקצוע - עורך דין מנוסה בתחום, שלוקח את התיק, בוחן אותו היטב ומתייעץ עם מומחים שמבינים עניין. לכן, אין מה לחשוש. חוששים שנפלתם קורבן לרשלנות רפואית? לפנות לעו"ד זו לא מילה גסה. גם אם זה רק מפריך את החשש, זה עדיין משתלם".

הייחודיות של תחום רפואת השיניים

רשלנות רפואית בטיפולי שיניים נחשבת לייחודית למדי, וכוללת המון תתי תחומים של רפואת שיניים שרק הולכת ומתפתחת בשנים האחרונות. "במקרים אלו, התיעוד הרפואי מגוון מאוד והם משמשים אותנו כדי לבחון את העילה", מציין עו"ד גלפנד. "יוצא לי לעסוק בתחום הזה לא מעט, הוא תחום די מאתגר בשנים האחרונות עם כל ההתפתחות הטכנולוגית. הוא קצת שונה מתיק רשלנות רפואית, שכן היחסים בין מטופל ורופא שיניים עדינים מאוד".

מדוע מומלץ לפנות לעו"ד שזהו תחום עיסוקו?

"תחום הרשלנות הרפואית ספציפי מאוד ומחייב מומחיות וניסיון, ולכן מומלץ להתייעץ עם עו"ד שמתמקצע בתחום ויודע איזה תיעוד הוא אמור לקבל כדי לבחון את המקרה", סיכם עו"ד גלפנד.

משרד עו"ד שטרייכמן-גלפנד ושות' עוסק בתחום תביעות רשלנות רפואית ונזקי גוף. רוצים למצות את זכויותיכם עקב נזק גופני או נפשי שנגרם לכם? פנו למשרד עורכי הדין שטרייכמן גלפנד ושות' לצורך ייעוץ ראשוני או בטלפון - 077-2317516

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully