וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול מזונות לילדים מורדים - תלונת שווא

בשיתוף zap משפטי

12.2.2023 / 13:50

"ילדים שמנתקים קשר עם אביהם לא זכאים למזונות", אומר עו"ד וטוען רבני אלעד זמיר ומספר על מקרה שבו בוטלו מזונות לבנות מורדות, לאחר שהגישו תלונת שווא נגד אביהן וסירבו לפגוש אותו

גבר עצוב מוקף בצעצועי ילדים. ShutterStock
"כאשר לא מתקיים קשר בין הילד לאחד ההורים, קשה להוכיח במי תלויה האשמה"/ShutterStock

גירושים יכולים להציף מגוון של בעיות ביחסים בין ההורים לילדים. לעתים, מדובר בהסתה של אחד ההורים נגד ההורה האחר; יש מקרים שבהם אחד ההורים מתרחק או מנתק קשר עם אחד הילדים, לרוב בשל הקמת משפחה חדשה, ויש מקרים שבהם ילדים עוברים טראומה או קשיים בקשר עם אחד ההורים ומנתקים עימו את הקשר.

אחד התיקים שהגיעו למשרדו של עו"ד והטוען הרבני אלעד זמיר הוא של אדם בעל משפחה נורמטיבית, אשר נמצא בהליכי גירושים כאשר הוא ופרודתו לא מצליחים להגיע להסכמות. לאחר שחזר מנסיעה מחו"ל לצורכי עבודה, חיכו לו שני שוטרים בשדה התעופה, אזקו אותו ולקחו אותו למעצר. העילה היתה ששתי בנותיו, בנות 13 ו-15, הגישו נגדו תלונה במשטרה על כך שפגע בהן מינית.

בני המשפחה נחקרו - הבנות, האם והאח הבגיר שהיה זה שהגיש את התלונה. לאחר שהשופט קרא את חומרי החקירה, הוא החליט לשחרר את האב והתיק נגדו נסגר בהיעדר אשמה פלילית.

התברר כי עד לגירושים, היחסים בין הבנות לאביהן היו תקינים. אולם, הבן הבגיר, בן 30, בעצמו כבר נשוי ובעל משפחה, נמצא בסכסוך ארוך שנים עם האב, ובנוסף, יום לאחר שהגיש את התלונה, ביקש לבטל אותה, וכשנשאל לסיבה לכך השיב שדיבר יום קודם עם אחת האחיות שאמרה שאולי זו לא באמת פגיעה מינית כפי שזה נשמע. לעומת זאת, בתצהיר שהגיש, אמר שביטל את התלונה במשטרה כי פחד שאביו יפגע בו, ואילו בדיון מסר גירסה אחרת.

במהלך הדיונים, הסתירות נערמו בזו אחרי זו, ולמעשה, לאחר הצלבת המידע וחקירות כל הנוגעים בדבר, הוכח כי התלונה הינה תלונת שווא.

"הוכחנו שהאם היא זו שעומדת מאחורי התלונה", אומר עו"ד וטוען רבני אלעד זמיר. "שני דיינים מתוך שלושה התרשמו שהתלונה נוצרה בעקבות הסתה של האם. הסיבה המרכזית לכך היתה שלל הוכחות וסתירות שהוכחו כאשר נחקרו בבית הדין הרבני כל הנוגעים בדבר. בין היתר, הצלבנו את תאריכי המידע והאירועים - התלונה הוגשה בד בבד עם הגשת תביעת הגירושין".

כמו כן, אומר עו"ד וטוען רבני אלעד זמיר, "מסמכים שהוגשו למשטרה סתרו את התצהירים שהוגשו בפני בית הדין, וכל זה במהלך החקירה בפני בית הדין, מה שנתן לדיינים את היכולת להתרשם עם מי הצדק. הצגנו בפני בית הדין את הטיעונים המשפטיים, מדוע כאשר הבנות אינן רוצות להיפגש עם האב, יש לפטור אותו מתשלום דמי מזונות. האם, לעומת זאת, טענה שעליו לשלם הרבה יותר משום שיש צורך בטיפולים פסיכולוגיים עבורן".

בסופו של דבר, ממשיך עו"ד וטוען רבני אלעד זמיר, "בית הדין קיבל את עמדתנו וקבע שהנתק נובע מהסתת האם והאב פטור מדמי מזונות עד שיתחדש הקשר בינו לבין הבנות. לצורך כך, מינו מומחית לחידוש קשר והטילו על האב לממן את הטיפולים".

עו"ד וטוען רבני אלעד זמיר מסכם: "לרוב, כאשר לא מתקיים קשר בין הילד לאחד ההורים, קשה להוכיח במי תלויה האשמה. הגישה הרווחת היא שזו אשמת אחד ההורים, ורק במקרים נדירים האשמה היא על הילדים - מה שמכונה בעגה המשפטית 'ילדים מורדים'. בית הדין בפסק דינו קבע קריטריונים לפיהם יבוטלו מזונות במקרה של תלונות שווא, היות שילדים שמנתקים קשר עם אביהם לא זכאים למזונות".

ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 03-7485074

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • מזונות
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully