וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה כסף מקבל מי שנפגע בתאונת עבודה?

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 4.1.2024 / 12:41

מה הדבר הראשון שיש לעשות אם נפגעים בתאונת עבודה ולמי מומלץ לדווח? עו"ד ידידיה בלויגרונד עם כל הפרטים על הנושא החשוב

בווידאו: עו"ד ידידיה בלויגרונד מסביר על תאונות עבודה/עריכה: גלעד מן מנהיים

נפגעתם במקום העבודה שלכם? קרה לכם משהו בדרך למקום העבודה? ככל הנראה מדובר בתאונת עבודה. למי מדווחים כשמעורבים בתאונה שכזו ומה גובה הפיצוי הכספי? עו"ד ידידיה בלויגרונד מביא את כל הפרטים באולפן וואלה!

מה ההגדרה של תאונת עבודה?

סעיף 79 לחוק הביטוח הלאומי מסביר מהן תאונות עבודה ומה ההגדרה בחוק. מדובר באירוע שקורה לאדם בזמן העבודה ועקב העבודה, ולכך מתווספת גם תאונה בדרך לעבודה או בדרך חזרה מהעבודה, בתנאי שלא הייתה לנו סטייה מהדרך. "לעתים ישנם מקרים שבהם אנחנו סוטים מהדרך הרגילה שלנו לעבודה, אם למשל עשיתי קניות בדרך לעבודה. אם מדובר ברוטינה קבועה - למשל, אם אני מקפיץ את הילדים לגן בדרך לעבודה כל יום, ובדרך הייתי מעורב בתאונה, קיים סיכוי שהיא גם תיחשב כתאונת עבודה", אומר עו"ד בלויגרונד.

מה עליי לעשות אם הייתי מעורב בתאונת עבודה?

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לקבל טיפול רפואי. עו"ד בלויגרונד מסביר: "כשניגשים לקבל את טיפול הרפואי, בין אם מדובר במד"א שהגיע לזירה או בית חולים שאליו הגענו, חשוב לציין את העובדות, מה בדיוק קרה בתאונה. חשוב לציין אותם כי הנתונים ההתחלתיים יסייעו להוכיח לביטוח הלאומי שאכן קרתה עבודה במסגרת העבודה".

למי כדאי לדווח על התאונה?

"הדיווח הראשוני הוא לצוות הרפואי, גם כדי שידעו לטפל וגם כדי שהכול יתועד", מסביר עו"ד בלויגרונד. "הדבר השני שצריך לעשות הוא להעביר דיווח למעסיק, אם מדובר בעובד שהוא שכיר".

מה עושים אם המעסיק מערים קשיים?

ישנם מקרים מעטים שבהם המעסיקים מסרבים לחתום מסיבות שונות. בפועל, התביעה היא בכלל נגד ביטוח לאומי ואילו המעסיק רק משמש כסיוע להוכיח שאכן מדובר בתאונת עבודה. "במצבים האלו, אני ממליץ לצרף לתביעה את תלושי השכר", טוען עו"ד בלויגרונד. "עו"ד שמטפל בתיק יציין בפנייה לביטוח הלאומי שהמעסיק, מסיבה כזו או אחרת, סירב לחתום ובמקרה הזה ביטוח לאומי יפנה באופן ישיר למעסיק".

אם הוכרתי כנפגע בתאונת עבודה, איך אני יודע כמה כסף מגיע לי?

תביעה בביטוח הלאומי מתחלקת לשני חלקים. החלק הראשון - תביעה להכרה, ולאחר שהתאונה מוכרת כתאונת עבודה, השלב השני הוא לגשת להיבדק על ידי ועדה רפואית שתקבע את הנזק שנגרם לנו, בין אם מדובר בנזק לטווח קצר ובין אם מדובר בנזק לצמיתות, שנגרם כתוצאה מהתאונה.

איך מתכוננים לוועדה הרפואית?

מדובר בבדיקה על ידי רופא או רופאים שאמורים לבדוק לפי התקנות הרלוונטיות מה עוצמת הפגיעה ואיזה נזק נגרם כתוצאה מכך. עו"ד בלויגרונד מציין: "לוועדה מומלץ להגיע בייצוג יחד עם עו"ד שזהו תחום עיסוקו, שהוא גם מתדרך את הנפגע איך להתנהל בוועדה ועל מה לשים דגש וגם ילווה אותו לכל אורך הדרך".

עד כמה חשוב לפנות לעו"ד שזהו תחום עיסוקו כבר בתחילת התהליך?

"לאחרונה אנחנו רואים אינספור חברות שמתעסקות בכל מה שקשור למיצוי זכויות רפואיות, אבל צריך להבין שהייצוג הזה הוא לא ייצוג משפטי", מסכם עו"ד בלויגרונד. "אותן חברות דואגות לעזרה וסיוע במילוי הטפסים והבירוקרטיה ולעתים מכווינות לאיזה רופאים ללכת, ושם זה מסתיים. אם אותו נפגע זקוק לעו"ד כדי שיגיע איתו לוועדה, הוא יוכל לעשות זאת רק עם עו"ד. החברות למיצוי זכויות אינן מוסמכות לייצג ייצוג משפטי או בוועדות הרפואיות. לכן כדאי להשאיר את הטיפול בנושא של תאונות עבודה במקום אחד, אצל עו"ד, ולא להתפזר וללכת לכמה מקומות".

אתם או אחד מבני משפחתכם נפגעתם בתאונת עבודה? זקוקים לסיוע בהגשת תביעה ובמיצוי הזכויות שלכם? פנו כאן לעו"ד ידידיה בלויגרונד להיוועצות ראשונית בנושא או בטלפון - 053-9374956

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully