וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדריך המלא: למה חשוב לשים לב כשמכניסים דייר חדש לנכס?

בשיתוף zap משפטי

21.12.2022 / 13:31

מהן הבטוחות שיש לבקש, על מה אסור לוותר בחוזה ומה עושים במקרה שהשוכר מפסיק לשלם? עו"ד דבורה קלדרון עושה סדר

בווידאו: עו"ד דבורה קלדרון באולפן וואלה!/עריכה: דינה מחפוץ

בעלי דירות רבים חוששים להכניס דיירים חדשים לדירתם מסיבות כאלו ואחרות. האם החששות שלהם מוצדקים ולמה חשוב לב כשמכניסים דייר חדש? עו"ד דבורה קלדרון מסבירה בהרחבה.

מהם הדברים העיקריים שכדאי לשים אליהם לב כשמשכירים את הדירה לדייר חדש?

"תחילה, צריך לשים לב איזה דייר מכניסים לדירה, ולבחור חוזה שכירות נכון", מסבירה עו"ד קלדרון. "כמובן שלא מומלץ להדפיס חוזה שמצאנו באינטרנט ולא לקחת חוזה ממתווך. אסור לעשות את הטעות הזו, וכדאי להגיע לעו"ד שיערוך חוזה שכירות שמגן ב-100 אחוז, כדי למנוע הליכים משפטיים מיותרים בעתיד. בנוסף, אני תמיד ממליצה ללקוחות שלי לעשות סיבוב בנכס עם הדייר החדש; לערוך רשימה ואפילו לצלם ליקויים שיש בדירה. כולנו מכירים את הרגע הזה שהשוכר עוזב, לא רוצה לתקן שום דבר ואז נוצר ויכוח. הרשימה הזו נועדה כדי לפתור את זה. את הרשימה הזו מעגנים בחוזה וזה מונע מחלוקות מיותרות בעתיד".

אילו בטוחות נהוג לבקש ועל מה צריך להתעקש?

לדברי עו"ד קלדרון, הבטוחה הראשונה שעליה כדאי להתעקש היא ערבות בנקאית או במזומן. "חוק השכירות והשאילה מגביל לערבות בגובה שלושה חודשי שכירות, אבל מדובר בבטוחה החשובה ביותר, כי זה כסף שקל מאוד לקבל גם ללא הוכחת נזק או הליך משפטי", היא מסבירה. "בנוסף, אני תמיד נוהגת להחתים שני ערבים, גם על כתב ערבות וגם על שטר חוב. אני גם תמיד ממליצה לבדוק את הכנסות השוכר לפני החתימה על החוזה. צריך לבדוק האם הוא יכול לעמוד בגובה דמי השכירות. שוכר שמרוויח משכורת בגובה דמי השכירות או קצת יותר, מן הסתם שהוא לא יוכל לעמוד בתשלום".

מהם הדברים שאסור לוותר עליהם בחוזה שכירות?

בעת עריכת חוזה, חשוב לציין את כתובת הנכס, מספר החדרים, האם יש מחסן או חניה. חשוב גם לציין בהסכם שהשוכרים הם יחד ולחוד, שכן מדובר בכיסוי במקרים של הטלת אחריות בין הדיירים או במקרים של מוות. עו"ד קלדרון אומרת בנושא: "אני מטפלת כרגע בתיק מעניין במשרד; דייר שפונה מהדירה נפטר, ואני צריכה להגיש תביעה כספית. אז למי אגיש? אני יכולה להגיש את התביעה נגד השוכרת השנייה על מלוא הסכום, כי הם היו יחד ולחוד וזה מאוד חשוב. יש לציין גם את תקופת השכירות, האם יש אופציה, גובה דמי השכירות וגם אופן התשלום, וכאן אני רוצה לתת טיפ קטן. תמיד עדיף לבקש צ'קים, כי צ'ק שחוזר ניתן לפירעון בהליך פשוט מאוד, בעוד שהוראת קבע בבנק דורשת הליכים משפטיים כדי לקבל את הכסף. מומלץ לחייב את השוכר לבטח את הדירה בביטוח תכולה וביטוח נזקי גוף לצד ג'".

מה עושים אם השוכר הפר את החוזה והפסיק לשלם שכירות?

עו"ד קלדרון מסכמת: "ברגע שהשוכר מפסיק לשלם דמי שכירות, יש לפנות מיד לייעוץ אצל עו"ד מומחה בתחום, שישלח לשוכר מכתב התראה בבקשה או לשלם שכר דירה או לעזוב את הנכס. אם השוכר לא מגיב, קיים הליך פשוט מאוד ומהיר שנקרא תביעה לפינוי מושכר. מגישים כתב תביעה ולעתים אפילו בדיון הראשון ניתן לקבל צו פינוי. אם השוכר לא מפנה את הדירה, פותחים תיק בהוצאה לפועל שמטפל בפינוי הפיזי של השוכר. לאחר מכן ניתן להגיש תביעה כספית כדי לקבל את הכספים וההחזרים".

עו"ד דבורה קלדרון עוסקת בדיני מקרקעין ובדיני משפחה. לשיחת ייעוץ ולפרטים נוספים ניתן לפנות בטלפון - 072-3100796

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully