וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלנו מומחה: איך ניתן להפחית את העומסים בכבישי ישראל?

בשיתוף zap משפטי

31.1.2023 / 13:50

צפו: מהנדס הכבישים עמי גוטליב על תכנון כבישים בצורה נכונה, ההבדלים בין כביש עירוני לבינעירוני ועד כמה חשובה תחבורה ציבורית?

בווידאו: מהנדס הכבישים עמי גוטליב/עריכה: דינה מחפוץ

תכנון תנועה בצורה נכונה הוא הליך מורכב שדורש חשיבה רבה. איך עובד התהליך ומה ההבדלים בין תכנון כביש עירוני לכביש בינעירוני? מהנדס הכבישים עמי גוטליב הגיע להסביר על הנושא המעניין באולפן וואלה!

מהי הנדסת כבישים ואיך עובד התכנון?

תכנון כביש עובד מהמקרו למיקרו. כלומר, על מתכנן הכביש לראות את מי הוא אמור לשרת ורק אז מתחילים לרדת לפרטים - האם מדובר בשכונה עירונית, דרך עירונית מהירה או שכונה כפרית למשל. "שכונה עירונית עובדת על פי היררכיה של רחובות ראשיים ורחובות משניים", מסביר גוטליב. "אני מתכנן את רוחבי הכבישים, מספר הנתיבים, תחבורה ציבורית ושימושים של משתמשי הדרך, לרבות רכבים, הולכי רגל ואופניים".

מה ההבדל בין תכנון כביש עירוני לבינעירוני והאם תכנון נכון יכול להשפיע על עומסי תנועה?

בזמן שכביש עירוני מעניק שירות לכולם, בכביש בינעירוני המהירויות גבוהות יותר וגם שם יש עניין של היררכיה, בגלל כמות התנועה, נפח התחבורה הציבורית ועומסי התנועה בכללי. גוטליב התייחס לנושא: "במדינה שלנו, התחבורה הציבורית מאוד בעייתית. פיתוח של תשתיות של תחבורה ציבורית לוקח הרבה מאוד זמן. זה קיים בחיפה ובירושלים, אבל בתל אביב שסובלת מעומסי תנועה, רק עכשיו מתחילה להיכנס תחבורה ציבורית משולבת, ובעיקר נושא הרכבת הקלה".

האם הרחבה של כבישים קיימים יכולה להקל על עומסי התנועה?

"אם רק מרחיבים נתיבים ולא מפתחים תחבורה ציבורית, אנשים ממשיכים לקנות רכבים והגודש יגיע", מציין גוטליב. "צריך לסדר את התחבורה הציבורית ולעודד את השימוש בה, זה ישפיע בצורה עמוקה הרבה יותר. עד שהתחבורה הציבורית לא תגיע למצב שאפקטיבי להשתמש בה, יהיה הרבה מאוד לחץ".

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 072-3251505

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • כבישים
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully