וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ביטוח לאומי סוגר לי את הדלת, אני נכנס דרך החלון"

בשיתוף zap משפטי

5.3.2023 / 8:50

עו"ד ניר תורג'מן, שייצג עד היום אלפי מבוטחים מול ביטוח לאומי, מסביר מדוע מי שתביעתו נדחית חייב לשקול להגיש ערר: "שניים מכל שלושה לקוחות שלי שהגישו ערר קיבלו פיצוי גבוה יותר"

ביטוח לאומי נמל חיפה. ראובן קסטרו
למבוטחים אסור להשלים עם החלטות שפוגעות בהם, ועליהם לשקול להגיש ערר/ראובן קסטרו

"שניים מכל שלושה לקוחות שלי, שהגישו ערר על החלטה של ביטוח לאומי, קיבלו פיצוי גבוה יותר", כך טוען עו"ד ניר תורג'מן, מומחה לדיני נזיקין, שייצג עד היום אלפי מבוטחים מול ביטוח לאומי. לדבריו, למבוטחים אסור להשלים עם החלטות שפוגעות בהם, ועליהם לשקול להגיש ערר.

עו"ד תורג'מן מתייחס לאנומליה שמכירים עורכי דין רבים הפועלים בתחום, לפיה ועדות רפואיות שהרכבן שונה מקבלות במקרים רבים החלטות הפוכות. "זה דבר די שגרתי ונפוץ, ולכן המסקנה הבלתי נמנעת היא שאם ביטוח לאומי סוגר את הדלת, צריך להיכנס דרך החלון", הוא אומר.

הביטוח הלאומי הצליח להדהים את הצעירה

קיימות דוגמאות רבות להתנהלות בעייתית זו, אך עו"ד תורג'מן בוחר להתמקד דווקא במקרה שהטיפול בו טרם הסתיים וממחיש את הצורך שלא לוותר מול החלטות שרירותיות.

"בתיק שבו אני מטפל עולה חדשה מצרפת בשנות העשרים לחייה נפגעה בתאונת עבודה", הוא מספר. לדבריו, האישה הצעירה עברה תאונת דרכים בדרך לעבודה (כלומר, תאונה שנחשבת על פי חוק לתאונת עבודה - ז"מ) ובדיקות שעברה הצביעו על כך שנגרם לה נזק בחוליות הצוואר.

"כתוצאה מהתאונה, הצעירה סבלה מכאבים חזקים ומהתכווצויות, אבל כאשר היא הגיעה לוועדה הרפואית, הרופא ניסה, משום מה, להזיז לה את הצוואר בכוח", הוא מספר. "הצעירה אמרה שזה כואב לה, אך הרופא שאל אותה, 'את רוצה שאפסיק את הוועדה בגלל ספאזם (כיווץ לא רצוני של השריר המחייב דחייה של הוועדה - ז"מ)'. היא השיבה שלא, היא לא מעוניינת לבטל את הוועדה כי היא חיכתה לה זמן רב".

בסופו של דבר, מספר עו"ד תורג'מן, קיבל הביטוח הלאומי החלטה שהצליחה להדהים את הצעירה. "הביטוח הלאומי דחה את התביעה לגמרי, והרופא כתב בפרוטוקול שהצעירה מניעה את הצוואר בחופשיות, ללא שום הגבלה בטווח התנועה. היא יצאה מביטוח לאומי ללא כל פיצוי".

"החלטה של ביטוח לאומי היא לא תורה מסיני"

בעצת עו"ד תורג'מן החליטה הצעירה שלא לוותר והגישה ערעור על ההחלטה לבית הדין לעבודה. "טענו שם שנעשה עוול שצריך לתקן, אך בית הדין קבע שבמקרה זה הוא לא יכול להתערב ולשנות את ההחלטה הרפואית והציע לנו להגיש תביעה על החמרה במצבה של הצעירה".

הצעירה הרימה את הכפפה והגישה תביעה נוספת להחמרה במצבה לביטוח לאומי. לדברי עו"ד תורג'מן, היא הגיעה לרופא תעסוקתי שבחן את מצבה וקבע שיש לה פציעה קשה בצוואר. "כעת היא ממתינה שוב לוועדה רפואית ואנו בטוחים שהיא תשנה את ההחלטה ותקבע שמגיע לה פיצוי".

הצעירה, שמנהלת מאבק כדי למצות את זכויותיה כבר שנתיים, איננה בודדה במערכה. לדברי עו"ד תורג'מן, מדובר בהתנהלות שמאפיינת תיקים רבים. "אני 15 שנה מייצג מבוטחים בביטוח לאומי ורואה מבוטחים שמקבלים 15% נכות, אף שבמקרים אחרים הם היו יכולים לקבל 20% או 0%".

בעצם, מסביר עו"ד תורג'מן, התובנה האמיתית שצריך ללמוד מהפרשה היא ש"שום דבר בביטוח לאומי הוא לא תורה מסיני, והציבור חייב להיות ער לכך".

לדבריו, לפני שמבוטחים שמגיעים לביטוח לאומי יוצאים ל"קרב", עליהם להצטייד בעורך דין מיומן ובעל ניסיון שמכיר את התנהלות הוועדות הרפואיות ויכול לסייע להם למצות את זכויותיהם. "להגיע לא מיוצג לביטוח לאומי זו טעות קשה, זה יציב אתכם בעמדת נחיתות ודאית", הוא קובע.

נפגעתם בתאונת עבודה? זקוקים לייצוג בביטוח לאומי כדי למצות את זכויותיכם? פנו כאן או בטלפון 053-6114229 להיוועצות ראשונית עם עו"ד ניר תורג'מן, שליווה עד היום אלפי נפגעים מול הביטוח הלאומי

לעמוד המשרד באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully