וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסוד בלהישאר עורך דין זה ששום דבר לא ישפיע עליך"

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 10.1.2023 / 7:27

עו"ד אסף ברק, המתמחה בנזקי גוף וביטוח לאומי, מסביר מה מניע אותו, חושף תיק שהשפיע עליו ומגלה למה בחר לעסוק בתחום: "היכולת לעזור בסיטואציות של מצוקה אמיתית היא משמעותית"

עורך דין עם מסמכים. ShutterStock
"היכולת לעזור לאנשים היא משמעותית"/ShutterStock

"הגעתי לתחום של נזקי גוף וביטוח לאומי כמעט במקרה", מספר עו"ד אסף ברק, אחד מעורכי הדין הבולטים בתחום באזור המרכז. "עבדתי במשרד משפחתי שעוסק בתחום המסחרי והייתי אמור להשתלב שם, אבל בסוף, כמעט במקרה, חבר שלי שעבד בנזיקין משך אותי אליו".

לדברי עו"ד ברק, "המשמעות שהתחום הזה נותן לי היא בסוף הסיבה שאני עוסק בו. היכולת לעזור לאנשים בסיטואציות של מצוקה אמיתית מול חברת ביטוח או מול הביטוח הלאומי ברגעים הקשים ביותר היא משמעותית. יש כאן יכולת להושיט יד במובן הכי בסיסי שקיים".

"נזיקין הוא לא תחום קר"

לעו"ד ברק (57) יש פרספקטיבה משפטית נדירה של שלושה עשורים במקצוע. הוא השלים את לימודי התואר הראשון שלו במשפטים באוניברסיטת בר אילן בשנת 1992, ומיד לאחר מכן התמחה במשרד מסחרי בעל אופי משפחתי. בהמשך עבד שנתיים כעורך דין בתחום המסחרי.

"היתה איזה ציפייה שאמשיך שם, אבל אז פנה אלי אחד מחבריי שעבד בתחום הנזיקין וסיפר לי שבמשרד שלו מחפשים עורכי דין. באופן מפתיע החלטתי לקבל את ההצעה, ולאט לאט התחילו לזרום אלי תיקים. אחרי שמונה שנים במשרד, החלטתי לצאת לדרך עצמאית".

כיום הוא עוסק בתיקים של נזקי גוף, שנוגעים לתאונות דרכים ולתאונות עבודה, ומטפל בתביעות מול חברות ביטוח ומול הביטוח הלאומי. "התחום שלי הוא לא תחום קר", הוא מסביר. "לא עושים כאן חוזים במיליונים, יש פה בן אדם שנפגע ואתה עוזר לו, למשל דרך השגת תשלום תכוף".

לדבריו, הפן האישי של העבודה מאוד נוכח. "אתה מלווה את הלקוח בכל שלב, רואה איך הוא משתקם, הולך איתו לביטוח לאומי ומכיר גם את המשפחה שלו". מה שמחזיק אותו במקצוע, בין היתר, הוא היחסים החמים שקיימים בפרקטיקה של מי שעוסק בתחום.

"גם פה יש אמנם מלחמה על כסף, אבל בניגוד לתחום המסחרי או לתחום המשפחה שבהם אם תגיש כתב הגנה בזמן תחטוף מיד פסק דין, התחום שלנו הוא הרבה יותר קולגיאלי. יש הערכה הדדית בין כולם ואווירה הרבה יותר נעימה".

"תחושה אמיתית של חוסר צדק"

כאשר עו"ד ברק נשאל אם העבודה מול מקרים מורכבים לא מחלחלת אליו לחיים האישיים, הוא משיב: "הסוד בלהישאר עורך דין זה ששום דבר לא ישפיע עליך. אם אתה נותן לעבודה להשפיע עליך, זה הופך את הכל להרבה יותר קשה".

בשלב מסוים של השיחה הוא מתבקש להיזכר בתיק אחד שהשפיע עליו לאורך הקריירה המשפטית. "ייצגתי פעם אדם נכה שעבד בחברה כלשהי", הוא מספר. "יום אחד הגיע לבקר בסניף שלו המנכ"ל, ולאחר שהוצג בפניו ולחץ את ידו, הוא נורא התרגש וכמה דקות אח"כ קיבל התקף לב.

"בעקבות האירוע הגשנו תביעה לביטוח לאומי להכיר באותו עובד כנפגע תאונת עבודה", ממשיך עו"ד ברק, "אבל הביטוח הלאומי לא הכיר בכך". אנשי הביטוח הלאומי נימקו את החלטתם בכך שלא ניתן להכיר באירוע חיובי ככזה שמחולל התקף לב, אלא רק באירועים שליליים, טראומתיים.

"התעקשתי שיש להכיר באותו אדם כנפגע בתאונת עבודה. הגשתי תביעה לבית הדין לעבודה, קרדיולוג מונה להעיד בתיק כעד מומחה, ובסופו של דבר נקבע שגם אירוע חיובי יכול לחולל אירוע לב. זה תיק שמאוד שימח אותי ברמה האישית כי התובע עצמו היה אדם עם מוגבלות והיתה פה תחושה אמיתית של חוסר צדק. היינו חייבים לשנות את התפישה של ביטוח לאומי", הוא מציין.

לשאלה אילו שינויים היה עורך במערכת המשפט, הוא עונה כי באופן כללי הוא תומך בפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. לדבריו, "אין שום סיבה בעולם שהיועץ יהיה גם ראש התביעה הפלילית וגם יועץ של הממשלה. הכוונה לפצל את התפקיד היא נכונה".

ביחס לתחום העיסוק שלו, עו"ד ברק היה מקדם רפורמה שתוציא את ועדות הערר מביטוח לאומי. "בביטוח לאומי ובקצין התגמולים קיימת ערכאת ערעור פנימית שיוצרת ניגוד עניינים. לא ייתכן שרופא שעובד עם ביטוח לאומי יכריע בערעור נגד אותו גוף. יש צורך אמיתי להקים ועדות ערר חיצוניות שלא יהיו תלויות בגופים האלה", הוא מסכם.

נפגעתם בתאונת עבודה או בתאונת דרכים? זקוקים לייצוג מול ביטוח לאומי או מול חברת ביטוח? פנו לעו"ד אסף ברק להיוועצות ראשונית ובידקו כיצד למצות את זכויותיכם

טלפון - 077-2303946

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully