וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי לפנות לעו"ד ואת מי תובעים? כל מה שצריך לדעת על תאונות דרכים

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 8.2.2023 / 11:18

בכל שנה, אלפי ישראלים נפצעים בתאונות דרכים. מה הדבר הראשון שיש לעשות אם נפגעתם בתאונה ומה עושים במקרה של פגע וברח? עו"ד ידידיה בלויגרונד מסביר

בווידאו: עו"ד ידידיה בלויגרונד עם כל מה שצריך לדעת על תאונות דרכים/עריכה: גלעד מן מנהיים

בכל שנה מאות אזרחים ישראלים נהרגים בתאונות דרכים ועוד אלפים נפצעים. מה הדבר הראשון שיש לעשות במקרה של מעורבות בתאונת דרכים ואת מי תובעים? עו"ד ידידיה בלויגרונד הגיע לאולפן וואלה! כדי לעשות סדר בנושא החשוב.

אם נפגעתי בתאונת דרכים ונגרמו לי נזקי גוף. את מי תובעים?

בשנת 1975 חוקק חוק שנקרא חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים. החוק הזה החריג את כל הנושא של תאונות הדרכים מדיני הנזיקין, והוא קובע בין היתר שאין לנו שאלה של אחריות. "בהתאם לחוק זה אנחנו יודעים שכל רכב שעולה כיום על הכביש מחויב בביטוח חובה, שמכסה את הנהג ברכב, הנוסעים וחלילה אם פגענו בהולך רגל גם אותו", אומר עו"ד בלויגרונד. "לכן, בתאונת דרכים אנחנו תובעים את חברת ביטוח החובה".

מה הפרוצדורה במקרה של תאונת דרכים בין שני רכבים או יותר?

ביטוח החובה מכסה את הרכב שמעורב בתאונה. כל נהג פונה לחברת הביטוח שלו, ואילו הולך הרגל יפנה לביטוח של הרכב שפגע בו.

אילו מסמכים נדרשים?

אם נפגעתם בתאונת דרכים קודם כל יש לגשת לקבל טיפול רפואי. כדאי להזמין אמבולנס ולאחר מכן, בסמוך ככל הניתן למועד התאונה, יש לגשת לקבל טיפול רפואי ולציין שהפגיעה הגיעה מתאונה. על כך אמר עו"ד בלויגרונד: "מומלץ לאסוף אמסכתאות - דו"ח שמאי על הנזק שנגרם לרכב, אישור משטרה וכמובן תיעוד רפואי מסודר ורציף מיום התאונה ועד למועד שבו מגישים את כתב התביעה".

מה עושים במקרים של תאונת פגע וברח?

בשנת 1975, אז חוקק אותו חוק, הוקם תאגיד ציבורי שנקרא קרנית. ארגון זה נותן פתרון במצב שבו אין לנו ביטוח חובה, מכל סיבה שהיא, כמו תאונת פגע וברח או במקרים שהנהג מסר פרטים שגויים. "במקרה זה נפנה לאותו גוף בתביעה לקבל את הפיצוי המגיע לנו כתוצאה מהנזק שנגרם לנו בתאונה", מסביר עו"ד בלויגרונד. "בקרנית יעשו את הבדיקות שלהם; אם הם יצליחו לאתר את הנהג הם יבואו איתו בדין וחשבון וגם אם לא היא הם ישלמו לנפגע את מה שמגיע לו".

באיזה שלב מומלץ להתייעץ עם עו"ד שזהו תחום עיסוקו?

עו"ד בלויגרונד מסכם: "ההמלצה היא לגשת לייעוץ משפטי סמוך ככל הניתן למועד התאונה ויש לכך סיבות רבות, בין היתר כדי לוודא שאוספים את הפרטים הנכונים ומציינים את כל הפגיעות הגופניות. בנוגע לפנייה לעו"ד שזהו תחום עיסוקו, מדובר בתחום רחב, כמו רפואה. כמו שיש רופא משפחה ורופא אורטופד, כך גם אצל עורכי דין. העדיפות היא לגשת לבעל מקצוע שזו תחום ההתמחות שלו".

אתם או אחד מבני משפחתכם נפגעתם בתאונה דרכים? זקוקים לסיוע בהגשת תביעה ובמיצוי הזכויות שלכם? פנו כאן לעו"ד ידידיה בלויגרונד להיוועצות ראשונית בנושא או בטלפון - 053-9374956

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully