וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אסור לוותר לביטוח לאומי": הקרב של חולה הפוליו נגמר בנוקאאוט

בשיתוף zap משפטי

23.2.2023 / 8:50

חולה פוליו בן 60, שנפגע בתאונת עבודה, ניהל מאבק ממושך מול ביטוח לאומי למיצוי זכויותיו. בא כוחו עו"ד ניר תורג'מן: "אסור לוותר! ניתן לנצח את ביטוח לאומי בעקשנות ועם ליווי מקצועי נכון"

מרותק לכיסא גלגלים. ShutterStock
"אפשר לנצח את ביטוח לאומי, אך צריך להיות עיקשים, אסרטיביים ולהיעזר בעורך דין מתאים"/ShutterStock

"גם כשקשה, אסור לוותר. אפשר לנצח את ביטוח לאומי, אך צריך להיות עיקשים, אסרטיביים ולהיעזר בשירותיו של עורך דין מתאים", כך מתייחס עו"ד ניר תורג'מן למאבקו של מרשו, חולה פוליו בן 60, למיצוי זכויותיו בביטוח לאומי בעקבות תאונת עבודה שעבר.

סיפורו של האיש, שעבד כפקיד קבלה בעירייה במרכז הארץ, מתחיל בתאונה שאירעה לו לפני מספר שנים במקום עבודתו. "באחד הימים הוא החליק על רצפה רטובה ונפל על צד שמאל", מספר עו"ד תורג'מן. "כשהוא הגיע לבדיקה רפואית, אמר לו הרופא ללכת לבדיקת דימות".

המוסד לביטוח לאומי אשדוד. ראובן קסטרו
"ביטוח לאומי התחמש בעורך דין פרטי ובחר להיאבק בחולה הפוליו באופן משונה בבית הדין"/ראובן קסטרו

התשובה המפתיעה של ביטוח לאומי לתביעה

כאשר פנה האיש לבדיקה לאחר שבוע, התברר כי הוא סובל מקרע בגיד שנמצא בידו הקדמית. חולה הפוליו מיהר להגיש תביעה לדמי פגיעה ודרש שהאירוע יוכר כתאונת עבודה, אך קיבל מביטוח לאומי תשובה מפתיעה.

"ביטוח לאומי אמנם הכיר בתאונה כתאונת עבודה", מציין עו"ד תורג'מן, "אבל גם קבע במקביל שהקרע בגיד יישאר מחוץ לתביעה". כלומר, מבחינת הביטוח הלאומי נקבע שאין קשר בין הקרע לתאונה, וייתכן שהוא נגרם בשבוע שחלף ממועד התאונה ועד מועד ביצוע הבדיקה.

עו"ד תורג'מן התקומם כנגד קביעה זו והזדרז להגיש בשמו של חולה הפוליו תביעה לבית הדין לעבודה. "במשך שנה שלמה ניהלנו קרב כדי שהקרע בגיד יוכר כחלק מהנזקים שנגרמו לאיש כתוצאה מתאונת העבודה", הוא מספר.

ביטוח לאומי התחמש בעורך דין פרטי ובחר להיאבק בחולה הפוליו באופן משונה בבית הדין, "אך בסופו של דבר ניצחנו", אומר עו"ד תורג'מן. לדבריו, לאחר מינוי של מומחה מטעם בית הדין, נקבע כי הקרע נגרם מתאונת העבודה, והתיק הוחזר לוועדה הרפואית בביטוח לאומי.

ביטוח לאומי לא ויתר וקיזז לחולה תשלומים

זמן קצר לאחר ההחלטה נפסקו לאיש 15% נכות והוא אמור היה לקבל מענק של 21 אלף שקל. ואולם, ביטוח לאומי נעמד על הרגליים האחוריות גם על כך והגיש ערר.

"בינתיים, בלי לשאול אף אחד, ביטוח לאומי התחיל לקזז לאיש את הכסף שמגיע לו מקצבאות אחרות", הוא אומר. "כלומר, הם החליטו על דעת עצמם שהם כאילו ניצחו בערר, והחליטו לקזז את התשלום מהכספים שמגיעים לאיש". ואולם, ועדת הערר עשתה צדק, היא הותירה את ההחלטה על כנה, וכתוצאה מכך נדרש הביטוח הלאומי להשיב לאיש את הכספים שנגזלו ממנו.

"התוצאה היא שחולה הפוליו שעבר תאונת עבודה קלאסית נאלץ לנהל קרב מול ביטוח לאומי במשך שלוש שנים תמימות למיצוי זכויותיו", אומר עו"ד תורג'מן.

לדבריו, האירוע ממחיש את הצורך לא לקבל כסוף פסוק שום קביעה של הביטוח הלאומי ואת חשיבות הליווי של עורך דין. "לעתים נדמה שהביטוח הלאומי שוכח עבור מי הוא קיים ומחפש כל דרך כדי להפחית את התשלום", הוא אומר, "יש להיאבק בכך".

לדברי עו"ד תורג'מן, כל אזרח שעומד לנהל הליך מול ביטוח לאומי חייב להבין שהוא צריך להיעזר בעורך דין מטעמו, ולא יכול להסתפק בהבטחות של ביטוח לאומי לסיוע, אחרת יימצא בעמדת נחיתות. "רק פרקליט מיומן מטעמכם יידע כיצד למצות את הזכויות המגיעות לכם", הוא מסכם.

נפגעתם בתאונת עבודה? זקוקים לייצוג בביטוח לאומי כדי למצות את זכויותיכם? פנו כאן או בטלפון 053-6114229 להיוועצות ראשונית עם עו"ד ניר תורג'מן, שליווה עד היום אלפי נפגעים מול הביטוח הלאומי

לעמוד המשרד באתר משפטי

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully