וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מהו הליך גישור והאם הוא עדיף על פנייה לבית משפט?

עו"ד רינה פוליטי, בשיתוף zap משפטי

8.2.2023 / 11:15

בלא מעט מקרים, עדיף לפתור סכסוכים באמצעות הליך גישור ולא בבית המשפט. אבל איך בוחרים מגשר בצורה נכונה והאם הליך גישור תקף בכלל מבחינה משפטית? עו"ד והמגשרת רינה פוליטי עושה סדר

בווידאו: עו"ד רינה פוליטי מסבירה על הליך גישור/עריכה: גלעד מן מנהיים

לפני שמתחילים בהליך משפטי מומלץ לעתים לפתור את הסכסוך בהליך גישור. אבל איך יודעים איזה מגשר לבחור והאם ההליך תקף מבחינה משפטית? עו"ד והמגשרת רינה פוליטי הגיעה לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא.

מהו הליך גישור ואיך הוא שונה מהליך בבית משפט?

בניגוד להליך בבית משפט, בהליך גישור המעורבים לוקחים את הגורל שלהם בידיהם ולא משאירים אותו לקזינו, כלומר בית המשפט, שיחליט עבורם. עוד לפני הליך הגישור, מומלץ לגשש כדי לבדוק אם בני הזוג בשלים להליך שכזה. "שיח בין בני זוג מוביל לגיבוש אינטרסים לכדי מסמך משפטי שיעגן את ההסכמות לתוך נייר שיאושר כפסק דין", אומרת עו"ד פוליטי בנושא. "במקרים רבים, בהליך גישור, נגיע לתוצאה בזמן קצר ובמינימום הוצאות. כשעושים זאת אצל מגשר שמבין את דיני המשפחה ואצל אנשי מקצוע, מגיעים לתוצאות הרצויות".

באילו תחומים ניתן לטפל באמצעות גישור?

באמצעות הליך גישור ניתן לטפל בכל התחומים, כשמדובר בדרך על חמישה נושאים עיקריים - גירושין, כתובה, רכוש, מזונות וממון. "נושאים אלו נכנסים לתוך הסכם אחד שצריך לתפור עבור הלקוחות", מציינת עו"ד פוליטי. "מגשר יעשה את זה על פי רצון הלקוח והוא צריך לשמור על האינטרס של שני הצדדים. כמגשרת אני פחות אוהבת שעורכי דין נמצאים בתהליך אבל כן מומלץ להתייעץ עם עורך דין כדי להבין את הזכויות".

האם הליך גישור תקף מבחינה משפטית?

אם מגיעים לעריכת הסכם שמקבל תוקף של פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה, הדרך לשם לא משנה. להיפך. בית המשפט תמיד יעדיף הליך של גישור שהצליח בדרך להסכם, לעומת הליך גישור שכשל, שאומר למעשה שהששלב הבא הוא מלחמת עולם בין כותלי בית המשפט. עו"ד פוליטי המשיכה: "בתהליך הגישור אסור לאף צד לגשת לבית המשפט, אבל תמיד דלתו של בית המשפט פתוחה. העובדה שמנהלים הליך גישור לא חוסם את הדלת לבית המשפט, אבל ההליך מאפשר להגיע להסכמות שיתאימו לשני הצדדים. מהניסיון שלי, כשהצדדים לא מרוצים, סימן שההסכם מצוין. ככל ששני הצדדים מרוצים, ההסכם מדהים?.

איך אני כלקוח יכול לבחור את המגשר הנכון עבורי?

"מדובר בכימיה אחרי פגישה עם המגשר", מסכמת עו"ד פוליטי. "אפשר לזהות בשנייה הראשונה אם למגשר יש אינטרס. אתן דוגמה אישית. הגיע לקוח וסיפר סיפור. שאלתי אותו על מה - ואמרתי לו שישכנע את הצד השני להגיע אליי כדי להגיע להסדר. כשאין סיבה לריב אפשר להיות נייטרלי גם אם צד אחד שכר את שירותיך".

משרד עורכי דין וגישור רינה פוליטי עוסק בין היתר ביישוב סכסוכים, דיני משפחה, צוואות וירושות, הסכמי ממון ועוד. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 053-9374039

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד רינה פוליטי, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • גישור
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully