וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך לעסק מצליח עוברת ב-6 צעדים פשוטים

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 8.3.2023 / 7:53

אתם לא חייבים להבין בכספים או להיות בעלי תואר בראיית חשבון כדי להביא את העסק שלכם ליעילות פיננסית. רו"ח רועי קרטה מסביר כיצד צעדים פשוטים יובילו אתכם להצלחה

שני גברים ושתי נשים במשרד. ShutterStock
לנהל את העסק בצורה נכונה בכמה צעדים פשוטים/ShutterStock

פתחתם עסק, גייסתם עובדים, אולי אפילו לקחתם הלוואה ואתם משקיעים את כל מה שיש לכם כדי להגשים את החלום שלכם ולהביא את העסק לכדי שגשוג. אבל משהו לא עובד. אתם לא רואים את הרווחים, לא רואים גידול בהכנסות, ובכלל המילים "הנהלת חשבונות" נשמעות כמו מילים זרות. ניהול פיננסי נכון חיוני להצלחת כל עסק. זה כרוך בתכנון, בבקרה ובמעקב אחרי המשאבים הפיננסיים של החברה כדי להבטיח שהיא פועלת ביעילות. זה רק נשמע מסובך. למעשה, יש כמה צעדים קטנים אך משמעותיים ביותר שבהם תוכלו להוביל את העסק שלכם ליעילות פיננסית, שמשמעה רווחים והצלחה.

רו"ח רועי קרטה ממשרד רו"ח קרטה ושות', המלווה חברות ועסקים קטנים בייעוץ כלכלי ועסקי, מסביר כיצד בכמה צעדים פשוטים תוכלו לנהל נכון את העסק.

אסטרטגיה פיננסית - כל עסק צריך תכנית פעולה, שתקבע את האופן שבו תמדדו את רמת הביצועים של העסק, כיצד יש לנתח את הממצאים ולאילו תכניות פעולה יש לצאת.

"התחזית העסקית של העסק", אומר רו"ח קרטה, "היא למעשה ה-WAZE שלנו. אם לא נציין את היעד באפליקציה, לא נגיע אליו. חשוב לקבוע תכנית לחצי שנה-שנה קדימה, יעדים של כסף ושל פעולות. אם תעמדו במטרות, תזניקו את העסק שלכם, אפילו אם לא נצמדתם אליה ב-100 אחוז".

תזרים מזומנים - תזרים מזומנים הוא למעשה ניהול הכסף שנכנס ויוצא מהעסק שלך. חשוב להקפיד על תזרים המזומנים של העסק כדי להבטיח שיש מספיק כסף לכסות את ההוצאות ולהשקיע בהזדמנויות חדשות.

"ברגע שתעקבו אחרי הכסף שנכנס ויוצא", אומר רו"ח קרטה, "תוכלו להבין את אופי פעילות החברה בקשר לתנועת הכספים, לתכנן את העתיד הנראה לעין בצורה המיטבית וגם לקבל החלטות בהתאם לכך".

תקציב - תקציב הוא תכנית פיננסית שמתארת כמה כסף העסק ירוויח וכיצד הוא יושקע. הכנת תקציב עוזרת לזהות זמנים שבהם נדרשות פעולות שונות מבעוד מועד, כמו לדוגמה בחגים, וכן לבחון השפעה של פעולות שונות על הפעילות העסקית, כמו קמפיין שיווק או רכישת מכונה. הכנת התקציב למעשה תסייע לבעל העסק לשלוט בפעילותו ותקדם אותו להצלחה כלכלית. כשיש תקציב ובקרה עליו, בעל העסק מכיר טוב יותר את העסק שלו, נמצא עם האצבע על הדופק ויכול לקבל החלטות טובות יותר.

הערכת מס - מומלץ לבקש מרואה החשבון של העסק לבצע, לפחות פעם אחת בשנה, הערכת מס. מדובר למעשה ב"מיני דו"ח" לבחינת תוצאות העסק בראיית מס הכנסה ובחינת סך המקדמות ששולמו למס הכנסה. הערכת המס עשויה לחסוך מכם כאב ראש מיותר בעת הגשת הדו"ח השנתי לרשויות המס, וכך גם תוודאו כי אינכם צוברים חוב מיותר לעסק, שיפגוש אתכם בהמשך הדרך.

נקודת איזון בעסק - זוהי הנקודה שבה סך ההכנסות מכסה את סך ההוצאות, כלומר הנקודה שבה העסק אינו מרוויח וגם אינו מפסיד, והחל ממנה כל שקל שיכניס העסק יוביל אותו לרווח.

רועי קרטה. יח"צ,
חשוב להיות פרואקטיביים בכל הנוגע לניהול פיננסי ולבצע התאמות לפי הצורך כדי להישאר בעניינים. רועי קרטה/יח"צ

מדוע חשוב למצוא את נקודת האיזון? לדברי רו"ח קרטה, זהו מדד קריטי של בעל העסק בראייתו הפיננסית. "לכל עסק", אומר רו"ח קרטה, "יכולים להיות שלושה שלבים: השלב שבו הוא מפסיד, כלומר שעל בעל החברה להזרים כסף מ'הבית' וזהו גם המצב שבו הוא עלול למצוא את עצמו בחובות. במצב השני, העסק לא מפסיד ולא מרוויח, כלומר העסק נמצא בנקודת האיזון שלו. השלב השלישי הוא כמובן האופטימלי, שבו העסק מתחיל להרוויח. נקודת האיזון מציבה בפניך מראה לגבי מצבו של העסק ומסייעת לגבש את האסטרטגיה להמשך הדרך ועל כן חשיבותה. זהו הקו האדום שלא ניתן לרדת ממנו, כי אז העסק עובר להיות הפסדי".

ליווי ותמיכה - כל עסק, ואין זה משנה מה תחומו, כולל בתוכו גם מגוון פעולות שאינן קשורות ישירות לעסק עצמו אך הן הכרח. בין השאר, ניהול עובדים, משכורות, הנהלת חשבונות, מכירות ועוד. בעל העסק אינו יכול להתמקד אך ורק בתחום העסק שלו, אלא הוא זה שאחראי בפועל על יתר האדמיניסטרציה הקשורה בו. לא תמיד בעל העסק מבין בתחום הפיננסי ולא תמיד הוא מסוגל להתמודד גם עם פיתוח, קידום וניהול העסק שלו וגם עם הפן הכלכלי שלו.

"על בעל העסק", מסביר רו"ח קרטה, "לזהות את נקודות החולשה של העסק שלו, להכיר בהן, לחזק אותן ולהפוך אותן לנקודות חוזק. ליווי ותמיכה בתחום הפיננסי עשויים להיות הדבר שמפריד בין כישלון העסק להצלחתו, בפרט כשמדובר במי שאינו מגיע מהעולם הפיננסי".

אף שליווי ותמיכה בתחום הפיננסי מהווים הוצאה נוספת של העסק, הרי שמדובר בהוצאה משתלמת, כזו שגם תחסוך לבעל העסק כסף וגם תמנע ממנו מלעשות טעויות שיעלו לו בהמשך ביוקר, כמו למשל בענייני מסים או זכויות עובדים.

יחד עם זאת, חשוב ביותר לבדוק היטב מיהו היועץ שממנו ניתן השירות וזאת על מנת לוודא שתקבלו ייעוץ ישר, הגון ומקצועי. "בעיקר בתחום הפיננסים", מבהיר רו"ח קרטה, "בעל העסק צריך לדעת מה תהיה התוצאה, לאן בדיוק הוא הולך ולא להסתפק בסיסמאות שעלולות לעוור את עיניו. עליו לבחון מה הן הפעולות הנדרשות, כמה זמן צפויה להימשך כל פעולה ולאן הוא עתיד להגיע".

על ידי ביצוע שלבים אלה תוכל ליצור בסיס פיננסי איתן לעסק שלך ולהבטיח שהוא פועל ביעילות וביעילות. חשוב להיות פרואקטיביים בכל הנוגע לניהול פיננסי ולבצע התאמות לפי הצורך כדי להישאר בעניינים הכלכליים שלך.

משרד רו"ח קרטה ושות' מעניק שירותי ראיית חשבון, חשבות וניהול כספים, ייעוץ וחסכון וליווי עסקים להצלחה כלכלית. ליצירת קשר ולפרטים נוספים פנו כאן או בטלפון - 03-5488888

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully