וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגרשים? מצער, אבל אתם חייבים לצפות בכתבה הזו

בשיתוף zap משפטי

20.12.2022 / 13:31

מה הדבר הראשון שיש לעשות כשמחליטים להתגרש ומה חשוב לכלול בהסכם? עו"ד קריסטין לפאג'יאן עושה סדר

בווידאו: עו"ד קריסטין לפאג'יאן באולפן וואלה!/עריכה: דינה מחפוץ

לא מעט זוגות בישראל מחליטים להתגרש. מה הצעד הראשון שיש לעשות לאחר החלטה כזו ומה חשוב לכלול בהסכם הגירושין? עו"ד קריסטין לפאג'יאן הגיעה לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא.

באילו מקרים מומלץ לערוך הסכם גירושין?

כאשר בני זוג מחליטים להתגרש, מומלץ לערוך את ההסכם כבר בשלבים הראשוניים. "ההסכם הזה נועד כדי למנוע הגעה לבתי משפט, מחלוקות עתידיות ולבנות מערך הסכמות בין השניים שיקבל אישור מבית המשפט או מבית הדין", מסבירה עו"ד לפאג'יאן.

מה צריך להיכלל בהסכם כזה?

"אפשר לכלול בו הכול, כי מדובר ברצון החופשי של שני הצדדים", אומרת עו"ד לפאג'יאן. "החלקים היותר חשובים שאמורים להיכלל הם כל מה שקשור לרכוש בין בני הזוג, מה שהם צברו במהלך הנישואין כמו דירות, חסכונות, רכבים, השקעות כאלו ואחרות ועוד. חשוב לבנות מנגנון חלוקה וכמה כל אחד יקבל. בנוסף, אם לבני הזוג יש ילדים צריך לבנות מנגון של הסדרי שהות; אצל מי הילדים נשארים ומתי, האם זה כולל לינה, מה קורה עם המזונות, הוצאות חינוך, רפואה, חשבונות בנק, יציאות לחו"ל, לימודים גבוהים ועוד".

באיזה שלב כדאי לערוך הסכם שכזה?

כאמור, את ההסכם מומלץ לערוך כבר בשלבים הראשוניים, ולמעשה ניתן לערוך אותו בכל שלב. על כך אומרת עו"ד לפאג'יאן: "אני חושבת שכל זוג צריך לערוך הסכם ולאו דווקא הסכם גירושין. ואז, אם קורה משהו, הדברים מסודרים וברורים. אם בני הזוג לא עשו זאת, רצוי כבר בשלב ההתחלתי להיוועץ עם עו"ד כדי לבדוק מה הזכויות והחובות כדי למזער נזקים עתידיים. נתקלתי במקרה שכזה אצלי במשרד. אישה נחמדה מאוד הגיעה ואמרה שהיא רוצה להתגרש. ביקשתי ממנה מסמכים וניירת, והתברר שבעלה, שהבין שהיא רוצה להתגרש, החל להעלים מסמכים והיה קשה מאוד לשים יד על הנכסים שהיו".

האם בני זוג יכולים לנסח הסכם שכזה בעצמם?

"בני הזוג יכולים לערוך הסכם, אבל כאשר מתקבל הסכם, שופט או דיין יושב עם הצדדים ומקריא להם את ההסכם", מסבירה עו"ד לפאג'יאן. "הוא מבין שההסכם נעשה בהסכמה חופשית וברגע שהוא מקבל תוקף פסק דין, זה אומר שיהיה קשה מאוד לפרוץ את ההסכם הזה. ברגע שנערך הסכם שלא מקבל תוקף, אז יש קושי בעצם וניתן לפרוץ את ההסכם הזה בצורה פשוטה יותר. ישנם מקרים שבהם הסכמים שלא אושרו ולא קיבלו תוקף של פסק דין, עדיין מקבלים תוקף בבית משפט בשל התנהגות צדדים. מדובר על הסכם שבהתנהגות, כאשר צד אחד פועל בהתאם לסעיפי ההסכם ומבצע את הסעיפים לפיו, עד שיום אחד הוא מחליט להפסיק. אלו מקרים שיכולים ליצור מצב של תוקף להסכם".

באיזה שלב מומלץ לבני זוג להיוועץ בעו"ד לענייני משפחה?

עו"ד לפאג'יאן מסכמת: "בשלב הכי מוקדם שניתן. ברגע שיש חילוקי דעות, כדאי להגיע לעו"ד שעוסק בתחום הזה ומבין בו. חשוב לקבל חוות דעת משפטית ונכונה בהתאם לסיטואציה ולאסוף ניירת רלוונטית לאותו מקרה כדי למזער את הנזקים".

קריסטין לפאג'יאן - משרד עורכי דין הוא משרד בוטיק המעניק ייעוץ וייצוג משפטי בסוגיות רבות בדיני המשפחה, גירושין, מזונות ילדים, זמני שהות, אפוטרופסות ועוד. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 054-3964496

לעו"ד קריסטין לפאג'יאן באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גירושין
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully