וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תבחרו עו"ד לקבלת דרכון גרמני ודרכון אוסטרי

בשיתוף zap משפטי

22.12.2022 / 13:50

שינויים בחקיקה מאפשרים קבלת אזרחות גרמנית או אוסטרית עבור עשרות אלפי ישראלים שעד כה לא היו זכאים לה | הביקוש הרב הביא להצפה בגורמים לא מקצועיים שמפזרים הבטחות. איך בוחרים את הגורם המלווה הנכון? עו"ד ניר לנקר מציג טיפים שימושיים

אזרחות דרכון גרמני. ShutterStock
לאחרונה נחקקו חוקים חדשים שפותחים את אפשרות ההתאזרחות לעוד עשרות אלפי ישראלים/ShutterStock

אין שאלה בדבר חשיבותם של הדרכונים הזרים, ובראשם אלה של הכלכלות החזקות באירופה - גרמניה ואוסטריה, שזכאים להם מקבלים גישה לאינספור הטבות באירופה כולה - מלימודים גבוהים בחינם או בהנחות גדולות, חופש תנועה, זכות לעבוד באופן חוקי בכל רחבי האיחוד האירופאי ועד גישה קלה למימון ולבניית עסקים. הסיבות ברורות.

לאחרונה נחקקו בשתי המדינות חוקים חדשים שפותחים את אפשרות ההתאזרחות לעוד עשרות אלפי ישראלים שעד כה לא היו ברשימת הזכאים. הביקוש, באופן טבעי, הוביל להיצע מבלבל של נותני שירות שמבטיחים שאיתם התהליך ילך חלק ויסתיים בדרכון, אבל המציאות נראית קצת אחרת.

"ההזדמנות העסקית החדשה הובילה לכך שצצו המון גורמים לא מקצועיים, בלשון המעטה", מזהיר עו"ד ניר לנקר, בעלים ושותף במשרד עו"ד לנקר-ירדני, מומחה בסיוע בהליך הוצאת אזרחות גרמנית או אזרחות אוסטרית, ממגדל אלקטרה סיטי בתל אביב. "הדלתות אולי נפתחו אבל עדיין יש גם המון סירובים, ולכן את התהליך חשוב לעשות רק עם גורם שבאמת מכיר את התחום ובעל ניסיון נרחב מוכח".

עורך דין ניר לנקר. כך תבחרו עורך דין לליווי הנפקת דרכון גרמני או דרכון אוסטרי. נימרוד כהן,
עורך דין ניר לנקר. כך תבחרו עורך דין לליווי הנפקת דרכון גרמני או דרכון אוסטרי/נימרוד כהן

איך נדע במי לבחור לליווי התהליך? לפניכם הטיפים החשובים של עו"ד לנקר.

בקרו באתר האינטרנט של שגרירות גרמניה בתל אביב

איך נדע לבחור באחד מתוך מספר עצום של עורכי דין? רוצים לקבל את ההמלצה המהימנה ביותר? היא נמצאת במרחק קליק - באתר שגרירות גרמניה בתל אביב. באתר השגרירות תמצאו רשימה של משרדי עורכי דין מומלצים על ידי לא אחרת מאשר שגרירות גרמניה עצמה. מופיעים בה עורכי הדין המומחים לחוקי גרמניה. "משרדנו - משרד עו"ד ונוטריון לנקר-ירדני , נמצא כמובן ברשימה היוקרתית".

ביחרו עו"ד דובר גרמנית

זוהי נקודה קריטית - "יש לבחור בעורך דין שדובר גרמנית על בוריה. עורך דין שאינו יודע את השפה הגרמנית ונעזר במתרגמים/ פקידים יעשה עבודה פחות טובה ולעתים קרובות אף מזיקה, שכן הדקויות בשפה הן אלו שמסייעות בהגשה נכונה ומדויקת של הבקשה. התעקשו על סעיף זה, ובחנו אותו לפני שתחליטו לסגור עיסקה. לא אפשרי כלל לעסוק בדינים של מדינות גרמניה ואוסטריה מבלי שעורך הדין יידע את השפה הגרמנית, בטח שלא להתמחות בכך.

בידקו באתר לשכת עורכי הדין

מקור מהימן נוסף לקבלת אינפורמציה על עורך דין לליווי התהליך הוא לשכת עורכי הדין. באתר לשכת עו"ד תמצאו רשימה בלתי תלויה של עורכי דין מומחים בחוקי מדינות שונות, בהם גרמניה ואוסטריה. בחרתם עורך דין שאינו מופיע ברשימה? דעו כי הוא אינו מומחה בחוקי המדינה שבה אתם מבקשים להתאזרח.

ביחרו עורך דין שעוסק רק במדינות הרלוונטיות

אם אתם מבקשים להתאזרח בגרמניה או באוסטריה, ביחרו עורך דין שמתמחה במדינות אלו בלבד. הדבר נכון לכל מדינה שבה תבקשו להתאזרח. עורך דין רציני יתמחה במדינה או בקבוצת מדינות שהקשר ההיסטורי, השפתי והחוקי ביניהן ברור. לכל מדינה או קבוצת מדינות אוסף חוקים פרטניים משלה, שאין להם קשר למדינות אחרות. ברגע שעורך דין מתחיל ל"התפזר" על פני מדינות שאין ביניהן קשר, מרחף סימן שאלה גדול מעל כל הנוגע למקצועיות שלו.

אין כל קשר בין גרמניה, פורטוגל, פולין וצ'כיה וככל שמשרד עו"ד טוען כי הוא "מומחה" במספר רב יותר של מדינות שאינן קשורות זו בזו, זהו בדיוק הסימן שלא להיעזר בשירותיו.

ביחרו עורך דין שחבר בגופים רלוונטיים

דרך נוספת לדעת שעורך הדין הנבחר הוא מומחה לנושא, היא לוודא שאותו עורך דין חבר בגופים רלוונטיים, למשל כמו עו"ד ניר לנקר החבר בגופים כמו ועדת גרמניה-אוסטריה-ישראל של לשכת עורכי הדין וכן בעמותת המשפטנים ישראל-גרמניה, בהם חברים עורכי דין העוסקים באופן קבוע בנושאים משפטיים הקשורים ליחסים שבין ישראל למדינות דוברות גרמנית.

חפשו המלצות אמינות

וידאתם שעורך הדין נמצא ברשימות החשובות? עכשיו חפשו המלצה מלקוחות. אם אינכם מכירים לקוחות שיוכלו להמליץ, חפשו ב"גוגל מיי ביזנס" (GMB), שם תמצאו המלצות אמיתיות ומהימנות מלקוחות של אותו עורך דין. שימו לב שגם אם עורך הדין מדורג גבוה, חשוב לוודא שיש לו מספר רב של ביקורות, לפחות עשרות, שכן הדירוג הוא ממוצע של כל הדירוגים כולם. בהמלצות הפתוחות, קיראו כמה מהן וודאו שמופיעה בהן המלצה אודות הסדרת אזרחות גרמנית או אזרחות אוסטרית ולא רק המלצות כלליות.

ביחרו עורך דין ולא חברה בע"מ

נושא ההתאזרחויות הזרות הפך לתעשיה של ממש, שבעקבותיה צמחו חברות בשלל גדלים שמבטיחות את הטיפול הטוב ביותר. אל תיתנו לכך לבלבל אתכם - שיכרו את שירותיו של משרד עו"ד ולא של חברה בע"מ. עו"ד אינו יכול להתאגד כחברה בע"מ בשל האחריות האישית המקצועית שלו. לעומת זאת, לחברות בע"מ המספקות שירותי אזרחות, אין אחריות כזאת והן עלולות להחליף בעלים או להיסגר ולהיעלם.

תהליך ארוך, סבוך ורגיש כמו הוצאת אזרחות זרה, דורש אחריות אישית וליווי צמוד עד לסופו המוצלח. קרו כבר מקרים מצערים כי חברות בע"מ שהציעו הסדרת אזרחות זרה נסגרו וכספם של לקוחותיהם ירד לטמיון. חברה המציעה "שירותי אזרחות" היא חברת "טרנד" זמנית, המבוססת רק על העובדה שישנם שינויים זמניים בחקיקה במדינות הזרות ודינה בסופו של יום להיסגר/ להיעלם. משרד לעריכת דין עוסק במגוון נרחב של נושאים משפטיים ואינו חשוף לשינויים אלה.

אל תחפשו מבצעים

כמו בכל תחום, גם בתחום זה יהיו מי שיציעו מחירים מוזלים על מנת למשוך לקוחות. חשוב להבין: הוצאת דרכון אינה משולה לקניית חולצה, ולא זה המקום לחפש מחיר זול. טיפול זול משמעו טיפול לא מקצועי, או לעתים טיפול חלקי והתוצאה היא פעמים רבות שיבוש התהליך וסירוב לבקשה. תיקון הבעיה במקרה כזה יעלה הרבה יותר ממה שהיה אותו לקוח משלם מלכתחילה לעורך דין מקצועי וכמובן התהליך יהיה ארוך הרבה יותר.

גם אתם נכללים בין הזכאים החדשים?

חשוב לדעת שישראלים רבים שלא נכללו ברשימת הזכאים לאזרחות גרמנית או לאזרחות אוסטרית, ואפילו כאלה שניסו את מזלם ונדחו, עשויים כיום להיות זכאים בעקבות שינויי חקיקה בגרמניה ובאוסטריה. שתי המדינות הכירו באחריות ההיסטורית כלפי יהודים שנאלצו להימלט משטחיהן עקב עליית הנאצים לשלטון, והן מאפשרות כיום תנאים גמישים יותר לצאצאיהם להתאזרח מחדש. אם אינכם בטוחים אם אתם נכללים על הזכאים הפוטנציאליים, כדאי לבדוק עם עורך דין מומחה לתחום. אלפי ישראלים כבר התאזרחו.

פרטים נוספים בטל': 03-505-2141, באתר ובדף הפייסבוק. כתובת: הרכבת 58 (מגדל אלקטרה סיטי) תל אביב

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully