וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח הפיצה שנפגע בתאונת דרכים קיבל פיצוי ענק

בשיתוף zap משפטי

1.2.2023 / 7:24

סטודנט, שעבד במקביל כשליח פיצה, נפגע קשות בתאונה כשנסע לאחד הלקוחות. בעקבות תביעות שהגיש לביטוח לאומי ולחברת ביטוח הרכב, הוא זכה לפיצוי של כ-1.5 מיליון שקל

שליח על קטנוע נפגע בתאונת דרכים. ShutterStock
"יש חשיבות מכרעת להתייעץ עם עורך דין מיד לאחר אירוע מסוג כזה"/ShutterStock

סטודנט צעיר, בשנות העשרים לחייו, זכה לפיצוי ענק שיסתכם בכמעט 1.5 מיליון שקל. זאת, בעקבות תאונת דרכים שעבר במסגרת עבודתו. הסטודנט זכה לפיצוי בעקבות תביעות שהוגשו על ידי משרד עו"ד חזוט-בר- זבינצקי נגד ביטוח לאומי ונגד חברת ביטוח החובה של הקטנוע שהיה מעורב בתאונה.

"התאונה התרחשה בשנת 2019", מספר עו"ד נתן זבינצקי ממשרד חזוט-בר-זבינצקי שייצג את הצעיר בהליכים המשפטיים. "הסטודנט היה בעיצומו של עוד יום עבודה שגרתי ברשת הפיצריות שבה עבד ויצא עם מגש פיצה שזה עתה הוכן לעבר כתובת של אחד הלקוחות שהמתין למשלוח".

בהפתעה מוחלטת, בעת שפנה הסטודנט ימינה בזמן נסיעה ברמזור ירוק, פגע רכב בעוצמה בקטנוע שעליו רכב. "הצעיר פונה מיד לבית החולים במצב קשה ואושפז לצורך ניתוחים אורתופדיים דחופים", מספר עו"ד זבינצקי. "בהמשך הוא עבר לשיקום בבית חולים שיקומי".

"ועדות רפואיות, שברים רבים ופוסט טראומה"

זמן קצר לאחר התאונה הקשה הגיש משרד חזוט-בר-זבינצקי בשמו של הצעיר תביעה למוסד לביטוח לאומי על מנת שיכיר בתאונה כתאונת עבודה. לאחר שהצעיר עבר את המשוכה הזו, הוגשה בשמו תביעה נוספת, הפעם לקביעת דרגת הנכות שנגרמה לו כתוצאה מן התאונה.

"הלקוח שלנו זומן לוועדות רפואיות בתחומים שונים בעקבות הנזקים שנגרמו לו", מספר עו"ד זבינצקי. "בין היתר, הוא סבל משברים מרובים ומפוסט טראומה".

לבסוף נקבעה לצעיר נכות צמיתה (כלומר, דרגת נכות קבועה) בגובה של 58%, מה שזיכה אותו בקיצבה חודשית מהביטוח הלאומי עד גיל הפרישה.

"כיוון שרוב המשכורת של שליחי פיצה היא אקראית ומבוססת על טיפים, במקרה הזה הקיצבה החודשית שנקבעה לצעיר לא היתה כל כך גבוהה ועמדה על כמה אלפי שקלים בודדים בחודש", מספר עו"ד זבינצקי.

ואולם, בשל גילו הצעיר של השליח והעובדה שצפויות לו עוד שנים רבות עד גיל הפרישה -הקיצבה שיקבל צפויה להסתכם בכ-900 אלף שקל, זאת לצד תשלומים שניתנו לו על ידי ביטוח לאומי עד היום בגובה של 105 אלף שקל.

מו"מ קדחתני מול חברת הביטוח

בעקבות ההחלטה על שיעור הנכות הצמיתה שנקבעה לצעיר, הוא הגיש באמצעות עו"ד זבינצקי לבית המשפט גם תביעה על תאונת הדרכים שעבר. התביעה הוגשה נגד חברת ביטוח החובה שביטחה את הקטנוע שבו רכב במסגרת עבודתו.

"במסגרת התביעה דרשנו פיצויים מגוונים ומשמעותיים יותר על הנזקים שנגרמו לצעיר בתאונה", מספר עו"ד זבינצקי. "בין היתר, העלינו את סוגיית אובדן כושר ההשתכרות העתידי של הצעיר, שלמד כלכלה במקביל לעבודתו כשליח וחלם לעבוד בשוק ההון".

בין היתר, דרש עו"ד זבינצקי בשם הצעיר במסגרת תביעתו, לפצות אותו על הפסדי השכר שנגרמו לו בעבר, היות שלא עבד במשך כשנה וחצי, וכאמור לפצותו גם על הפסדי השכר שייגרמו לו בעתיד. "טענו שלא רק שנגרמה לו טראומה לכל החיים, אלא שהוא מוגבל לעסוק במגוון רחב מאוד של מקצועות".

עו"ד זבינצקי טען כי בעקבות התאונה הצעיר מתקשה לבצע פעולות יומיומיות, ויש יסוד להניח כי לנוכח פגיעותיו השונות הוא ימשיך לסבול מבעיות רפואיות קשות גם בעתיד, ומצבו הרפואי עלול להחמיר. התביעה שהגיש התייחסה, בין היתר, לעזרה שיצטרך לקבל בעתיד ולכאב ולסבל שנגרמו לו.

"מעבר לסכומים שישולמו לצעיר מהביטוח הלאומי וכבר שולמו, הוא זכה לפיצוי של 560 אלף שקל מחברת הביטוח בעקבות משא ומתן קדחתני שניהלנו מולה בשמו", מספר עו"ד זבינצקי. בסופו של דבר, כאמור, זכה הצעיר לפיצוי של קרוב ל-1.5 מיליון שקל.

מה התובנה העולה מהפרשה? לדברי עו"ד זבינצקי, "יש חשיבות מכרעת להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתאונות עבודה ובתאונות דרכים מיד לאחר אירוע מסוג כזה". לדבריו, "אנחנו ליווינו את הצעיר עוד בבית החולים, הנחינו אותו כיצד למלא את המסמכים הראשונים שהם מאוד קריטיים, הגשנו עבורו בקשה לתו נכה שסייע לו להתנהל מהיום הראשון לטיפולים רפואיים, וייצגנו אותו בוועדות הרפואיות. קשה להפריז בחשיבות של כל אחת מהנקודות הללו לצורך מיצוי הזכויות של הנפגע".

נפגעתם בתאונת עבודה או בתאונת דרכים? זקוקים לייצוג משפטי? פנו כאן או בטלפון - 077-2314588 למשרד עורכי הדין חזוט-בר-זבינצקי המתמחה בנושא לצורך קיום היוועצות ראשונית

למשרד עו"ד חזוט-בר-זבינצקי באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully