וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשינו סדר: אלו התנאים לקבלת אזרחות אמריקאית

בשיתוף zap משפטי

29.1.2023 / 13:50

מהם התנאים לקבלת אזרחות אמריקאית, אילו ראיות יש להציג וכמה זמן לוקח ההליך? עו"ד מיכאל דקר עם כל מה שצריך לדעת על הנושא החשוב

בווידאו: עו"ד מיכאל דקר עם כל מה שצריך לדעת על קבלת אזרחות אמריקאית/עריכה: דינה מחפוץ

אזרחות אמריקאית נחשבת למבוקשת במיוחד מכיוון שהיא פותחת לא מעט דלתות עבור אלו המחזיקים בה. אבל מי בכלל זכאי לאזרחות אמריקאית ואילו יתרונות יש לה? עו"ד מיכאל דקר ממשרד עורכי הדין דקר, פקס, אופיר ושות' הגיע לענות על כל השאלות באולפן וואלה!

האם צריך ששני ההורים יהיו אזרחים אמריקאים כדי שהילד יקבל אזרחות?

אין הכרח ששני ההורים יהיו אזרחים אמריקאים אבל אם שניהם אזרחים, זה קל הרבה יותר, מאחר והם לא צריכים לעמוד בדרישות נוספות. אבל, אם אחד ההורים הוא אזרח אמריקאי, עדיין הילד של אותו אזרח זכאי לאזרחות בתנאי שאותו הורה חי בארצות הברית בסך הכול חמש שנים, כאשר שנתיים מהן הן מעל גיל 14.

אילו ראיות צריך להציג על מנת להראות זיכה של ההורה למדינה?

התנאי הוא מגורים במדינה במשך חמש שנים, שנתיים מהן מעל גיל 14. לא מעט לקוחות מציגים לנו תעודת לידה, אבל זה לא מספיק. צריך להראות הוכחות וראיות לתושבות בארצות הברית, כמו אישורים מבית הספר היסודי, התיכון, האוניברסיטה, אישורי תעסוקה, הסכם שכירות או חשבונות שונים.

מה ניתן לעשות במקרה שההורה לא חי במשך חמש שנים בארצות הברית?

אם אחד ההורים אמריקאי ולא עומד בתנאי הזה, אי אפשר לקבל אזרחות דרך ההורה, אבל אפשר לקבל את האזרחות דרך הסבא או הסבתא. זה נקרא סעיף הנכד, ואז הסבא והסבתא יהיו מחויבים לעמוד בתנאי המגורים במדינה - לפחות חמש שנים. במקרים אלו לעתים קשה להוכיח. יש לא מעט מקרים שהסבא והסבתא עלו ארצה בשנות ה-70, הילדים שלהם קיבלו והנכדים הזניחו את הנושא. במקרים אלו אותם סבא וסבתא צריכים לשחזר מסמכים, וזה קשה, אך אפשרי. בתי ספר יסודיים בארצות הברית שומרים תיעוד, ובמקרים רבים אנחנו פונים אליהם כדי להביא את התיעוד הזה.

כמה זמן לוקח ההליך והאם ניתן לעשות אותו עצמאית?

מאז הקורונה הזמן התארך בגלל התורים, ולכן קשה להתחייב על זמנים קצרים. בנוגע לסבא והסבתא, זה לוקח אפילו יותר זמן. כשמישהו מגיש בקשה שנמצאת בהליך והוא עובר את גיל 18, הוא כבר לא זכאי לאזרחות, ולכן כדאי להגיש את הבקשה מוקדם ככל האפשר. זו עוד סיבה שכדאי לקחת עורך דין, בעזרתו אפשר לבקש לזרז את ההליך.

עד כמה זה חשוב לפנות לעורך דין שזהו תחום עיסוקו?

כמו כל דבר בחיים אפשר לעשות לבד, אבל כשפונים לאיש מקצוע מקבלים שירות יותר טוב. כשעושים את הכול לבד לוקחים סיכונים וישנם גם מקרים מורכבים, כמו ענייני אימוץ או אם ההורים לא נשואים. צריך להכיר את התהליך ואם פועלים ללא עורך דין עלולים לסבך את התהליך.

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 053-9376328

לאתר המשרד

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully