וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד נדיר: המחוזי ביטל מזונות זמניים שנקבעו לאב

בשיתוף zap משפטי

24.1.2023 / 13:50

למרות שגידל בפועל את ילדיו, נאלץ האב לשלם לאישה מזונות גבוהים מאוד, וזאת בהחלטת בית משפט. עו"ד קובי לוי מספר כיצד ערער על ההחלטה שבוטלה ומסביר מה מומלץ לעשות במקרה של הליך גירושין

גבר ואשה אוחזים בשטר כסף. ShutterStock
בצעד נדיר, הערעור התקבל והמזונות בוטלו לאלתר/ShutterStock

אב שנמצא בהליך גירושין נאלץ לשלם מזונות זמניים גבוהים מאוד, וזאת למרות שהוא מגדל בפועל את הילדים 100% מהזמן. החובה לשלם מזונות זמניים תפסה אותו בהפתעה, לאחר שהאישה, שעדיין התגוררה עימו ועם הילדים תחת אותה קורת גג, הגישה תביעה למזונות זמניים, וזכתה.

עו"ד קובי לוי, שייצג את הבעל בתיק, מסביר את השתלשלות המקרה: "האישה טענה כי הבעל אלים כלפיה וכלפי הילדים וכי היא אינה יכולה לעזוב את הבית בשל מצוקה כלכלית".

עוד לוי ממשיך: "השופטת השתכנעה בדברים, למרות שלא היו כל ראיות לאלימת ואף לא היתה טענה ספציפית אלא רק טענות כלליות, ופסקה כי נדרשים מזונות זמניים גבוהים מאוד על מנת שהאישה תוכל לעזוב את הבית יחד עם ילדיה. עם זאת, בפועל האישה קיבלה את המזונות והמשיכה להתגורר במשך חודשים בבית המשותף".

למרות שערעורים על פסיקות מסוג זה כמעט שאינם מתקבלים, מאחר שבית המשפט המחוזי מעדיף שלא להתערב בשיקול הדעת של השופטים, החליט משרדו של עו"ד לוי, לשעבר קצין משטרה בכיר ותובע מחוזי במשטרה, שמקרה זה, בו אין כל ראיות לאלימות ובו האישה אינה עוזבת את הבית וממשיכה לקבל כספים, הינו אבסורדי, ולכן פנה בערעור לבית המשפט המחוזי בחיפה.

בצעד נדיר, הערעור התקבל והמזונות בוטלו לאלתר, תוך שהשופט מבקר את ההחלטה הקודמת.

האישה נהנתה מהכסף ונשארה לגור בבית עם הבעל והילדים

"בסופו של יום", אומר עו"ד לוי, "אותה אישה שזעקה להתעמרות מצד האיש, לא הצליחה להסביר מה קרה בחודשים שעברו מאז פסיקת המזונות, חודשים שבמהלכם היא נהנתה מהכסף אך נשארה לגור עם הבעל והילדים בבית, זה שעליו טענה כי היא חווה בו אלימות, תוך שהבעל משלם גם את מזונות הילדים וגם את כל הוצאות הבית. חזרנו עם הביקורת לבית משפט השלום, שם, כאמור, בוטלה ההחלטה".

עו"ד לוי מבהיר כי לא נדיר ששופטים פוסקים מזונות זמניים גבוהים מבלי לבדוק לעומק את המקרה ואת ההצדקה לכך. כדי להימנע מראש ממקרה כזה, שכאמור קשה מאוד לערער עליו בהצלחה, עו"ד לוי ממליץ להיזהר, ומרגע ההחלטה של הפרידה, לתעד כל מה שניתן.

"ההליך הזה כל כך קריטי, שכל מילה וכל דבר שהצדדים עושים יכול ישמש לרעתם", הוא מדגיש. "כמובן, גם אם נקבעו מזונות זמניים גבוהים שלא בצדק, אין צורך לפחד מערכאת הערעור של המחוזי ואפילו של עליון, כי תמיד אפשר להוציא את האמת לאור כאשר מישהו משתמש בילדים או בהליך הזמני כאמצעי לסחיטה או כתנאי לפשרות בהליך העיקרי".

צעדים חשובים לקראת גירושין

במקרה של פרידה לקראת גירושין, אלה הצעדים שבהם ממליץ עו"ד לוי לנקוט:

שמירת ראיות - מרגע שעולה אצל אחד מהצדדים חשש כי הצד השני עלול להשתמש בטקטיקה של האשמות כוזבות, יש לעבור למצב של שמירת ראיות. השיחות צריכות לעבור לתכתובת ווטסאפ, אימייל או שיחות מוקלטות.

הקלטה - מומלץ לרכוש מכשיר הקלטה קטן ולשאת אותו לכל מקום על מנת להפעילו בעת אינטראקציה עם הצד השני. החוק מתיר להקליט אדם, כל עוד המקליט הוא צד בשיחה. למען הסר ספק, יש להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום על מנת שלא לעבור עבירות פליליות וכדי שלא להשיג ראיות שלא תהיינה קבילות לאחר מכן בבית המשפט.

הכנה לכל תרחיש - מאחר שתלונות שווא על אלימות הן נפוצות מאוד, חשוב להיות מגובים במענה או ביתרון טקטי כלשהו מול כל רשויות החוק בעת הצורך, כולל לתלונות שווא במשטרה, דיווחים כוזבים בפני עובדים סוציאליים וטענות שקריות בכתבי הטענות.

הדרך לעשות זאת היא להיוועץ מבעוד מועד בעורך דין מקצועי שיידע להכין כל אחד ואחת, בהתאם לנסיבות האישיות, למקרים פוטנציאליים שבהם עלולים להיתקל.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים פנו כאן או בטלפון - 050-2202299

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • מזונות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully