וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת ולתמיד: האם באמת כדאי לערוך הסכם ממון לפני הנישואין?

בשיתוף zap משפטי

26.1.2023 / 10:28

אילו דברים כדאי לכלול בהסכם ממון ומה לגבי רכוש שנצבר לפני ההחלטה למסד את הקשר? עו"ד אריה לרנר עם כל מה שצריך לדעת על הנושא החשוב

בווידאו: עו"ד אריה לרנר/עריכה: גלעד מן מנהיים

הליך גירושין הוא הליך שאינו תמיד נעים ולעתים אף מלווה בוויכוחים וריבים בין בני הזוג. פנייה לעו"ד לענייני משפחה בשלב מוקדם של ההליך, עשויה להפוך את העניין לפשוט יותר, ואולי גם לנעים יותר עבורנו. עו"ד אריה לרנר המתמחה בדיני משפחה הגיע לאולפן וואלה! כדי לדבר על הנושא בהרחבה.

מהו הסכם ממון ומתי כדאי לבצע אותו?

הסכם ממון הוא למעשה מסמך משפטי מחייב אשר נוצר כתוצאה מהסכמה הדדית של בני הזוג, במטרה לעקוף הוראות קשוחות ומסובכות של חוק יחסי ממון, שמגדיר חלוקה אחרת של הנכסים לעומת אותה חלוקה שבני זוג מבקשים להתנות בתוך ההסכם. "את ההסכם מומלץ לעשות בכל שלב במערכת היחסים, גם אם מדובר בנישואין או בידועים בציבור", מסביר עו"ד לרנר. הכי חשוב לערוך הסכם כזה דווקא בתקופה של טרום הנישואין. ברגע שהצדדים מחליטים להיכנס למערכת יחסים כזוג נשוי, חשוב להתכונן ולהכין מסמך שכזה, שימנע הרבה צרות בעתיד".

אילו דברים כדאי לכלול בהסכם כזה ומה לגבי רכוש שנצבר לפני הנישואין?

כל ממון באשר הוא נכלל בתוך ההסכם, בין אם מדובר בבית, מניות, מוניטין של עסק או כל דבר בעל ערך כספי. "גם אם אותו נכס נרכש לפני הנישואין, הוא יכול להפוך לנכס בר איזון משאבים", מציין עו"ד לרנר. "כדי שזה לא יקרה, חשוב להגן על הרכוש של אותו צד שמבקש לחרוג אותו מהחוק. יש לציין שיש כל מיני רמות של הסכמי ממון".

מה עושים אם הרכוש רשום רק על בן זוג אחד?

גם אם הרכוש רשום על אחד מבני הזוג, אין לא משנה את התמונה, שכן הרכוש ייחשב כמשותף. אם רוצים להוציא את הנכס מאותה חלוקה שוויונית, צריך להציג הוכחות או מסמך משפטי.

מה מייחד גירושין במקרה של בגידה כשזה נוגע לחלוקת רכוש?

"בגידה היא מושג מוסרי וחוק יחסי ממון לא מגדיר מהי בגידה ומה ההשלכות של אותה בגידה", מציין עו"ד לרנרץ לא מדובר בעילה מיידית לשלילת רכוש".

מה קורה במקרים של חובות?

לפי חוק יחסי ממון החובות מתחלקות שווה בשווה. אם יש הסכם ממון, גם נושא החובות יכול להיכנס אליו.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 077-2305061

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • הסכם ממון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully