וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: באיזה שלב של מערכת היחסים מומלץ לערוך הסכם ממון?

עו"ד רינה פוליטי, בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 14.2.2023 / 14:39

כיצד הסכם ממון יכול למנוע מחלוקות עתידיות בין בני זוג ומה ההבדל בינו לבין צוואה? עו"ד רינה פוליטי הגיעה לאולפן וואלה! כדי להסביר על הנושא בהרחבה

בווידאו: עו"ד רינה פוליטי עם כל מה שצריך לדעת על הסכם ממון/עריכה: גלעד מן מנהיים

הסכם ממון יכול לעשות את ההבדל ביחסים בין בני זוג ולמנוע מחלוקות עתידיות. באיזה שלב מומלץ לערוך את ההסכם ולמה כדאי להתייעץ עם עורך דין? עו"ד רינה פוליטי דיברה על הנושא באולפן וואלה!

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון מסדיר יחסים ממוניים ורכושיים בין בני זוג. "יש את חוק יחסי ממון, שאני קוראת לו הסכם ממון אלטרנטיבי", אומרת עו"ד פוליטי בנושא. "חוק יחסי ממון מסדיר מה יקרה עם הרכוש, אם חלילה בני הזוג נפרדים. מדובר או על גירושין, או הליך משפטי או חלילה הולכים לבית עולמנו. חוק יחסי ממון חל אך ורק על בני זוג נשואים, ולכן דווקא הסכם ממון, למי שאין הסדר רכושי, כדאי ורצוי יותר לידועים בציבור".

מתי מומלץ לערוך את ההסכם?

בהנחה שיש רכוש במשוואה, מומלץ לערוך את ההסכם בשלב מוקדם ככל האפשר. עו"ד פוליטי מסבירה: "ניקח מקרה של אישה שזכתה בלוטו, שהכירה בחור בעל ממון רב. אם הם לא מתחתנים, ואותו איש מוציא מהממון שלו, כוונת השיתוף תחול עליו אם לא יהיה לו הסכם שיסדיר מה כוונת הצדדים וזהו הסכם הממון".

האם ניתן לערוך הסכם ממון גם אחרי הנישואין?

ניתן לערוך הסכם ממון בכל עת. בני זוג נשואים צריכים לעגן את היחסים הרכושיים שלהם בהסכם שייחתם ויאושר בבית המשפט לענייני משפחה, שכן במקרים אלו נוטריון אינו מספיק.

אילו נכסים ניתן להסדיר במסגרת הסכם ממון והאם ניתן להכניס להסכם נכסים עתידיים?

למעשה, כל עניין רכושי אפשר להכניס להסכם - מוניטין, נכסי קריירה, יזמות, פטנטים ועוד. "כשזה נוגע לילדים, אפשר להכניס הצהרות", אומרת עו"ד פוליטי בנושא. "אני לא כל כך בעד להכניס מזונות בהסכם כשילדים טרם נולדו. זה לא מכבד את ההסכם. אבל כן אפשר לצאת בהצהרה מסוימת".

מדוע לא מומלץ להשתמש בהסכם ממון שמצאנו באינטרנט?

עו"ד פוליטי סיכמה: "הסכם הוא חליפה שתפורה למידות בני הזוג. אי אפשר לקחת מבני זוג אחרים ולהכניס את זה לתוך החיים שלך. להעתיק מהאינטרנט קל מאוד אבל לכל מילה בהסכם יש משמעות ולכן האחריות היא על עורך הדין שעורך את ההסכם".

משרד עורכי דין וגישור רינה פוליטי עוסק בין היתר ביישוב סכסוכים, דיני משפחה, צוואות וירושות, הסכמי ממון ועוד. ליצירת קשר ולפרטים נוספים ניתן לפנות כאן או בטלפון - 053-9374039

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

עו"ד רינה פוליטי, בשיתוף zap משפטי
  • עוד באותו נושא:
  • הסכם ממון
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully