וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק המורה מול ביטוח לאומי להשבת קולה האבוד

בשיתוף zap משפטי

12.3.2023 / 8:50

מורה שהפכה לצרודה בעקבות עבודתה איבדה חלק משמעותי מהכנסותיה. למרות שהיא זכאית להגדלת אחוזי הנכות שלה על פי פרוטוקול הוועדה שבדקה אותה, המערכת ממשיכה לטרטר אותה

מורה צעירה עצובה בכיתה. ShutterStock
"ביטוח לאומי עשה טעות בעניינכם? מהרו לתקן אותה ואל תמתינו"/ShutterStock

ג', מורה בשנות הארבעים לחייה, לא האמינה שזה קורה לה: לאחר עשור וחצי שהיא עובדת במסירות כמורה ומגיעה מדי בוקר לכיתה, יום אחד הקול שלה פשוט נעלם.

המומחים הרפואיים קבעו, באופן חד משמעי, כי ג' סובלת מצרידות כתוצאה מעבודתה. על רקע זה היא הגישה תביעה להכיר בצרידות שלה כמחלת מקצוע שממנה היא סובלת.

אולם, למרות שהביטוח הלאומי הכיר במחלת המקצוע של ג' ופסק לה אחוזי נכות, הוא קבע כי הצרידות לא גרמה לירידה כלשהי בהכנסותיה. זאת, על אף שהדבר היה כתוב במפורש בפרוטוקולים שהונחו בפניו ולמרות תלושי השכר שהצביעו על כך בבירור.

"ביטוח לאומי אמר שהוא לא מתקן טעויות עבר"

"הצרידות גרמה לירידה משמעותית בשעות העבודה של ג', וכתוצאה מכך הובילה לפגיעה בהכנסותיה, חד וחלק", אומר עו"ד ניר תורג'מן, המייצג את המורה מול ביטוח לאומי.

לדבריו, למרות שעל פי תקנות הביטוח הלאומי זכאית ג' להגדלת אחוזי הנכות שלה עקב הירידה בהכנסותיה, ועל אף שהדבר נכתב במפורש בפרוטוקול הוועדה הרפואית, פקיד התביעות של ביטוח לאומי סירב ליישם את ההמלצה המופיעה בפרוטוקול.

"כשפניתי בנושא לביטוח לאומי וניסיתי לברר את הנושא, נאמר לי בצורה לקונית שהם לא יכולים לחזור אחורה ולתקן טעויות עבר", מספר עו"ד תורג'מן. "לי זה נשמע פשוט לא בסדר. המשמעות היא שעכשיו ג' תצטרך לרוץ ולהגיש תביעה לבית הדין האזורי לעבודה, להוציא כסף ולחכות לפחות שנה, במקום לקבל את מה שכבר מגיע לה".

עשו עימכם טעות? הילחמו לתקן אותה ואל תרפו

לדברי עו"ד תורג'מן, חוסר ההתחשבות של המוסד לביטוח לאומי מטיל מעמסה בלתי סבירה על מבוטחים. "הייתי מצפה ליותר מהגוף הסוציאלי הגדול במדינת ישראל, לקצת יותר הגדלת ראש. בסופו של דבר", הוא ממשיך, "ביטוח לאומי הוא חברת הביטוח של כולנו. זה הכסף שלנו שנמצא שם ואמור לחכות עבורנו, ליום שבו נזדקק לו מבלי שניאלץ להיאבק עליו ומבלי שיתישו אותנו כדי לקבלו".

המסקנה העולה מדבריו של עו"ד תורג'מן היא שאסור לשקוט על השמרים. "ביטוח לאומי עשה טעות בעניינכם? מהרו לתקן אותה ואל תמתינו, כי אחרת אתם עלולים לאבד את הזכויות המגיעות לכם. כדי לייעל הליכים, פנו לעורך דין בעל ניסיון בנושא לתיקון הטעות", הוא מסכם.

נפגעתם בתאונת עבודה? זקוקים לייצוג בביטוח לאומי כדי למצות את זכויותיכם? פנו כאן או בטלפון 053-6114229 להיוועצות ראשונית עם עו"ד ניר תורג'מן, שליווה עד היום אלפי נפגעים מול הביטוח הלאומי

לעמוד המשרד באתר משפטי

המידע המוצג בכתבה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לו ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים או הימנעות מהליכים. כל המסתמך על המידע המופיע בכתבה עושה זאת על אחריותו בלבד

בשיתוף zap משפטי
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully