וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך ייפוי כוח מתמשך יכול להפוך את החיים לקלים הרבה יותר?

בשיתוף zap משפטי

18.12.2022 / 13:31

ייפוי כוח מתמשך מהווה חלופה משפטית למינוי אפוטרופוס ומאפשר לטפל בעניינים עתידיים. מה ההבדל בינו לבין צוואה ולמי הוא מיועד? עו"ד הדי רביב עושה סדר

בווידאו: עו"ד הדי רביב באולפן וואלה!/עריכה: דינה מחפוץ

ייפוי כוח מתמשך מאפשר לאדם לקבוע מי יטפל בענייניו בעתיד ומהווה חלופה משפטית למינוי אפוטרופוס. האם כל אחד מורשה לערוך אותו ומה ההבדל בינו לבין צוואה? עו"ד ונוטריון הדי רביב מסבירה על הנושא באולפן וואלה!

מהו ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך מסמך משפטי שמאפשר לנו להגדיר מראש מה אנחנו רוצים לעשות בעתיד במקרה ולא נוכל לקחת החלטות בעניינים שקשורים למצב האישי שלנו או הכלכלי. מדובר במסמך משפטי עם כל ההשלכות לכך, שמופקד אצל האפוטרופוס הכללי עד ליום שמפעילים אותו. אלו שמורשים לערוך הסכמים מסוג זה הם עורכי דין שעברו הכשרה מתאימה לכך".

למי ייפוי כוח מתמשך יכול להתאים?

ייפוי כוח מתמשך מתאים לכל מי שרוצה להסדיר את הנושאים העתידיים שלו, כפי שמסבירה עו"ד רביב: "באופן עקרוני מדובר על אוכלוסיות של קשישים שרוצים להסדיר את העניינים שלהם כדי להפוך את החיים של הדור הבא לקלים יותר. בנוסף, הסכם זה מיועד לאוכלוסיות שחולות במחלות שמגבילות אותם או אוכלוסיות שלא קשירות לקבל החלטות".

איזה נושאים ניתן להכניס להסכם שכזה?

"כל דבר - מקום מגורים, נושאי רווחה, להתנהלות השופטת וכמובן הנושאים הכלכליים. בנוגע לנושאים רפואיים, במקרים אלו נדרש לחתום על ייפוי כוח רפואי", מציינת רביב.

אם אדם לא ערך ייפוי כוח מתמשך כשהיה כשיר, וכעת הוא זקוק להסכם שכזה?

עו"ד רביב אומרת: "אנשים אלו עדיין יכולים לחתום על ייפוי כוח מתמשך. ברגע שאדם לא בהכרה ואין לו שום יכולת, אז הוא לא יכול לחתום וצריך לבחון חלופות אחרות".

ייפוי כוח מתמשך יכול להחליף צוואה?

"חד משמעית לא", מציינת עו"ד רביב. "בצוואה מורים מה יקרה לאחר מותנו, למי אנחנו מורישים את הנכסים וכו'. ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך שמורה למישהו אחר מה אנחנו רוצים לעשות בעתיד שלנו".

מה צריך לעשות כשרוצים לערוך הסכם ייפוי כוח מתמשך?

ראשית, יש למצוא עו"ד שיש לו הסמכה בנושא ולאחר מכן להבין מה בדיוק רוצים, מי מיופה הכוח ולוודא שהילדים או אנשים אחרים מסכימים לבצע את המשימה ולהבין מה רוצים מהם, כדי שיהיו מוכנים מראש. "מדובר בהסכם שמומלץ לערוך ביחד עם המשפחה", מציינת עו"ד רביב. "לאחר מכן להגיע לעו"ד, לשבת איתו ולהבין ממנו איך מתקדמים".

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 053-9373375

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully