וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהג המשאית רק רצה להוציא תו נכה וקיבל מאות אלפי שקלים

בשיתוף zap משפטי

עודכן לאחרונה: 7.3.2023 / 9:20

איש הובלות בשנות ה-50 לחייו רצה רק חניה נוחה יותר. בעקבות פנייתו לעו"ד מיכאל בן יוסף הוא גילה לתדהמתו שמגיעים לו מאות אלפי שקלים. הנהג ואשתו: "עכשיו נוכל להרים את הראש מעל המים"

גבר מבוגר יושב על משאית באמצע כביש. ShutterStock
"הבנו שהוא זכאי להרבה מאוד זכויות שהוא כלל לא מודע אליהן"/ShutterStock

"הרגשנו כאילו נפל עלינו אוצר, סוף סוף נוכל להרים את הראש מעל המים", כך תיארו י', נהג הובלות בשנות ה-50 לחייו, ואשתו את תחושותיהם לאחר "מתנה" בלתי צפויה שנחתה עליהם: פיצוי של מאות אלפי שקלים שקיבלו ללא הכנה מוקדמת עקב זכויות המגיעות לו. "י' פנה אלינו עם בקשה צנועה להוציא לו תו נכה", נזכר עו"ד מיכאל בן יוסף, שסייע לו למצות את זכויותיו. "ואולם, בתוך זמן קצר, מיד לאחר שהתחלנו לטפל בו ולשמוע את הסיפור שלו, הבנו שהוא זכאי להרבה מאוד זכויות שהוא כלל לא מודע אליהן, אשר מצדיקות פיצוי מצטבר גדול".

"לא הבין שמגיע לו פיצוי"

י' פנה לעו"ד בן יוסף, כאמור, עם בקשה צנועה. "הוא סיפר שיש לו כל מיני בעיות, אמר שקשה לו להתנייד וביקש שנעזור לו להוציא תו נכה", הוא מספר. "התחלנו לתחקר אותו וגילינו שהוא סוחב המון פגיעות. די מהר הגשנו בשמו תביעות לפוליסות הביטוח האישיות שלו ושל המעסיק".

בין היתר, התברר שי' עבר שתי תאונות דרכים. כיוון שתאונות אלו התרחשו במסגרת עבודתו כנהג הובלות, הן הוכרו גם כתאונות עבודה ובכך נסללה הדרך למצות את זכויותיו גם במוסד לביטוח לאומי. "באחת התאונות, ההגה התנגש בחזה של י', והוא סבל מכאבים. בתאונה אחרת, י' נפל מהמשאית שלו ביום גשום על האספלט ונחבל קשות בראשו, בגבו ובידו".

אחת הבעיות היו שי' כלל לא היה מודע לזכויותיו ולא הבין שמגיע לו פיצוי. "הוא חשב שהוא אשם בתאונות, ולכן לא טרח לתבוע את מה שמגיע לו", מספר עו"ד בן יוסף. "הסברנו לו שבגלל שמדובר בנזקי גוף שנגרמו בתאונות דרכים, אין כל חשיבות לשאלת האשמה, ובכל מקרה מגיע לו פיצוי".

פרט לתביעות שהוגשו בשמו של י' על רכיבי הנכות ואובדן כושר עבודה בפוליסות הביטוח, דרש עו"ד בן יוסף בשמו של י' להכיר בו גם כנפגע תאונת עבודה בביטוח לאומי.

"התאונות שעבר י' גרמו לו לבעיות תפקודיות קשות", מספר עו"ד בן יוסף. "הוא התקשה לנהוג ולבצע פעולות יומיומיות, ואיכות החיים שלו נפגעה מאוד. פנינו למוסד לביטוח לאומי, כמו גם לחברות הביטוח הפרטיות ולחברות הביטוח שביטחו את המשאית בביטוח חובה. זה היה מרוץ כנגד הזמן".

"חבל הצלה בדקה ה-90"

בסך הכל, הסתכם הפיצוי שקיבל י' על כלל הפגיעות במאות אלפי שקלים. "העניין הוא שהוא בכלל לא חשב על כסף", נזכר עו"ד בן יוסף. "אשתו היתה בהלם. היא סיפרה שהם ממש היו צריכים את הכסף, אחרי תקופה שבה גם היא לא עבדה. הם ממש קיבלו חבל הצלה בדקה ה-90".

לדברי עו"ד בן יוסף, "מה שאפשר ללמוד מהמקרה הוא שלאנשים מגיעות הרבה יותר זכויות ממה שהם חושבים. פעמים רבות אנשים מאשימים את עצמם באחריות לאירועים מסוימים, אבל אין לכך שום קשר למה שבאמת מגיע להם. הם רק מאבדים זמן יקר ומסתכנים באובדן הפיצוי".

הלקח מהמקרה הוא "לא להסס, וכשקורה לכם אירוע רפואי כלשהו, תמיד ללכת לעורך דין ולבדוק אם מגיעות לכם זכויות. עורך הדין מכיר את הנקודות המרכזיות שרלוונטיות, ולרוב יעשה את כל התהליך מאחורי הקלעים, כמעט בלי צורך שתעשו משהו מיוחד".

עורך דין עם מסמכים. ShutterStock
"תמיד כדאי ללכת לעורך דין ולבדוק אם מגיעות לכם זכויות"/ShutterStock

לא להזניח את הטיפול

טיפ חשוב הוא לא להזניח את הטיפול. "חלק מהעניין הוא לגשת לרופא בהזדמנות הראשונה כשמשהו קורה, לתאר בפניו את כל אזורי הפגיעה והכאב ולוודא שהוא כותב האם מדובר בתאונת דרכים ו/או בתאונת עבודה", אומר עו"ד בן יוסף. "בתי המשפט וחברות הביטוח מייחסים חשיבות רבה לגירסה הראשונית ביותר של הנפגע ברשומה הרפואית, זו שניתנה בסמוך ככל הניתן למועד קרות האירוע".

לדבריו, "הדיווח הראשוני הוא הראיה המשמעותית ביותר שתוביל את התיק, ולכן אני ממליץ לנפגעים לפנות מיד לחדר מיון או להזמין אמבולנס לאחר המקרה. וזאת, גם אם הפגיעה איננה משמעותית בשלב זה, שכן פעמים רבות הכאבים והגבלות התנועה מופיעים רק כעבור מספר ימים.

"חשוב להבין", ממשיך עו"ד בן יוסף, "שכל דבר שלא יירשם במהלך הטיפול הרפואי הראשוני עלול להיות כאילו לא קיים מבחינת התיק, או שיקשה מאד להוכיח אותו בשלב מאוחר יותר. אדם יכול להיפגע בשלל פגיעות, אך בפועל אם הרופא לא ירשום זאת בסיכום או שהנפגע לא יספר על כך באופן מפורט מספיק - זה כאילו לא קרה. יהיה קשה מאוד לתקן את המעוות בדיעבד, ולכן חשוב להקפיד על כך".

נפגעתם בתאונת עבודה או בתאונת דרכים? רוצים למצות את זכויותיכם גם מול הביטוח הלאומי? פנו כאן או בטלפון - 072-2595333 להיוועצות ראשונית אצל עו"ד מיכאל בן יוסף

לעמוד המשרד באתר משפטי

הכתבה באדיבות Zap משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully